HDSoftware Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Heisan folkens Har et merkelig problem her. Min terminal server har en del brukere som har sine egne skrivere. Dette fungerer helt greit. Problemet er at noen av klientene har skrivere som virker frakoblet. Det kan se ut som at klienten's tidligere sesjon henger igjen med en skriver og dette skaper bare problemer når de logger på på nytt. Jeg får ikke slettet de "døde" sesjonene heller selv om jeg kobler av brukeren. Enda en rar ting er at når de som har problemer prøver å logge ut, så virker det som at avloggingen også henger seg. Kan nesten se ut som den venter på at skriver sesjonen blir tatt ned og det skjer som sagt ikke. Noen som har sett noe slikt før? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 nettverksskrivere eller lokale (USB)skrivere? bruker du Citrix på terminalserveren? Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hvis det er USB printerene som henger på TSen din og du bruker RDP kan du med fordel huke av for "ta med lokale printere" på RDP koblingen til brukerene.. Lenke til kommentar
TroubleDouble Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Her jeg jobber bruker vi ett program som heter uniprint for dette. Dette gjør skriverne som du har lagt inn på din lokale maskin tilgjengelige fra terminalserveren. Denne støtter både RDP og ICA om jeg ikke husker helt feil. Endret 29. juli 2009 av Alslinet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå