Ardisrawr Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Dette er noen høstbilder jeg har tatt denne høsten. Jeg ønsker litt konstruktiv kritikk på de. Kamera: Nikon D80 Linse: Nikon macro 60mm Redigering: Ingen For fler bilder se: http://Ardisrawr.deviantart.com Endret 22. september 2008 av Ardisrawr Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Som jeg sa, liker bilde nr. 3 veldig godt. Stilig. Bakgrunnen er kanskje vel mye ute av fokus, men det plager meg ikke nevneverdig. EDIT: Legg til BK i emnetittelen så er det gull. Endret 19. september 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Ardisrawr Skrevet 19. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Det plager meg litt, for da er det vanskelig å få håret riktig når man redigerer videre på det. Men det er fint sånn det er så det trenger fårsåvidt ikke mer redigering. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Er det deg på bildet? Hvis det er det, hvordan er det å ta bilde av seg selv på denne måten? Man ser jo ikke noe? EDIT: La merke til noe nå. Denne ligger jo ikke under bildekritikken. Ikke lag en ny tråd. Jeg bare spør om noen kan flytte den. Endret 19. september 2008 av Mimir Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Bilde 1 er jo dekorativt med sine høstfarger, stort mer får jeg ikke ut av det. Bilde 2 kan man derimot begynne å tenke litt på hvor skjørt livet er og andre dype ting. Eller man kan nøye seg med det dekorative i det også. Når det er sagt så synes jeg det blir litt for enkel komposisjon. Midstilt og egentlig litt kjedelig. Fokusen sitter ikke helt heller. Bilde 3 er veldig annerledes enn de to første, og jeg klarer ikke helt sette det på riktig plass i denne serien. Det eneste som forbinder det med de to andre er den oransje fargen, men det er vel kanskje nok...? Uansett så er det en fin ide som enkeltbilde, uten at jeg helt skjønner tanken bak, om det er noen. Komposisjonen kunne kanskje vært litt mer spennende med da ting blir veldig midstilt her. Kunne nok vært litt mer DOF også. Jeg klarer ikke helt få kloa i hvor fokusen egentlig sitter. Edit: Jeg la heller ikke merke til at denne ikke var i Bildekritikkforumet, jeg fulgte bare linken til denne tråden fra den forrige tråden, som faktisk lå i riktig forum. Endret 19. september 2008 av bjornast Lenke til kommentar
Ardisrawr Skrevet 19. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Er det deg på bildet? Hvis det er det, hvordan er det å ta bilde av seg selv på denne måten? Man ser jo ikke noe? EDIT: La merke til noe nå. Denne ligger jo ikke under bildekritikken. Ikke lag en ny tråd. Jeg bare spør om noen kan flytte den. Det vanskelige er å få fokuset riktig, når jeg tar sånne type bilder bruker jeg somoftest stativ og ender opp med å ta endel bilder før jeg blir fornøyd. aww, takk. Det gikk nok litt forfort når jeg lagde den. Jeg må passe litt bedre på nestegang! Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Kan tenke meg at fokusen kan være et problem, ja. Er forresten greit å lære seg reglene for BK-kategorien først som sist, for det er mange hissige folk her. Mange som ikke sparer på kruttet. Lenke til kommentar
Ardisrawr Skrevet 19. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Bilde 1 er jo dekorativt med sine høstfarger, stort mer får jeg ikke ut av det. Bilde 2 kan man derimot begynne å tenke litt på hvor skjørt livet er og andre dype ting. Eller man kan nøye seg med det dekorative i det også. Når det er sagt så synes jeg det blir litt for enkel komposisjon. Midstilt og egentlig litt kjedelig. Fokusen sitter ikke helt heller. Bilde 3 er veldig annerledes enn de to første, og jeg klarer ikke helt sette det på riktig plass i denne serien. Det eneste som forbinder det med de to andre er den oransje fargen, men det er vel kanskje nok...? Uansett så er det en fin ide som enkeltbilde, uten at jeg helt skjønner tanken bak, om det er noen. Komposisjonen kunne kanskje vært litt mer spennende med da ting blir veldig midstilt her. Kunne nok vært litt mer DOF også. Jeg klarer ikke helt få kloa i hvor fokusen egentlig sitter. Edit: Jeg la heller ikke merke til at denne ikke var i Bildekritikkforumet, jeg fulgte bare linken til denne tråden fra den forrige tråden, som faktisk lå i riktig forum. Takker for konstruktivkritikk. Det siste bildet postet jeg mest pågrunn av fargen og at de andre høstbildene jeg har tatt hittil i år ikke passet inn. Var også krevende å få fokuse riktig på dette bildet, når jeg tokk bilde av meg selv, fordi jeg ikke så hvordan bildet ble før etter det var tatt. Jeg kan si meg enig i at å midstille ett motiv er litt kjedelig, men noen ganger synes jeg det er litt fint også. Ingen av bildenne hadde noen spesiel tanke bak seg da jeg tokk de. Jeg liker ikke helt overgangen fra bladet til hånda, det kan se litt photoshopet ut og bakgrunnen ser nesten ut som ett studio. Men jeg hadde på feil instillinger på kameraet og oppdaget det litt forsent. Kanskje det var flaks, for det er ikke sikkert bildene hadde blitt så bra viss jeg hadde tatt de sånn jeg hadde tenkt :] Endret 19. september 2008 av Ardisrawr Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Welkommen til forum, Ardisrawr! Jeg liker det jeg ser her. Av disse tre er det nok det siste som tar mest oppmerksomhet, da de øvrige kanskje minner mest om teknikkøvelser. Likevel kan jeg tenke meg flere bruksområder for "blad-i-hånd". Som serie er de vel OK, selv om jeg bare ser fargen som et fellestrekk mellom dem. Det siste må nok også gå under betegnelsen "kladd" foreløpig, men det er potensiale til en spennende komposisjon i denne ideen. Jeg anbefaler at du går i partnerskap med en kompis til å posere for deg til dette, du kan nok slite en god stund alene før det sitter perfekt. Vinkelen til hva-det-nå-er-du-har-i-munnen må endres litt slik at formen blir renere, og du kan tenke litt på fargevalg av klær og smykker. Du har også et ganske ufordelaktig utsnitt med tanke på nesen. Jeg liker også mye av det som finnes inne på deviant-siden din. Håper vi kan få se mer av deg her inne fremover. - Rams Btw; jeg trykket "rapporter" for å få tråden flyttet til rett kategori... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Du har også et ganske ufordelaktig utsnitt med tanke på nesen. Nesen plager meg faktisk ikke i det hele tatt. Vet ikke hvorfor, men det bare føles riktig at det er sånn. Btw; jeg trykket "rapporter" for å få tråden flyttet til rett kategori... Allready done, hvis du leser litt lenger opp. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Velkommen til vårs. Jeg har ikke så mye å tilføye i forhold til de andre; jeg er vel mest enig med RamsFoto. Jeg tror bilde nr. 2 ville ha tjent på en strengere kropp. f.eks portrett format istedet for landskap. Det blir or mye hvitt som det er nå. Tom Lenke til kommentar
Ardisrawr Skrevet 22. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Takk for all tilbakemeldingen, jeg skal prøve å gjøre om bilde to til stående format istedenfor liggende og gjøre om endel småting. Kankje prøve med en bakgrund? Det jeg har i munden er foresten en lysende isbit man kan ha i drinker. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 De siste to bildene er ganske stilige. Det i midten er skjemmet av en dårlig komposisjon, i og med at det er midtstilt. I etterbehandlingen kan det fikses, så det er ingen katastrofe. Men hånden gjør at det skiller seg ut fra det veldig kjedelige førstebildet, og er en litt annerledes vri i forhold til andres valg med et slikt motiv. Bildet med den lysende isbiten er kanskje billig, men det er effektivt nok til at jeg liker det. Det virker litt kjapt tenkt ut, men når resultatet er godkjent så er det greit. Men mer enn godkjent er det ikke, så for meg fremstår det i midten som vinneren i dette trekløveret. En liten "feil" er hvordan du forholder deg til det med presentasjon av bildene. Det er ikke en serie, og det siste bildet bryter så sterkt med de to andre at det ødelegger helhetsinntrykket av tråden din. Lenke til kommentar
Ardisrawr Skrevet 22. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Nå var det heller aldri ment som en bildeserie, det er bare tre bilder jeg ønsket kritikk på. Alle bildene er ett resultat av at jeg følte for å knipse bilder, hadde sikkert blitt bedre viss jeg planla littt mer på forhånd og hadde brukt litt lenger tid da jeg tokk de Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Jeg regnet med at du hadde lest retningslinjene for BK. Flere bilder som ikke hører sammen er ikke tillatt i en tråd. Lenke til kommentar
Ardisrawr Skrevet 22. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Jeg regnet med at du hadde lest retningslinjene for BK. Flere bilder som ikke hører sammen er ikke tillatt i en tråd. Jeg hvet ikke hvordan jeg skal forklare det, men bildene hører på enmåte sammen selv om de ikke er ment som en serie. Dette ble bare feil x3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå