Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tilbakemelding på artikkel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen kommentarer:

En trussel for liv? Hvem er liv, eller skal det Liv, en vennine av deg?

Dataspill – En trussel for liv?

Mange unge har blitt avhengige av det av hva, fordi de vil bli bedre enn kompisene sine. Er det farlig? Er det spillet sin skyld? Hvem sin skyld er det at mennesker blir avhengig?

World of Warcraft ble sluppet i 2004 i Nord-Amerika.Slå sammen ti 1 setning Det ble en suksess, og ble da sluppet tidlig februar 2005 i Europa.

Det var mange datainteresserte(kanskje spill) som skaffet seg en kopi av spillet World of Warcraft(Begynne med hva Wow er først kanskje??). The Burning Crusade er en utvidelsespakke til spillet, og lar folk avansere til level 70.(hva har det å si?) For å komme til nivå 70, må man spille ganske mye, og jo mer man spiller, jo fortere avanserer man. I november i år, kommer det enda en utvidelsespakke til World of Warcraft.

Utvidelsespakkenn heter Wrath of the Lich King gjør at man kan komme helt opp til nivå 80.(ok?)

Dessverre er det mange som bruker mer tid på dataspillene(hvilke dataspill, er det kun wow eller flere) enn tiden de bruker på skolen. De både drikker mer, og de spiser mer. Det er mange som blir overvektige, og det er noen som ikke trener i det hele tatt.(Har du bevis for det?)

Det er selvfølgelig ikke bare World of Warcraft man kan bli avhengig av, men spill som Counter Strike, som er i First Person Shooter sjangeren(Mhm, ja det er en fps, jupp det skjønte jeg veldig mye av), er det også noen som er avhengige av.

Det er lettere å bli avhengig av internettbaserte rollespill (MMORPG(hva står det for)) siden der kan man sette seg mål, og man må nå det målet for å bli bedre.(og det kan man ikke ved andre spill??)

En spiller som ikke spiller mye, blir mindre avhengig enn en som spiller mye hver dag(wow, smart du!). Det er lurt å ta regelmessige pauser, og ikke sitte å spille videospill hele dagen.(man kan sitte og spille hele dagen selv om man tar pauser iblant

Det er også mange som skulker skolen for å få mer tid foran datamaskinen sin(bevis?). Mange bruker også penger på å oppgradere riggen sin.(er det dumt at man bruker penger på hobbyen sin?)

(ingen innledning)Man blir mer sosial(er du sikker på at du vet hva du snakker om nå?), og man kan få online venner. Det er venner som man på en måte blir kjent med, men man vet kanskje ikke hvor de bor, hvor gamle de er, og hva deres ekte navn er.(pedobear som er ute og lusker rundt mener du?)

Det er mange som sitter oppe hele natten for å spille, da snur man døgnet ganske lett. Man blir også mer aggresiv(bevis?), og man drikker mer brus, spesielt cola er det mange som drikker. Cola inneholder koffein, det gjør kaffe og. Man kan faktisk bli avhengig av koffein. Når man drikker koffein, mister man trøtthetsfølelsen, men det betyr ikke at man trenger mindre søvn.(bevis?)

Det er smart å holde seg unna Cola og kaffe på kveldstid, for da er man trøtt når man skal legge seg.(er det ikke det motsatte du sier da??)

Man blir kreativ ved å spille noen typer dataspill(hvilke? mener du dette spillet, Brain Training from Dr. Kawashima :D), for man må faktisk tenke(jeg vet ikke når jeg ikke tenker, jeg tenker, altså er jeg). Noen rollespill(hva er rollespill) har quest, det er et slags oppdrag. Man hjelper en person, så kan den personen gi deg belønning, og han/hun kan hjelpe deg i framtiden.

Det er mye positivt og mye negativt med dataspill. Hvis man klarer å beherske seg, er det positivt(hvorfor???, er det ikke bedre å være ute og leke med vennene sine). Hvis man ikke klarer å la være å spille, så er det negativt. Det kommer an på spilleren. Det er ikke utvikleren sin feil(hvordan klarer du å konkludere med det? minner meg om de i usa som sier at pistoler ikke dreper men personen som skyter, enkelte spill er ment for å være avhengighetsskapende).

Jeg mottar all kritikk, for jeg ønsker faktisk å bli bedre :D

Hurra, masse å ta tak i hilsen en som ikke spiller og har aldri rørt cs eller wow. Noe jeg tror også gjelder for læreren din.

Lenke til kommentar

Du bør unngå å bruke for mange engelske fremmedord i teksten din, oversett for eksempel "First person shooter" til "skytespill" eller "førsteperson-skytespill". Førstnevnte er mer selvforklarende enn den andre.

La være å slenge ut påstander med mindre du kan underbygge disse. Forstår at dette ikke er universitetsnivå, men en seriøs journalist kan ikke bare slenge ut påstander slik som "det er lettere å bli avhengig av MMORPG enn andre spill."

Ellers bør du lese gjennom Blåbærs tilbakemelding. Et godt tips er også å bruke en person som er ukyndig på området du skriver om til å lese gjennom for deg. Se for eksempel om din bestemor forstår hva quest, first person shooter, level eller MMORPG er for noe.

Sist men ikke minst så ble jeg forvirret av at du først bruker betegnelsen "level", for så å bruke "nivå" i neste setning.

Stå på, dette blir bra :)

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...