Samuro Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Hei, Kjøpte for en stund siden et armbånd til ca. 1600 kroner, som bestod av en sølvfarget lenke og noen lyseblå stener. Det var merket P.A.N eller noe sånt tror jeg. Så har jeg bare i etterkant blitt nysgjerrig på hva smykket var laget av, for jeg glemte å spørre om det.. Og butikken er i en annen kommune, så jeg får ikke gått innom og spurt. Noen som har en forståelse av hva dette kan ha vært basert på pris og beskrivelse? På forhånd takk Mvh Meg Endret 19. september 2008 av Samuro Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Lyseblå stein? Turkis? Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 19. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Lyseblå stein? Turkis? Nei, mer klare og gjennomskinnende.. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 19. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Kan være topas, men jeg vet ingenting om hvor mye de koster, så det kan såvidt jeg vet også være noe annet. De så iallefall veldig ut som denne i midten her (bare mye mindre versjoner såklart) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Aquamarine? edit: Mener topas er dyrt, så det kan være det om du ikke hadde mye av det. Var det bare anhenget som var av stein? Eller var det over hele som på bildene jeg har posta? Endret 19. september 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 19. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Ringte dem like godt. Hun visste ikke helt sikkert, men antok det var hvitt gull eller sølv, og zirkoner.. Men hun kunne ikke si noe helt sikkert. Jaja, det hørte jo ikke helt usannsynlig ut det, aquamarine var det nok ikke Men takk for hjelpa di Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Topaz: http://www.ratnasagarjewels.com/blue-topaz...stone-india.htm Blått zirkon: http://www.resimhayattir.com/data/media/32...n2ew9zirkon.jpg Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 19. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Kan lett ha vært en Zircon, vanskelig å si egentlig.. Lenge siden jeg har sett smykket, var egentlig bare nysgjerrig Takk for hjelpa, tror jeg slår meg til ro med at det må ha vært sølv + Zircon. Fint var det uansett, selv om det nå hørtes litt kjipt ut Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Zirkonia eller Cubic ziconia (CZ) er en menneske skapt kopi av den naturlig varianten av diamant. Det skal et trenet øye til for å klare å se forskjell på en ekte diamant og en Zirkonia eller Cubic ziconia. Det hørtes litt kjipt ut Endret 19. september 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 19. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Fremdeles kosta det 1600 spenn da, for en 21årsgave til ei god venninne I min krets er ikke det veldig kjipt, og skulle jeg kjøpt "ekte vare" hadde den nok kommet opp i 5-6000 kroner, noe som hadde vært overdådig Viktig å finne en grei balanse Jeg lar det være min unnskyldning Det var for øvrig en blå zircon, så jeg tror neppe det vil misoppfattes som en diamant uansett Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. september 2008 Rapporter Del Skrevet 20. september 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå