ZephyroX Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 hei jeg lurte på om det er mulig å se krystallet på en amd xp2100+ (palomino) ??? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Er ikke noe krystall på cpu'en. Lenke til kommentar
ZephyroX Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Er ikke noe krystall på cpu'en. jeg har hørt at det er det !!1 sikker på at det ikke er krystall på cpuen ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Er ikke noe krystall på cpu'en. jeg har hørt at det er det !!1 sikker på at det ikke er krystall på cpuen ? Ja ! helt sikkert Men det er silisium ! Lenke til kommentar
ZephyroX Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Er ikke noe krystall på cpu'en. jeg har hørt at det er det !!1 sikker på at det ikke er krystall på cpuen ? Ja ! helt sikkert Men det er silisium ! sendte den inn til psdata de sa at det var noe galt med krystallet !! kan det være at de bare prøver å skylde på at jeg har gjort noe galt ? Lenke til kommentar
ZephyroX Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 jeg hadde problemmer med hovedkortet også !! kan det være at de bare prøver å slippe å gi meg ny prossesor og nytt hovedkort ? KLIKKER !!!! Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 hmm...psdata pleier å være greie på retur, men sier de du ikke får ny cpu? i så fall kan det jo hende at det fyren mente var at det var uregelmessigheter på cpu core, noe som normalt skjer ved feilmontering..... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Du må ta saken opp igjen og si at du har snakket med de store guttene i HW forum 8) ! Det er bare tull hvis noen har sagt at det er krystaller i en CPU. CPU- kjernen (core) er laget av silicium. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Er det ikke en kvarts-krystall inni prosessoren en plass, da ? Så vidt jeg husker er dens oppgave å gi elektro-impulser til alle greierne inni (selvfølgelig husker jeg ikke hva noen sånne greier heter) Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Krystall Da hadde en CPU nok vært en smule dyrere, ja! Lenke til kommentar
ZephyroX Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 psdata sier : > Hovedkort testet over tid ingen feil funnet. > Prosessor ikke testet pga skader på krystall, > skadene kommer av feilmontert kjøleelement. > sendes i retur til kunde. men jeg testet hovedkortet med deler jeg vet funket og det gikk fortsatt ikke på tror det er en feil med biosen !! Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Krystall Da hadde en CPU nok vært en smule dyrere, ja! hehe det er kvartskrystall i de billige klokkene du kjøper i syden for 50 spenn... så at det kan være en krystall i CPU'en er ikke utenkelig. At skaden kommer av feilmontering er nokså sannsynlig og da funker den ikke, selv sammen med deler du vet funker :wink: Lenke til kommentar
DCP Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Kan jo være at de mener at du har "krystallisert" cpu core (montert kjøler feil slik at den har blitt knust...) Det er jo selvfølgelig bare en teori :wink: Lenke til kommentar
ZephyroX Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 hadde jeg sett det vist kjernen var ødelagt ? Lenke til kommentar
DCP Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 kommer an på om den har blitt knust slik at deler på innsiden har blitt skadet eller at en yttre del av cpu har løsnet Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Det skal være en krystall der, hørte at det var noen som byttet krystall eller noe på prosessoren, hva hadde du tenkt deg?, et sandbad av silisium liggnede løst i et metall og kjeramikkskall? Når cpuen blir for varm ryker vel krystallen og det var den prosessoren Lenke til kommentar
ZephyroX Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 men hvor på prossesoren ligger krystallet da ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Den ligger da inni kjernen Lenke til kommentar
ZephyroX Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 så vist de sier at det er en feil med krystallet må de ha testet det ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå