Gå til innhold

Custom HP Universal Print Driver på terminalserver

CrZy_T

Anbefalte innlegg

Er det noen her ute som har benyttet seg av nyeste HP UPD i traditional mode med terminalservere og har fått fjernet Services/Tjenester-fanen, samt SNP (Status Notification Pop-ups) fra driverne?

Jeg har prøvd å benytte meg av HP Pre-configuration utility på driveren, men får ikke driveren til å oppfatte endringene uten å legge til skriveren med installasjonsprogrammet til HP. På terminalserver sier det seg selv at er en dårlig deal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

kjørte inn en universal driver fra hp i forrige uke,

ble bare tull. andre eksisterende drivere ble påvirket av drivern. så måtte reinstallere driverene til de andre skriverne for at alt skulle fungere igjen. en annen ting det er mye fjas med denne drivern. msnpopups/treghet osv...

har ikke HP en spesial UDP som er clean, og clean nok til å ha på terminalserver?

EDIT:

å tilpasse pakken kan vist også gjøres med kommandolinje opsjoner:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...ectID=c00954252

Noen andre som oppfattet den buggen der printer spooler suger cpu?

Endret av ThorB
Lenke til kommentar

ble bare tull. andre eksisterende drivere ble påvirket av drivern. så måtte reinstallere driverene til de andre skriverne for at alt skulle fungere igjen. en annen ting det er mye fjas med denne drivern. msnpopups/treghet osv...

har ikke HP en spesial UDP som er clean, og clean nok til å ha på terminalserver?

EDIT:

Hvem vil vel bruke install.exe for å installere en skriver på terminalserveren? Jeg tror jeg har kommet frem til en løsning hvor jeg bruker Pre-configuration utility til å lage en .cfm-fil som jeg kopiere inn på alle TSene ved install. Denne vil overstyre "lokale endringer" av driveren via cfg/cf_-filene som ikke fungerer :p Med den så blir jeg kvitt SNP(msnpopups som du kaller det) og fjernet tjenester/services-fanen. Har ikke fått testet dette på TSene enda, men det fungerer brillefint på klientmaskiner med XP og Vista.

Installerer du UPD korrekt så skal den ikke røre de andre driverne. Installerer du det feil, så vil den bytte ut alle de gamle driverne og sette opp at skriverne skal bruke UPD.

Lenke til kommentar

har ikke HP en spesial UPD som er clean, og clean nok til å ha på terminalserver?

EDIT:

Hvem vil vel bruke install.exe for å installere en skriver på terminalserveren? Jeg tror jeg har kommet frem til en løsning hvor jeg bruker Pre-configuration utility til å lage en .cfm-fil som jeg kopiere inn på alle TSene ved install. Denne vil overstyre "lokale endringer" av driveren via cfg/cf_-filene som ikke fungerer :p Med den så blir jeg kvitt SNP(msnpopups som du kaller det) og fjernet tjenester/services-fanen. Har ikke fått testet dette på TSene enda, men det fungerer brillefint på klientmaskiner med XP og Vista.

Installerer du UPD korrekt så skal den ikke røre de andre driverne. Installerer du det feil, så vil den bytte ut alle de gamle driverne og sette opp at skriverne skal bruke UPD.

Ikke jeg heller ;) liker helst å installere drivere på gamle måten.

det var godt nytt. men la du merke til cpu-buggen? trur det stod noe om den i changeloggen over kjente feil som de ikke hadde rukket å fikse.

(husker ikke udp versjonen jeg hadde. kanskje det har kommet en ny..)

å en annen ting, leste en plass at på terminalsere er ikke pcl6 anbefalt.

hvilket printerspråk skal du inn med?

ja det der med driver krøllet. trur da jeg gjorde det korrekt. etter et google søk ser jeg at det er et velkjent problem. det som skjedde var at de andre hp-drivere begynte å bli wonkey. f.eks på en utskrift kom alle sidene på et ark :p de skriverne det omfattet hadde ikke fått endret driver til UPD.. under properties->advanced->driver på de gamle skriverene, stod den samme gode gamle drivern valgt. men problemet ble løst rimelig kjapt, siden en kollega hadde opplevd noe lignede før. det frister ikke å prøve det samme igjen ;) alt skal i værtfall testes bedre. "Pre-configuration utility" er noe jeg skal se litt på. bra tips

post gjerne resultatet på kjøre inn UPD på terminalserver når du har gjort det.

Endret av ThorB
Lenke til kommentar
Ikke jeg heller ;) liker helst å installere drivere på gamle måten.

det var godt nytt. men la du merke til cpu-buggen? trur det stod noe om den i changeloggen over kjente feil som de ikke hadde rukket å fikse.

(husker ikke udp versjonen jeg hadde. kanskje det har kommet en ny..)

å en annen ting, leste en plass at på terminalsere er ikke pcl6 anbefalt.

hvilket printerspråk skal du inn med?

ja det der med driver krøllet. trur da jeg gjorde det korrekt. etter et google søk ser jeg at det er et velkjent problem. det som skjedde var at de andre hp-drivere begynte å bli wonkey. f.eks på en utskrift kom alle sidene på et ark :p de skriverne det omfattet hadde ikke fått endret driver til UPD.. under properties->advanced->driver på de gamle skriverene, stod den samme gode gamle drivern valgt. men problemet ble løst rimelig kjapt, siden en kollega hadde opplevd noe lignede før. det frister ikke å prøve det samme igjen ;) alt skal i værtfall testes bedre. "Pre-configuration utility" er noe jeg skal se litt på. bra tips

post gjerne resultatet på kjøre inn UPD på terminalserver når du har gjort det.

Jeg skal inn med alle tre (PS, PCL5 og PCL6), men vil primært bruke PCL5 med mindre det er noe utskrift som blir feil.

Har ikke vært borti CPU-bugen, men har heller ikke tidligere benyttet UPD. Kjenner til folk som har benyttet tidligere versjoner på TS uten problemer, så man får se. Skal prøve å huske å poste her når jeg har fått testet litt mer, men som du sikkert kjenner til så tar det litt tid før man kan utlukke problemer :p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

EDIT:

kom frem til Pre-configuration utility også, og de første testene mine, viste at service tab forsvant på winxp. men nå driver jeg å installerer en ny printserver fra bunnen av der formålet er å få ryddet opp i alle driverproblemene, som jeg trur er foråsaket av alt for mange dårlige skriverdrivere. Problemet nå er at det virker ikke som om service tab forsvinner. trur msnpopupene er borte, men service tab forsvinner altså ikke.

Hvor la du cfg filene?

\\printserver\print$\w32x86\3

på den aktuelle serveren ble cfg filen min automatisk lagt i drivermappen under installering av driver/skriver. Cfg filen ser forøvrig helt rett ut. service-tab er disablet i cfg.

Hva slags versjon av UPD bruker du? jeg har 4.7 nå.

HP Driver Pre-Configuration Utility 1.0.0.29 7 Mar 2007

Lenke til kommentar

Jeg testet bare med 4.5 på Win2k3R2-server. Var aldri ute etter at klientene skulle hente driveren fra servern, men benytte lokalt installerte drivere. Her feilet det for meg, og siden UPD var "nice to have" ikke "need to have", så står det på blokka mi over ting jeg skal gjøre når jeg har litt tid til overs.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg testet bare med 4.5 på Win2k3R2-server. Var aldri ute etter at klientene skulle hente driveren fra servern, men benytte lokalt installerte drivere. Her feilet det for meg, og siden UPD var "nice to have" ikke "need to have", så står det på blokka mi over ting jeg skal gjøre når jeg har litt tid til overs.

HP la ut dokumentasjon for 4.7 (4.mars) ;)

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...salPrint/alerts

Status Notification PopUps Off by Default for Enterprise

In larger enterprise environments defined as having 100 users or more and where the domain name does not end in .local, all Status Notification Popups (SNP) are turned off by default. Prior to UPD 4.7 this feature applied to HP supplies ordering SNPs; this adds printer status SNPs. This feature can be turned OFF in the Device Configuration Manager (DMC) or at the printer server queue (Printer Status Notification: Enabled/Disabled).

Endret av ThorB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...