Gå til innhold

Toshibas nett-PC kommer i oktober

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man ripper bare DVDen først og kopiere den over, og de er mer enn bra nok til å spille av DVD i fullscreen. Til og med Via C7 maskiner klarer jo det!

Plugg i en liten GPS receiver til 200 kr og du har en ypperlig "stor" skjerm (større enn den GPSen du betaler like mye for å installere i bilen) å bruke som GPS navigering også hvis du er på farten et sted du ikke er særlig kjent. Disse maskinene er jo samtidig små nok til at du kan parkere de på dashbordet også.

Ta den med i sofaen og la barna prate med bestemor over webkamera i MSN eller Skype. Funker ypperlig til slikt også.

Eller bind en pinne fast i den og bruk den som tennisrackert hvis du ikke finner noe særlig bruk for den. :)

Litt synd at den mest interessante av disse maskinene ikke kommer til Norge da, nemlig Dell sin. Men det er jo en smal sak å importere en selv hvis man kan leve uten ÆØÅ, evt bruker noen klistremerker på keyboard.

Endret av johncl
Lenke til kommentar

Dell sin kommer jo til å ha en "hyggelig" pris, og ca samme spec som A150.

Billigere da å gå for en Wind, som har alt man trenger av innhold :)

6celler + 160GB HDD + blåtann + 10,1" = 4000,-

Og det må jeg si er billig :)

Selv får jeg min Wind med 120GB HDD og 3 celler til 3300,- (Fikk fin rabatt) på mandag (mulig imorgen..)

Så jeg gleder meg stort :D

Men må si at Toshibas variant er til nå den styggeste. Selv EEE slår den :)

Litt dårlig spec også (Med tanke på 512mb ram..)

Er max 1 gb på denne? eller er det 2gb som på resten?

Endret av BlackkoZ
Lenke til kommentar
Litt synd at den mest interessante av disse maskinene ikke kommer til Norge da, nemlig Dell sin. Men det er jo en smal sak å importere en selv hvis man kan leve uten ÆØÅ, evt bruker noen klistremerker på keyboard.

Hæ? Kommer ikke Mini Inspiron til Norge? Har du en kilde på det?

Lenke til kommentar
Trenger vi virkelig flere mini-PC-er? Er ikke dette en "flopp" slik som Nintendo Wii; "Alle" må ha, men "ingen" bruker den egentlig. Det er jo sikkert bra business nå, men klarer de å tjene inn utviklingskostnadene før markedet er mettet?

Og du er tydligvis ikke særlig glad i Wii for å komme med en kommentar om at verdens mest solgte konsoll "er en flopp":

"Since its launch, the monthly sales numbers of the console have been higher than its competitors across the globe. According to the NPD Group, the Wii sold more units in the United States than the Xbox 360 and PlayStation 3 combined in the first half of 2007"

http://en.wikipedia.org/wiki/Wii

Det har ikke noe med at jeg ikke liker Wii. Min samboer kjøpte seg en, og jeg har spilt mye på den. Grunnen til at jeg sa den er "en flopp" er hva media skrev om en stund; At den ble en dings alle bare måtte ha, men veldig få bruke noe særlig etter en liten stund. Det kan være jeg tar feil, men det hadde vært veldig interessant å se hvor mange som har kjøpt Wii som fortsatt bruker den aktivt etter et par måneder sammenlignet med de første ukene etter kjøpet. For min del er PS3 og PC mye mer interessant og givende som underholdning.

Vår oppmerksom på at jeg bruker " " for å angi at det på ingen måte er fakta jeg snakker om. ;-)

Lenke til kommentar

Nett-pc konseptet er uansett ikke *helt* modent ennå. Jeg har en eeepc 701 og selv om det er en veldig fin liten dings så er det et noen områder som sårt trenger å forbedres før dette virkelig kan bli en må-ha for alle.

Hvis man bare kommer opp med et godt tilpasset brikkesett til atom så vil kanskje batterilevetiden bli levelig. Dessuten er egentlig ikke noen av de tilgjengelige OSene egnet for en sånn boks. Både XP, Xandros og ubuntu funker sånn passe men ingen har noen wow-faktor. Kanskje hvis man fikk "trimmet" ubuntu vesentlig så det startet på 10 sekunder? Eller drastisk utvidet antall programmer i Xandros sin pakkebrønn, eller gjort noe med XP så det ikke stopper opp når et halvt år med hyppige oppdateringer og sikkerhetssoftware har gjort sitt...

Lenke til kommentar
Både XP, Xandros og ubuntu funker sånn passe men ingen har noen wow-faktor. Kanskje hvis man fikk "trimmet" ubuntu vesentlig så det startet på 10 sekunder?
Å trimme Ubuntu ned til 10 sek er nok en ganske vanskelig oppgave. Men Arch Linux burde være nede i 20-25 uten tweaking, og vil tro man kommer under 20 sek (kanskje nærmere 15 med en EEE) hvis man disabler udev og setter inn en litt sprekere SSD. Håper jeg får meg netbook neste uke...

Overraskende at Toshibaen er i norske nettbutikker allerede, kanskje den faktisk kommer i Oktober? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

msi wind ftw. Den så ikke noe spesiell ut, og den har jo så og si samme spesifikasjoner som resten av hurven som ikke kjører SSD og/eller Linux!

Lenke til kommentar
Selv om jeg aldri kunne tenke meg å ha noe så tungt som Ubuntu på min nett-pc vil jeg si at det er et mye bedre valg en spesialiserte og utrolig begrensede greier som Xandros/Linpus.

Tja, selv om den kommer med Ubuntu (GNOME) som standard, er det ikke noe problem å installere Xubuntu (xfce4), enten istedenfor eller i tillegg, som krever langt mindre resurser. Forsåvidt er det ikke noe problem å installere hvilken som helst annen window manager. Xfce3, icevm, fluxbox mfl vil være enda lettere en Xubuntu.

Endret av Grizzmo
Lenke til kommentar
Angående Dell sin: Jeg ville ikke gått for den. De selger den bare med et 4-cells batteri i USA. Det er jo ikke spesielt imponerende.

Den selges bare med 4Cellers batteri her i Storbritannia også.

Og jeg kan med 100% sikkerhet bekrefte at den er lansert her, tror tilogmed jeg har sett ett eksemplar av den på universitetet mitt her.

Prisen ligger på 299 pund som er omtrent 3000kroner.

Endret av uro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...