Inception_ Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg ser etter et fulltower for min hjemmeserver, som er ganske heavy. Skal brukes som filserver / reserve gaming PC. Specs er Q6600 @ 3.5ghz, 4x1gb ram, asus p5k, 2x mist 500w modulær, 8800gt, 10x500gb disker. Setter fokus på at den er kraftig bygd, lett å jobbe i å ha med å gjøre, god plass, effektiv og kraftig kjøling på et akseptabelt støynivå. Vurderer Lian Li PC-A71 i sort. Noen innspill? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Må det være Tower? En Server cube kanskje? Evt. må jeg nesten bare anbefale standardkabinettet jeg anbefaler for dem som vil ha litt mye disker: Cooler Master Stacker STC-T01 Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Nei, det kan godt være cube også.. de har jo en mye mer funksjonell form.. Men jeg må innrømme jeg falt litt for designet på den jeg nevnte der. Har hørt at STC-T01 skal være knallbra, men det ser ganske stygt ut da.. Det er jo for hjemmebruk og jeg er mye mer opptatt av design der enn f. eks til jobb-bruk. Lian Li Cube Case er kanskje noe å se på? Men det blir fort dyrt når grunnprisen er 2200, og ekstramodul for ekstra psu for 150kr, og en haug med harddiskmoduler for 250 stykket.. Så den der.. Yeong Yong case eller hva det var, som liknet veldig. Får man kvalitet for den prisen, eller er det bare møkk? Jeg er veldig glad i Antec sine kabinetter da, og Antec twelve hundred er fete greier, men jeg har 2x 500w PSUer, og den støtter bare en.. som er for lite. Da må jeg i tillegg kjøpe ny PSU! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Når ble Stacker stygt? Iallefall den svarte utgaven? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Det er ikke det verste jeg har sett, men det er i beste fall nøytralt etter min mening. vs Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Stacker STC-T01, uten tvil. Stygt? tja, du blir vant til det. Gjem faenskapen under et bord, så er problemet løst uansett, det jeg har gjort Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Okay, hva er fordelene med det da? I forhold til det Lian-Li kabinettet som ser veldig bra ut, antar er mer støysvakt, og koster bare 700kr mer. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Specs er Q6600 @ 3.5ghz, 4x1gb ram, asus p5k, 2x mist 500w modulær, 8800gt, 10x500gb disker. Setter fokus på at den er kraftig bygd, lett å jobbe i å ha med å gjøre, god plass, effektiv og kraftig kjøling på et akseptabelt støynivå. Noen innspill? Hva med NZXT Whisper? Rett rundt hjørnet til Norge, prisen blir vel rundt 1000-1200 kroner, tenker jeg. http://www.caseking.de/shop/catalog/Gehaeu...mmt::10929.html Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Ikke plass til 2x PSU da.. =/ Og CM og Lian Li er mer respektable merker. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Stackeren er vel bedre egna for god luftgjennomstrømning med lav viftehastighet = lavere støy, den fronten på lian li kabinettet var ikke direkte hullete såvidt jeg kunne se. CM Stacker har også støvfilter i 5.25" bay-coverne som standard, dette hjelper masse (har to STC-T01'er selv)... Om du bruker riktige vifter og 4in3 moduler bråker ikke en stacker stort, det skal sies. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) + det er hjul på det eller føtter om du vil det. +den er stor og tung. (veel, jeg ser på det som en fordel, spørs om du vil det da ) Fullperforert front med støvfilter på hele fronten er en stor fordel Må skrape av støv av fronten en gang i bland da, men det er lettere det enn å åpne og renske støvfilterene. Men Lian Li'en så ganske stor og fin ut den også (så en video review). Endret 21. september 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Bruker støvsugeren innimellom, ingen problemer. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Hm, nå er det klin umulig å oppdrive en sånn PC-A71 i Norge.. Og tapte en ebay auksjon på hengende håret... Og jeg burde hatt et nytt kabbis til torsdag. Wibla, du camper den p182-tråden også. Hvis du sier at støynivået ikke er så gale (sett i forhold til kjølingen, bruket og innholdet så klart..) så ser det ut som et bra alternativ. Eneste er at jeg misliker det svære runde viftehullet på siden, tar seg litt dårlig ut =/ Men på den andre siden, man kan jo bli kreativ med sånne kabinett Billig er det også.. Men det fristet å kjøpe et PC-A71 med profesjonell lydmatteinstall for 300$ fra Frozencpu.com da. Men så kommer moms.. og så kommer frakten på 170$. Edit: Ingen som har cooler master 4-in-3 moduler inne i Norge heller.. Dette landet har jo ingenting >_< Endret 23. september 2008 av Inception_ Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Viftehull på siden? O.o Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Det svære ventilasjonshullet på siden! Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Du snakker ikke om stacker nå? P182 har solide sidepaneler, null hull utenom foran, bak og bakerst på toppen. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Ja, om stacker. Jeg har et p182, men jeg mente at siden du var der inne og preiket så mye om kjøling og lydnivå, så skjønte du kanskje mer hva jeg så i et kabinett. P182 er gaming / nettpc på soverom, mens serveren er gaming / server på et "bråkerom" Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ah. dette med å ikke sove no særlig ødelegger IQ'en totalt merker jeg. Stackeren med riktig innmat hverken bråker eller blir særlig varm, jeg har jo selv to med masse disk, og om du bruker 4in3 modulene fra coolermaster sammen med nexus 120mm vifter så blir det bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå