cdrom Skrevet 25. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg kjøpte meg nettopp et slikt asus kort. Det skulle vist ha så veldig bra lyd... For en skuffelse, det fins ingen bass når det spilles i stereo eller surround, jeg må tilkoble subben hvis jeg i det hele tatt skal få noen lavfrekvente lyder (som stinker). Når jeg prøver og skru opp volumet ltt begynner det å sprake i høyttalerne, noe jeg liker veldig dårlig. Jeg kunne spille 3 ganger så høyt med den gamle pcn jeg hadde. Jeg bruker coax utgangen på kortet med dolby digital aktivert. Skrues dolby digital av blir det bare mere diskant og enda mindre bass. Det er ikkeno feil med anlegget mitt... Hva kan være galt, eller er lyden rett og slett bare slett kvalitet? Lenke til kommentar
stranden Skrevet 25. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2003 Har fin kvalitet jeg... men ikke på FULLL guffe da... men det kan skyldes høytalerne :wink: noen gamle fra en 1995 compaq... men har fått ofte problem hvis jeg spiller spill... f.eks CS. Når jeg blir flasha... så får jeg en inni hel****e stygg skurring... får å bli kvitt den så installerer jeg bare nyeste drivere til kortet her (dette var til xp) asus a7n8x Lenke til kommentar
stranden Skrevet 25. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2003 jeg har installert drivere mange ganger på nytt... gjør det hvis skurringen kommer tilbake... ikke sikkker på om det hjelper.. men kan jo prøve daa Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2003 har merket skurring jeg og... men jeg har ordentlig surround anlegg, og det blir et helvetes bråk når skurringen kommer... Jeg tør ikke sette opp volumet på receiveren, er redd jeg kan hærpe høyttalerne.. men jeg tester tipsene dine med fornøyelse... men du bruker vel ikke spdif utgangen, stranden? Lenke til kommentar
frans Skrevet 26. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2003 Sjekk at microfon inngang, cd-rom osv er "klikket av" på nForce konsollen. Har du f.eks. på microfon inngangen vil du få skurring i lyden. Pass på at utgangsvolum ikke står på maks, da du kommer til overstyre lyden. Er fornøyd med nVididas soundstorm sammen med mine PM 5.1 tatt i betrakning at dette er et integrert lydkort. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mars 2003 Sjekk at microfon inngang, cd-rom osv er "klikket av" på nForce konsollen. Har du f.eks. på microfon inngangen vil du få skurring i lyden. Pass på at utgangsvolum ikke står på maks, da du kommer til overstyre lyden. Er fornøyd med nVididas soundstorm sammen med mine PM 5.1 tatt i betrakning at dette er et integrert lydkort. jeg har skrudd av alt annet en det jeg bruker. Men hvis jeg skrur ned utgangsvolumet, spiller ikke anlegget noe særlig høyere enn viftene i pcn bråker. tror kanskje jeg kan få spilt høyere med de analoge utgangene. du bruker vel de analoge utangene, frans? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 26. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2003 Har Abit NF7-s. Det har soundstorm, og den fungerer som bare det. Ikke noe skurring ved høyt volum. Og bass er det nok av. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 26. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2003 har selv hatt kortet og hadde ingen problem med lyden. må være en ellerannen feil i ditt system / oppsett for jeg tviler på det er noe feil med hk. Lenke til kommentar
ezzential Skrevet 27. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 har egentlig noe av det samme problemet, bare at jeg hører hele tiden en pipelyd i anlegget og spesielt i headphones... Har ikke oppdatert driverne, da... Og den skurringa i CS ahr jeg også Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 heh hva skjer egentlig med nvidia sine lyd greier? Lenke til kommentar
ezzential Skrevet 27. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 Har ikke peiling... Skal prøve å oppdatere bios, drivere osv... Kanskje fikse på noen jumpere, eller bare bytte til mitt Soundblaster Live! Player kort :-? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 hmm, jeg har null problemer med lyd'n. null skurring og masse lyd Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 27. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 Hmm, jeg har et a7n8x, men har ikke merket noe til skurring i lyden. Dere bruker vel driverene fra ASUS og ikke nvidia sine ? ASUS har en egen driverpakke til sine a7n8x kort og sier at kortene IKKE må bruke nvidia sine drivere. Jeg hadde allslags trøbbel med mitt kort da jeg først fikk det, ustabilt som et helvete, trøbbel med lan, ingen/crappy lyd, etc... Etter å ha lest litt rundt på ASUS sine sider fant jeg ut at jeg ikke måtte bruke nvidia sine drivere(som jeg hadde gjordt), men ASUS sine. Og etter det : null trøbbel, stabilt som et fjell Lenke til kommentar
frans Skrevet 27. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 du bruker vel de analoge utangene, frans? Bruker hovedkortet sammen med Klipsch promedia 5.1. Disse har ikke digital inngang, så jeg må bruke de analoge utgangene. Anlegget spiller høyere enn godt er hvis man spiller over lengre tid (hørsel, naboer, kona, osv osv). NVidia soundstorm konsollen er kanskje noe følsom på volumkontrollen. Har alle 6 høyttalerne på maks på "høyttaleroppsettet" (side 2) og ca. kontrollene ca midt på på hoved og wave kontrollen. Har klikket av for bla. microfoninnganger, line-in og CD-rom slik at det er kun hovedvolumet og vawe kontrollen som står på. Bruker forresten Asus sine drivere som fulgte med hovedkortet. HK kom også med 1002 biosen. Lenke til kommentar
RPA Skrevet 27. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 Ved Dolby Digital må dere nesten aktiver LFE på lydkortet! Receivere filtrerer ikke sub ut fra frontkanalene uten det aktivert! Ingen problemer hos meg nei... Lenke til kommentar
ezzential Skrevet 27. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 hmm... hvor finner jeg de ASUS driverne? Jeg bruker de som kom med hovedkortet... Lenke til kommentar
frans Skrevet 27. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 Bruker de driverne som kom med Asus hovedkortet. Av nForce kontrollpanelet kan jeg lese følgende: Lyddriverversjon: 5.10.2917.0 Kontrollpanel: 1.00.00.0307 Direct-x: 4.08.01.0881 (8.1) Os: 4.90.3000 På "hovedmenyen" står hovedvolum og wav midt på. Øvrige er dempet unntatt video. På "Høyttaleroppsettet" har jeg stilt inn på 6 høyttalere og kun klikket av for "analog utgang" (ikke klikket av for dolby surround-koding = lyd blir lav og vanskelig å retningsbestemme). Når jeg åpner Power DVD blir lyden mye høyere (har ikke prøvd med winDVD som fulgte med pakken). I kontrollpanelet er driverne til Nvidias APU datert 12/05/2002. Filversjon 5.10.2917.0. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 Ved Dolby Digital må dere nesten aktiver LFE på lydkortet! Receivere filtrerer ikke sub ut fra frontkanalene uten det aktivert! Ingen problemer hos meg nei... Ikke det? kan du forklare meg hvordan alt høres akkurat likt ut som på mitt Live 1024 kort? Subben min spiller like bra som den alltid har gjort, forresten så ble rett og slett dårligere bass med LFE på.... Eneste jeg har merket med soundstorm er at det er vildig ekko i CS når EAX er på, skal nok ha i mitt gamle Live 1024 kort igjen siden dette ikke kom på det. Og mine lyd instillinger i CS var bedere med live 1024 enn soundstorm. Lenke til kommentar
stranden Skrevet 27. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 har merket skurring jeg og...men jeg har ordentlig surround anlegg, og det blir et sørens bråk når skurringen kommer... Jeg tør ikke sette opp volumet på receiveren, er redd jeg kan hærpe høyttalerne.. men jeg tester tipsene dine med fornøyelse... men du bruker vel ikke spdif utgangen, stranden? nope... bruker bare mic og out Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 28. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2003 Minst en kar til som sliter med dette. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=97510 Som jeg har skrevet i den tråden: Jeg har ikke noe problemer med lite bass, snarere tvert om. Det må være en feil med kortene deres tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå