Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svime av for moro skyld?

BigJackW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bevimt et par ganger før jeg også, men det var IKKE frivillig. Den ene gangen var etter en vaksine.. hadde fått noe anfall i følge folkene rundt meg. Det var utrolig rart å våkne opp igjen! Måtte bare le, men det var samtidig veldig skremmende. Den andre gangen var jeg helt alene hjemme, så det var enda mer ubehagelig. Jeg var også få cm fra å få hodet mitt på en skuff som stod ute. Datt nemlig fra en bar-krakk hjemme på kjøkkenet. Skumle greier...

Lenke til kommentar
Extent of and reasons for its practice

Although the fainting game is believed to be practiced widely, few empirical studies have been done.

No empirical study is known to have been done on the reasons for its attraction but anecdotally stated reasons include:

* Peer pressure, a challenge or dare, a rite of passage into a social group or amusement over erratic behaviour.

* Curiosity in an altered state of consciousness, the experience of a brownout, an imagined approximation to a near death experience or more recently, copycatting elements of the film Flatliners

* A belief that it can induce a brief sense of euphoria (a rush sensation or high).

* A belief that it may enhance erotic feelings.

* The prospect of intoxication, albeit brief, at no financial cost.

* An underlying lack of knowledge concerning the physiological mechanisms involved and the risk of neurological damage or death.

A 2008 Centre for Addiction and Mental Health study found that at least 79,000 students in the Canadian province of Ontario participated in this act[1].

Lenke til kommentar

De jeg opplevde (gjorde det 2-3 ganger på ungdomsskolen) var heftige drømmer, som kjentes som de varte en evighet, men ikke kan ha vart i mer enn sånn, 10 sekunder topps :p Eneste jeg husker av den ene drømmer er at jeg satt i en robåt med hun som gjorde det på meg, midt i et grønt intet. Var egentlig ganske heftig, og jeg fikk sånn samma shtuka følelsen som dagen etter jeg har vært evig høy.

Også noe alá det noen andre sa, føleles som du har fått en god natt med søvn når du våkner.

Mæn, hadde klart å glemme det helt, nå er jeg fristet til å gøre det på nytt :(

Lenke til kommentar

Haha wow. Visste ikke at dette var så utbredt. En i klassen på ungdomsskolen prøvde dette. Vi hadde i utgangspunktet hele gjengen lite tro på at dette kom til å funke, og da han som var modig nok til å utføre stuntet på vår klassekamerat hadde sluttet å presse mot brystkassa (det var vel på en slik måte man gjorde det) virket han som ville besvime helt flott og alle var vel en smule skuffet.

To sekunder etter smalte han i bakken, alle trodde han kødda helt til han reiste seg igjen med blod over hele trynet da han hadde fått et relativt kraftig støt i nesa da han falt. Vår gode lærer tok straks fatt i atferden da han entret klasserommet og advarte oss andre om aldri å gjøre noe lignende og slik var det med den saken.

Finner det en smule overraskende at det kan spre seg så langt uten at lærere tar aksjon og stopper det straks. Men vi trenger kanskje strengt tatt litt mer "naturlig utvalg" her i vår siviliserte samfunn -_-

Lenke til kommentar
Vis meg dine venner og jeg skal si deg hvem du er... osv...

"Venner" er vel kanskje i drøyeste laget her. Men kjenner de godt, ja. Hu jenta var en gang i tiden bestevennen til eks-dama mi. Han pepperkakemannen har jeg gått i klasse med, gått på samme skole som han som filmer, og han andre henger jo i ræva på de to andre hele tia, så han veit jeg selvfølgelig også hvem er.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...