bokbindern Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Fikk den nye Pvr til riks tv igår. Koblet til Hdmi ledningen (Clas Ohlson 129 kr) og satte igang. syntes ikke bildene ble bra nok. Prøvde så og koble til scart ledningen som følger med, da ble det en god del bedre. mistenkte hdmi ledningen men fant ut at når hdmi brukes sendes signallet til min tv (toshiba Regza 66 720 P) i 1080 i oppløsning. <På scart blir det sendt i 576 i og er altså mye bedre. det skjønner jeg ikke. Kan forandre oppløsningen på hdmi også ved å trykke på DISP på fjernkontrollen og da blir det bra når den også stilles på 576 i, men den går tilbake til 1080 i hver gang tv/boksen slås på. Da er jeg like langt, gidder ikke det hver gang. Noen som har peiling på dette?? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Min Grundig DTR 8740 MHP har samme problemet. Den stiller seg automatisk inn på den høyeste oppløsningen som TV-en kan motta, oppskalerer bildet til det formatet, og dersom ikke TV-en har fullHD LCD-panel, så må TV-en nedskalere til det panelet kan vite. To skaleringer, og i teorien to kvalitetstap. Men du er heldig som i det minste har disp-knappen på fjernkontrollen, jeg må trykke på fronten av boksen. Signalet sendes i standardoppløsning, SD, 576 linjer. Ved å velge dette formatet med disp-knappen, gjør boksen ingen skalering, og overlater til TV-en å skalere opp til panelets oppløsning. Dersom dette gir klart synlig bedre bildet, kan det tyde på at TV-en din gjør en bedre jobb med å skalere opp enn boksen gjør, og/eller at TV-en din er bedre på å skalere opp enn ned, eller som nevnt, at en skalering er å foretrekke framfor to. Hos meg (med Tatung V32MCAK og Grundig DTR 8740) ser jeg kun minimale forskjellen uansett om boksen står på 1080i eller noe annet, men jeg har inntrykk av at 720p, det som ligger nærmest panelets fysiske oppløsning på 768 linjer, gir det beste/skarpeste resultatet, men også 576i og p gir ørlite bedre resultat enn 1080i. PS: Denne tråden handler om samme problemet, på DTR 8740. Som sannsynligvis gjelder alle Grundig-boksene, også 8720. Endret 19. september 2008 av Svinks Lenke til kommentar
bokbindern Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Da er denne nye Grundig boksen helt udugelig da. Når den driver å oppskalerer til 1080 i og lager et elendig signal. Kan klare meg med scart kvaliteten nå men hva når /hvis Riks tv begynner med Hd sendinger og en må bruke HDMI ledning. Da vil sikkert HD kanalene bli bra (uten oppskalering) men hva med alle de andre? Nei dette er en boks en kanskje bør styre unna. Mulig det kan virke anerledes me en annen tv. Har Toshiba 37'' Regza 66. 720p. et år gammel. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) nå har jeg en 37" FullHD tv, og jeg ser ingen forskjell på 1080i og 720P på DTR 8860. har samme alternativ på DVD spilleren også, har enda til gode å se noen forskjell. men er det da såpass forskjell på en Hd-Ready og FullHD tv? Endret 20. september 2008 av Simkin Lenke til kommentar
bokbindern Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Nei jeg tror heller ikke jeg har noe forskjell på 1080i og 720p,. men 576 i på på HDMI og scart er mye bedre. Moro å hørt om andre har det. Lenke til kommentar
arebobby Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Jeg får bilder med 1080i oppløsning med HDMI og det så ut til å fungere fint. Imidlertid har jeg problemer med at boksen på en eller annen måte låser seg når jeg bruker HDMI. Med scart skjer dette ikke. Konkret, så fungerer det en stund etter at dekoderen resettes. Etter en tid slutter menyene å fungere. Jeg trykker ok og intet skjer. Volumknappen på fjernkontrollen virker, men indikatoren på skjermen vises ikke. Problemet løser seg hvis jeg drar ut HDMI pluggen og kjører scart. Men da er langt dårligere oppløsning og det er jo kjipt. Har en 42" panasonic plasma TV. Ser ut som om der er noen bugs i boksen? Andre som opplever "rare" ting med HDMI og Grundig 8860. Endret 24. september 2008 av arebobby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå