Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

"noe" ødelegger plenen min.


Anbefalte innlegg

2 ganger har dette skedd på plenen den siste måneden, skjedd om natta og skjønner ikke hva det kan være for noe, har tenkt på muligheten for at det kan ha noe med katt og gjøre siden det er flere naboer med katter rundt her.

 

noen som har opplevd lignende og kan fortelle hva dette er/skyldes og hva som kan gjøres for å hindre dette, irriterende å få masse hull i plenen, syns jo ganskje godt.

 

(en rask titt rundt så ser det ut som om det er bare min plen som har fått gjennomgå også)

 

takker for svar

post-126182-1221811429_thumb.jpg

post-126182-1221811457_thumb.jpg

post-126182-1221811479_thumb.jpg

post-126182-1221811515_thumb.jpg

post-126182-1221811543_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er absolutt ikke jordrotter.

disse lager innganger/utganger til det nettverket av huler de har under jorda.

det samme gjelder egentlig alle gnagere, de lager ikke hull for morro skyld.

 

jeg regner med at det er ett rådyr eller lignende som går på plenen din.

ser ut til at gresset ligger rett bak hullet i samme retning, tyder på at ett større dyr har gått/løpt der.

ser også at en god del spor har en U-form på seg.

 

edit: etter som gresset fra hullet ikke ser ødelagt ut, mer som om noen har dratt det opp eller noe, er det ikke gravd-

tenker meg at dyret har tråkket ned og fått meg seg gress-tusten på vei opp igjen

Endret av aklla
Lenke til kommentar
det er absolutt ikke jordrotter.

disse lager innganger/utganger til det nettverket av huler de har under jorda.

det samme gjelder egentlig alle gnagere, de lager ikke hull for morro skyld.

 

jeg regner med at det er ett rådyr eller lignende som går på plenen din.

ser ut til at gresset ligger rett bak hullet i samme retning, tyder på at ett større dyr har gått/løpt der.

ser også at en god del spor har en U-form på seg.

 

edit: etter som gresset fra hullet ikke ser ødelagt ut, mer som om noen har dratt det opp eller noe, er det ikke gravd-

tenker meg at dyret har tråkket ned og fått meg seg gress-tusten på vei opp igjen

 

 

hulla er altfor små til å være rådyr, også er de spisse, noen av dem er sånn at jeg kan putte lillefingern helt i bånn, noen mulighet for at det kan være skjære eller annen fugl på leting etter mark?

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar
jeg har aldri sett sånne hull av skjære.

har hatt en stor flokk skjær i hagen uten at jeg har sett noe skader på plen etterpå.

de hadde rede i ett stort tre i hagen, så jeg tror jeg burde ha sett noe lignende.

 

ja enig i det, er noen skjærer her og, aldri sett de gjøre sånn skade..

 

rart dette her, også at det skjer om natta..

Lenke til kommentar
Vi har hatt samme, ser ut som jordrotter syns nå jeg da :hmm:

 

Løsningen var i alle fall og ta et langt rør/slange fra potta på bilen og røyke de ut ved å stappe det ned i fler av hulla.

 

 

men er ikke noen innganger, bare opprivd plen.. å jordrottene river ikke opp plenen sånn, må større dyr til

 

og nå har tingen vært på ferde igjen.. men denne gangen på en annen del av plenen, der det var første gang.

 

skjønner ingen ting jeg, fant forresten en halv, dau meitemark ved et av hulla, kan det tyde på noe tro?

Lenke til kommentar
noen som har opplevd lignende og kan fortelle hva dette er/skyldes og hva som kan gjøres for å hindre dette, irriterende å få masse hull i plenen, syns jo ganskje godt.

Det ligner litt på da vi hadde grevling i hagen. Artig å se han gå omkring om natta og pløye opp plenen med trynet for å finne meitemark.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...