Melvin Snerken Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Heisann Me holder på med websider på skolen atm. Vi skal lage portefølje for oss selv. Presentere meg og hva jeg kan. Her kan dere se. Under utviklig. Teksten er bare noe jeg fant på nettet. Og på menyen blir bokstavene hvite når jeg fører musen over.. noen tips? Ideer til mer.. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Det er ikke så mye å si, og vet ikke om det engang kan kalles et design (det er jo basically bare en blå boks og litt tekst). + Fin blåfarge. - Jeg ser ikke hva som står i menyen. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 ...Ideer til mer.. Det er lov å benytte farger. Den siden der vitner om fargefobi. Hvis du skal ha så lite grafiske hjelpemidler som dette, så må du jobbe mye mer med typografien. Du må stramme opp tekstbredde slik at den blir utltimat (nå er den for bred), du må kombinere fornuftige fonter, du kan med fordel benytte farger for å signalisere nivå på overskrifter. Du burde jobbe mer med linjeavstand og linjehøyde. Bruk samme linjehøyde på avsnitt og overskrifter, og hvis du benytter bilder, sørger du for at disse har en multipler av linjehøyden som høyde. Ellers så burde du benytte en grafisk linje i bunn også, slik at du oppveier linjen på toppen av siden. Du vil slite med at det er for få linjer i dette designet, og det er nå ingenting som balanserer mot den fete streken din. Du må også jobbe med navigering. Hvor er man i navigeringstreet ditt? Frode Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 ...Ideer til mer.. Det er lov å benytte farger. Den siden der vitner om fargefobi. Hvis du skal ha så lite grafiske hjelpemidler som dette, så må du jobbe mye mer med typografien. Du må stramme opp tekstbredde slik at den blir utltimat (nå er den for bred), du må kombinere fornuftige fonter, du kan med fordel benytte farger for å signalisere nivå på overskrifter. Du burde jobbe mer med linjeavstand og linjehøyde. Bruk samme linjehøyde på avsnitt og overskrifter, og hvis du benytter bilder, sørger du for at disse har en multipler av linjehøyden som høyde. Ellers så burde du benytte en grafisk linje i bunn også, slik at du oppveier linjen på toppen av siden. Du vil slite med at det er for få linjer i dette designet, og det er nå ingenting som balanserer mot den fete streken din. Du må også jobbe med navigering. Hvor er man i navigeringstreet ditt? Frode Takk for konstruktiv kritikk. Noen somm kan hjelpe meg med hva jeg kan gjøre for å få en bedre side? Hvordan løse å få ei anna linje elns nederst. Det er liksom indexen du ser der. Men det er jo under utvikling og langt ifra ferdig. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Men det er jo under utvikling og langt ifra ferdig. I så fall skjønner jeg ikke hvorfor du har lagt det ut her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå