wiberos Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Du har fått svar for formatering. Men hvis det er slik at du vil formatere, så ser jeg ikke grunn til at du skal ikke skrive inn verdien som burde være i partitions tabellen. Hvis det fungerer---fungerer Hvis ikke, du formaterer. Har du funnet fram til dskprobe.exe? Når du har den kopiert på din skrivebord, gi tilbakemelding og du skal få 2-3 bilder slik at du ser hvordan. Lenke til kommentar
rats-frats Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Du har fått svar for formatering. Men hvis det er slik at du vil formatere, så ser jeg ikke grunn til at du skal ikke skrive inn verdien som burde være i partitions tabellen. Hvis det fungerer---fungerer Hvis ikke, du formaterer. Har du funnet fram til dskprobe.exe? Når du har den kopiert på din skrivebord, gi tilbakemelding og du skal få 2-3 bilder slik at du ser hvordan. Jeg har ikke XP-cd'en.. Synes at dette ble svært komplisert, så har latt det ligge litt på is... Har helst ikke lyst å formatere, men har ingen annen utvei med mindre du har energi til å gi en data-noob hjelp. Du har jo gitt masse hjelp allerede, men er ganske hinsides fra min tankegang innen data. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Vedlegger noe bilder som har vært vedlagt for noen,før. De er for at du får litt forståelse av hvordan dskprobe virker, så ikke legge som mye vekt på teksten, det gjelder ikke deg. Vedlegger dskprobe og. Den må du åpne som admin. For å lese noe som helst må du først velge en fysisk disk. Nr på diskene er de samme som du ser i diskbehandlingen. Når du prøver deg litt med det, så du kan gjøre hva du ønsker, men husk å ikke akseptere å skrive noe som helst. Det er slik at når du leser en sector, og du forandre ...tall..eller ..bokstaver, der som du plasere markøren, og velge å avslute dskprobe, vil den spøre om du skal skrive de endringer du har prøvd deg på. Hvis du ikke aksepere å skrive dem, vil de bare bli borte, og ingen endring vil finne sted. Så ikke vær redd med å prøve.. Når du har prøvd deg litt, så vil du få help å skrive de verdiene som kanskje vil hjelpe deg, eller at du må formatere. Når det er sagt, så det er slik, at allikevel, vil du kunne skrive verdiene slik det var igjen. Dvs ikke nødvendgvis å formatere med en gang. Vi tar det etter hvert slik at du ser sammenheng. Det er enkelt. sindre.zip Lenke til kommentar
rats-frats Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Vedlegger noe bilder som har vært vedlagt for noen,før. De er for at du får litt forståelse av hvordan dskprobe virker, så ikke legge som mye vekt på teksten, det gjelder ikke deg.Vedlegger dskprobe og. Den må du åpne som admin. For å lese noe som helst må du først velge en fysisk disk. Nr på diskene er de samme som du ser i diskbehandlingen. Når du prøver deg litt med det, så du kan gjøre hva du ønsker, men husk å ikke akseptere å skrive noe som helst. Det er slik at når du leser en sector, og du forandre ...tall..eller ..bokstaver, der som du plasere markøren, og velge å avslute dskprobe, vil den spøre om du skal skrive de endringer du har prøvd deg på. Hvis du ikke aksepere å skrive dem, vil de bare bli borte, og ingen endring vil finne sted. Så ikke vær redd med å prøve.. Når du har prøvd deg litt, så vil du få help å skrive de verdiene som kanskje vil hjelpe deg, eller at du må formatere. Når det er sagt, så det er slik, at allikevel, vil du kunne skrive verdiene slik det var igjen. Dvs ikke nødvendgvis å formatere med en gang. Vi tar det etter hvert slik at du ser sammenheng. Det er enkelt. sindre.zip Har nå lastet ned og sett på bildene Dette skjønte jeg.. Veldig bra trinn for trinn hvordan jeg skal gå frem! Tusen takk! Men før jeg forandrer noe som helst, lurer jeg på: Kan dette føre til systemkræsj, errors eller at jeg ikke kan starte opp maskinen lenger? Bør jeg ta sikkerhetskopi av filene/dokumentene mine? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Å ha sikkerhetskopi av dokumenter / mail lister /bokmarks / diverse lisens nøkkel / personlige instillinger /og alt annet, som du ellers vil alltid ønsker å ha , etter en Windows installasjon, datakrasj, eller at PC-en din blir fraktet vekk av romvesener, er selvsagt en nødvendighet. Å forandre verdiene i sectorene, uten at resten av systemet er klar over, er risikabelt, hvis ikke du arbeider i system. For din del, ble det nevnt at du vil formatere. I forbindelse med det, kan du forandre verdiene like før, å prøve. Hvis ikke du vil formatere allikevel, må du lagre den informasjon du trenger, dvs en del sectors slik de er før du forandre dem. De skal da ikke lagres på samme disk som du forandre. Eks. Hvis du i den første bilde du får i dskprobe velger å Lese ...starting sector 0 og antall sectors 4000, og velge å lagre denne, vil filen ha en størrelse på ca 2GB, (edit: uffda 2MB og ikke 2GB ). Ergo mye informasjon. Så først av alt: sikkerhets kopiere alt det som du må alltid vil gjerne ha. Endret 3. oktober 2008 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå