Cowboystrekk Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 la inn et nytt skjermkort igår, ati radeon 9100,må slette windows å legge iunn alt på nytt siden jeg hadde et nvidia-kort før å ytelsen på ati-kortet nå er helt elendig pga masse nv-filer somligger rundt på disken, MEN, ati-kortets bios legger seg over systembiosen så jeg ikke klarer å gå inn på den,jeg må jo det for å sette maskina til å boote fra cd først så jeg får lagt inn windows. hva må jeg gjøretrykke for å komme til systembiosen? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 ingen som vet noe? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Fårstår ikke helt problemet ditt, har lett fått slettet alle nivida drivere å filer fra min pc når jeg byttet til 9700pro. du kan slette biosen ved å ta ut bateriet eller ved å flytte cmos jumperen, ved å komme in i biosen trykker man på delete ved oppstart på de fleste maskiner. Men som sagt jeg forstod ikke helt problemet ditthva du mener Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 litt vansklig å forklare, men blir ca. som følger. jeg hadde før et nvidia-kort, når jeg bootet maskina kom først videobiosen opp, så systembiosen og så startet windows. så la jeg inn et ati-kort, men da var skjermen svart fra jeg startet maskinen til windows startet. hvordan skal jeg komme inn i systembiosen min? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 når alt er svart må du enten ta ut cmos jumperen (flytte den bakover et hakk så tilbake der den sto før, slå av all strøm før du gjør dette). Eller du kan vippe ut batteriet å sette det tilbake igjen. Biosen blir da satt tilbkae slik den var når du kjøpte den. Hold deretter delete nede (de fleste pcer) velg load optimized options, save and exit, nå er jeg ganske sikker på at du får en ny sjangse!! prøve det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå