Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Speedfan viser Vcore på 1,20V og 2,06V?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke full støtte i speedfan for ditt hovedkort/system.

Vcore=2.06v er nok ikke CPU , men "noe annet".

For spenninger : Les av i BIOS under hw-monitor.Og/eller bruk hovedkort/produsents medfølgende monitor program (hvis det eksisterer til ditt hovedkort).

Og stol på disse fremfor all 3'de parts sw.

Lenke til kommentar

Ok takker. Skal sjekke opp i dette. Er det noen som er kjent med Gigabyte sin BIOS, har noen spørsmål ang. den?

Har klokket min E8500 til 3,9GHz, men den klarer bare 30 min med Prime, så lurer på om noen kan hjelpe meg å fininstille?

Er ikke hjemme nå, men mer detaljer kan postes senere.

Lenke til kommentar

Noen tips

Sjekk med memtest86+ først ved overklokkingen din.

Feiler den - øk memory voltage til å overenstemme med produsentens spec - øk northbridge et par knepp.

Ustabiliteten kan også være FSB relatert (ikke cpu mhz'n direkte) .

Da kan man øke FSB termination voltage , MCH voltage for å se om ting stabiliserer seg.

Det beste er å teste denne FSB'en med en lavere multiplier for å kartlegge om det er FSB wall eller CPU du rammes av.

Lenke til kommentar

last ned siste cpu-Z HER så leser du av Vcore der. den er så rett som det blir etter min erfaring.

3,9 ghz er en ganske høy klokk på såpass live Vcore så er nok derfor det er ustabilt. litt opp der så er du nok stabil. vil tippe du greit gjør 4,0ghz hvis du har kjøling som er med.

har du ikke kjøling som er med så bare klokk ned til 3,8ghz @ 1,2V og du er stabil der.

men siden fsb er såpass høy som 433, kan det være at minne, chipsett eller noe anet trenger en liten økning i volt. men sjekk først Vcore cpu

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Den viser forskjelling volt på kjernene, er dette normalt???

Ja. Det er normalt for alle program som leser av gitte registre i Bios.

I dette tilfelle for ditt Gigabyte hk/bios viser Speedfan registre for CPU-volt og VDimm-volt (minnespenning)

Lenke til kommentar
Den viser forskjelling volt på kjernene, er dette normalt???

Ja. Det er normalt for alle program som leser av gitte registre i Bios.

I dette tilfelle for ditt Gigabyte hk/bios viser Speedfan registre for CPU-volt og VDimm-volt (minnespenning)

Ja, det kan stemme minnespenningen skal ligger på rundt 2,1V

Har ikke funnet ut av hvordan eg kan stille NB-volten, noen tips?

Lenke til kommentar

Ser ut til at eg har funnet en stabil Vcore på 1,216 under load,bare testet 1 time, men lenger enn vanlig. Temp viser 58 grader.

Noen spørsmål, hva er CPU PLL, CPU Reference, MCH Core, MCH Reference og ICH I/O? Dette er alle alternativer der eg kan stille volt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen som kan svare på de forskjellinge volt alternativene?

Google it!

OK.

De er ulike settings som kan hjelpe til å få noen få Mhz mer ut av CPU&Hovedkort.

Og har ulike navn avhengig av Bios/HK-produsenter.

Ikke noe facitsvar på hvor mye du skal "skru" på disse.

Personlig har jeg stort sett latt disse være, og jeg har klokket "noe". :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...