Gå til innhold

høy cpu-temperatur!?!

Anbefalte innlegg

en venn av meg kjøpte seg en komplett pc med en xp2200 cpu som jeg installerte hos han. vifta som han kjøpte skulle holde til xp2400, temperaturen på cpuen hans er 66-67 grader,er ikke det litt høyt?satte ned fsb,men temopperaturen sank ikke, ellers på hovedkortet er den 43-43 grader.noen tips til hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke brukt kjølepasta å cpu befinner seg rett under powersupplyet, er veldig trangt der. tror temperaturen er korrekt, prossesoren er ihvertfall forjævelig varm å ta på etter bruk. jeg anbefalte han å kjøpe kjølepasta, å om ikke det hjelper en kabinettvifte eller 2. takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar

Jeg sleit noe jaevlig med høy temperatur selv tidligere. Løsningen for meg ble å dremle et hull i sidedøra til kabinettet, sette inn en 120 mm papst vifte. Etter dette sank systemtemp med ca 14 grader og cputemp med ca 10-12 grader :woot:

Skal nå enten voltmodde vifta eller sette på en fanmate slik at den blir "lydløs" :-)

Har ingen andre kab.vifter, bare den ene som står i døra, nå idler jeg på system/cpu 28/44 grader på en AMD XP 2000+ palamino.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...