Gå til innhold

krystallet i en xp2100+


Anbefalte innlegg

Tror nok det psdata.no mener er at cpu core er skadet, og at du derfor får den i retur.

 

Derfor har du ingen retter siden det spesifiseres at cpu skal returneres uten at du tester den derosm den er ødelagt.

 

Kan jo hende at det f.eks. er noe galt med psuet ditt som gjør at hket ikke funker?

 

Kan hende du er så n00b at du har feilkoblet :o

 

Det ville vært flaut det :oops:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for dem som ikke vet det da... tror det var nevnt tidligere...en krystall er en liten elektronikk sak som sender ut små elektroninske pulser.. sikkert den dem mener er ødeøagt da.

 

Men den sitter da alltid på hovedkortet? CPU har en multiplikator som øker frekvensen men den tror jeg ikke er annet enn en enkel silisiumskrets.

Lenke til kommentar

Det dere snakker om (krystall som sender ut frekvenser etc) kalles en "oscillator". Det er IKKE den det er snakk om her.

 

Videre så jeg noen nevne at silisium ikke er et krystall. Dette er nok delvis feil det også. Silisium har krystallstruktur (akkurat som diamant, kvarts etc), og kan derfor kalles "krystall", selv om begrepet krystall i utgangspunktet dekker en spesiell form for glass som man bruker i husfliden.

 

Sjekk forøvrig denne siden for mer info.

Lenke til kommentar

LOL @ ALL OF YOU!!!

 

Silisium er en krystall som er dyrket i et labratorium! Har til og med sett bilde av det! Ikke utall dere på det området der... hva trodde dere silisium var? Papp? haha :lol: Nei nei, det er krystall! Så psdata hadde rett! Men du har rett på ny!!! :evil: Fordi intel og amd kvalitetssjekker alle prossesorne før de sender dem ut.. og det er kun 92% som kan brukes tror jeg.. men av og til skjer en glipp.. og der har du vært uheldig.. eller så har du ødelagt den selv :-?

 

jj.. lykke til!

Lenke til kommentar
LOL @ ALL OF YOU!!!

 

Silisium er en krystall som er dyrket i et labratorium! Har til og med sett bilde av det! Ikke utall dere på det området der... hva trodde dere silisium var? Papp? haha  :lol:   Nei nei, det er krystall! Så psdata hadde rett! Men du har rett på ny!!! :evil:  Fordi intel og amd kvalitetssjekker alle prossesorne før de sender dem ut.. og det er kun 92% som kan brukes tror jeg.. men av og til skjer en glipp.. og der har du vært uheldig.. eller så har du ødelagt den selv  :-?  

 

jj.. lykke til!

 

Dersom PS data kaller CPUen "krystallet" har de driti kraftig på draget. Selv om dopet krystall fortsatt har en krystallstruktur er det fremfor noe en komplisert intergrert krets med millioner av transistorer. Det eneste stedet man snakker om "krystallet" i en slik sammenheng må være som en ocillator som det er nevnt her tidligere. Jeg tviler på at den befinner seg i CPU og iofs synes det er rart om man i det hele tatt bruker krystall som ocillator for å generere FSB frekvensen i dagens konfigurerbare systemer. Slike krystaller måtte gjerne byttes for å endre frekvens. Man kan muligens utrykke en bruddskade på selve brikken som en krystallskade men selv det ser jeg som utrolig klossete begrepsbruk.

 

Enn så lenge høres det derfor ut som om det er en ikke så rent liten besservisser som babler i vei om papp, krystall og kvalitet på en måte som tyder på at han ikke har særlig greie på noe av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...