Bone Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Heisann! Det har seg slik at jeg tilbringer en del dager hos noen som har en PS2 hjemme, og siden jeg av og til har fri når folk der hjemme er på, så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe noen PS2 -spill, så jeg hadde noe å sysle med.. Så, her om dagen så kjøpte jeg Final Fantasy XII, og God of War, siden er 2 spill man ikke kan ha unngått å høre at skal være bra.. Jeg begynte å spille Final Fantasy XII, og jeg må si at jeg ble veldig imponert over grafikken! Og ikke minst spillet i seg selv.. Ble egentlig superhekta med en gang! Dessverre så er dette en gammel PS2 (en av de største klossene på markedet), og noe av kontrollen fungerer ikke (opp og til venstre på den firkant-knappen, og L1 og L2, tror jeg..).. Det endte i hvert fall opp med at jeg fant ut at jeg ikke kan la vær å spille FF7 når jeg er hjemme også, så jeg har akkurat kommet fra butikken etter å ha kjøpt meg en PS2! (Jeg har PS3 også, men bare den 40GB non-ps2-playing-thingy..).. Så.. Hvilke andre MUST-HAVE spill bør jeg være på utkikk etter? Det neste jeg kommer til å kjøpe er noe av Ratchet & Clank -serien.. Noen som føler for å skrive opp de som er å få tak i på PS2 i kronologisk rekkefølge (hvis det er noen man synes er "ræva", så skriv gjerne opp det også.. Jeg har råd til å være noe selektiv, siden det kommer tydeligvis til å bli litt for mange alternativer nå..) Når det gjelder Final Fantasy.. Hvilke spill bør man spille der? Jeg har jo nå 7'ern (ikke kommet lengre enn at jeg har fått tak i en sånn Sunstone? Moonstone? fra en gutt i en liten village sør i Giza Plains..). Spill med "altfor gammel grafikk" er også i grunnen uaktuelt.. Det er altfor mange spill der ute til slik at jeg har råd til å få litt i "pose og sekk", dessuten kommer det så mange godbiter på andre konsoller også.. En annen ting jeg lurer på, er om det finnen noen annen tilkoblingsmulighet enn SCART for PS2? At man kan bedre grafikken litt!? Ellers, er det noen som vil si noe jeg trenge rå vite? Min PS2 er ca 2 timer gammel, .. Takker så meget for alle svar og sånn! Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Er nok ikke HDMI-oppsett på PS2 Endret 19. september 2008 av HaueR Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Kjøp en sort brødboks på Ikea og putt den inni da har du PS3 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) heh.. Raskt svar! Nei, tenkte kanskje mer på noe kompnent(? blander alltid med kompositt) slik som på 360'n, eller så har jeg kjøpt noe til Wii, som gjør at det skulle se bedre ut på min LCD-TV (husker nå ikke hva det het..) Takker EDIT: Mikkel: Har PS3 fra før! ellers takk for tipset! .. skal gjøre det og gi til julegave! Endret 19. september 2008 av Bone Lenke til kommentar
alfarnes89 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Kjøp en sort brødboks på Ikea og putt den inni da har du PS3 Dagens ! Takk for latteren! Lenke til kommentar
Belzebob Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 FF IX. Megakos. Lenke til kommentar
Closed Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) heh.. Raskt svar! Nei, tenkte kanskje mer på noe kompnent(? blander alltid med kompositt) slik som på 360'n, eller så har jeg kjøpt noe til Wii, som gjør at det skulle se bedre ut på min LCD-TV (husker nå ikke hva det het..) Takker EDIT: Mikkel: Har PS3 fra før! ellers takk for tipset! .. skal gjøre det og gi til julegave! Forbedre bilde? Her Ellers kan jeg anbefale ICO eller Shadow of The Colossus. Veldig pene spill. Endret 20. september 2008 av Klaizer Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Final Fantasy IX (PS1-spill) Silent Hill (PS1-spill) Silent Hill 2 og 3 (og 4, om du liker de foregående spillene i serien) Final Fantasy X Kingdom Hearts (liker du KH1, kan du prøve KH2 også) God of War II Jak & Daxter 1-3 Ratchet & Clank-spillene Resident Evil 4 Ghosthunter Devil May Cry Kanskje finner du noe der du vil like Lenke til kommentar
Kuff1 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Shadow of the Colossus. Dette MÅ du prøve! Okami. Dette også. Disse er snikespill, tenk før du skyter/dreper opplegg. Hvis du liker sånt må du teste noen av disse. Hitman Contracts Hitman Blood Money Splinter Cell (muligens litt gammel grafikk på dette) Splinter Cell Pandora Tomorrow Splinter Cell Chaos Theory Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det kan være en del bildemessig å hente på å kjøpe en RGB-scart-kabel. Tourist Trophy er kanskje det beste motorsykkelspillet på markedet, i hvert fall hvis du er ute etter mer enn baneracing. Det får du bare til PS2. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 ICO (Har nettopp begynt på dette, og virker kjempegøy. Ganske gammelt, men en tidløs klassiker med fantastisk, spesiell grafikk) Shadow of the Colossus(Det mest geniale spillet som noensinne har kommet ut) Ratchet and Clank Ratchet and Clank 2: GC Ratchet and Clank 3: UYA Ratchet Gladiator Alle R&C-spillene på PS2 er bra foruten Ratchet and Clank: Size Matters som er blitt porta fra PSP. Jak and Daxter Jak 2 Jak 3 Jak X De første 3 spillene er fantastisk bra, mens Jak X er en ganske bra Mario Kart-klone på hyperbol. God of War II er enda bedre enn eneren. Sjekk det ut. Metal Gear Solid 3 er et spill med en fantastisk historie og et meget tilfredstillende gameplay(snikespill). Unngå generelt multiplattformspill. De har en tendens til å være dårligere på ps2. Og Splinter Cell-serien er nå egentlig ganske kjedelig. Lenke til kommentar
Kuff1 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Splinter Cell-serien er nå egentlig ganske kjedelig. Det er den ikke det! MGS-serien er kjedelig. Eller kanskje vi bare skal si smak og behag? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Tony Hawk ____________3_____________ Lenke til kommentar
sharpshooter491 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 PS2 spill som imponerte meg mest: - Black - Killzone - Socom 2: US Navy seals sistnevnte anbefales sterkt! Lenke til kommentar
Nether Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hmm. Nå har mange av mine favoritter blitt sagt allerede, men jeg får legge til noen andre gode spill for det. Shadow Hearts serien: Tre spill. Originalen er vanskelig å få tak i, men "covenant" og "from the new world" skal være tilgjengelige. Kampsystemet er noe av det beste fordi det kombinerer turbasert med reflekser. Det er utrolig avhengighetsdannende og fører til at kampene er uforutsigbare. Fin historie (de to første følger hverandre mens treeren står mer på egne bein) og utrolig mye småting å gjøre som gir spillene en lang levetid. Rogue Galaxy: Typisk JRPG, men uten turbasert kamp. Helt grei historie, dog ikke noe spesielt. Litt typisk hack and slash, men den er god på det den gjør. Suikoden V: Veldig typisk JRPG med turbasert kampsystem og random battles annenhver meter. Det som skiller den ut er muligheten til å rekruttere over 100 personer og innslaget av store slag (basert på typisk saks, stein, papir). Et spill du kan bruke lang tid på. Onimusha 3 og 4. Fireren har jeg ikke spilt så mye av, men kan anbefale treeren i hvert fall. Ganske kort og litt enkelt, i tillegg til at historien er litt latterlig (men på en halvgod måte). Likevel anbefaler jeg det fordi det rett og slett var gøy. Jeg hadde i hvert fall mye moro med treeren. Primal: Gammelt spill, men er verdt et kjøp. Interessant historie, spennende realtime kamp system og mange puzzles innimellom. En av de glemte perlene. Fahrenheit: Var på flere konsoller, men har du ikke kjøpt det enda så er det verdt et kjøp på PS2. Interaktivt historiespill. Historien blir litt skuffende mot slutten, men den første halvdelen er nesten verdt prisen alene. To litt dårlige snikedeler i spillet ellers er gameplayet i seg selv bra. Så gir jeg min støtte til mange av anbefalingene ovenfor. Spesielt Okami og Shadow of the Colossus legger jeg min fulle anbefaling bak. To helt geniale spill. Det er litt vanskelig å finne en del av de anbefalte spillene dessverre. Selv om hyller i butikkene er fylt opp med PS2 spill er det som regel bare Barbie, sport- og filmspill som er å finne. Samme gjelder i hyller for brukte spill siden folk ofte beholder de gode spillene de har. De er nok enklest å finne på nettet hvis du er villig til å kjøpe dem der, men hvis du tar deg en tur til Oslo eller en annen stor by så kan du være heldig. PS2 er i hvert fall et godt kjøp. Ser man på hele spillbiblioteket dens så er det ingen konsoll som kan slå den på ren spilleglede. Lenke til kommentar
Slugge Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 liker du JRPG bør du sjekke ut dragonquest VIII Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Splinter Cell-serien er nå egentlig ganske kjedelig. Det er den ikke det! MGS-serien er kjedelig. Eller kanskje vi bare skal si smak og behag? Misforstå meg rett. Begge seriene har sine styrker og svakheter, men persongalleriet i MGS er bare så mye mer spennende og interessant. SC er gøy det, men historien har ofte vært svak i de spillene. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Tekken spillene. God of War, Shadow of the Colossus, Gta: San andreas. Fikk nettop en ps2 i hus da jeg fikk ny roomie for noen uker siden, og har blitt litt frelst. (har selv bare hatt PS1 og PS3) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå