Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svime av for moro skyld?

BigJackW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er behaglig jeg. Men så har jeg ikke gjort det på noen år da, ikke kommer jeg til å gjøre det heller

Men for et par uker siden var det ei som kvelte meg til svime mens jeg satt på puben og tok meg en pils. Hun sa hun skulle drepe meg, så jeg sa "okei" og slappa av mens ho kvelte. Om det var surstoff i pust eller blod som gjorde det vet jeg ikke men jeg ble temmelig sjokka når jeg våkna til igjen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Var noen i klassen min på ungdomsskolen som gjorde det for noen år siden. Prøvde det aldri selv, men var ei i klassen min som gjorde det på ei god venninne av meg (var frivillig), men ble litt pissed på hun som gjorde det.

Har besvimt en gang i mitt liv som jeg kan huske, og det naturlig (pga stress i følge legen). Det var ganske ubehagelig siden det skjedde på bussen av alle plasser, men når jeg våknet fikk jeg en utrolig behagelig følelse, men ikke sånn at jeg får lyst til å prøve å besvime med vilje.

Lenke til kommentar

man besvimer av for lite oksygen til hjernen.

dette kommer enten av for lite blod(kveling) eller for lite oksygen i blodet(f.eks holde pusten).

hjerneceller begynner å dø når hjernen får for lite oksygen, disse kommer ikke tilbake.

noe av hva som kan skje:

- hjerneskade.

- minnetap.

- hjernedød.

- og så klart død.

man får en liten hjerneskade hver gang man prøver det, selv om man kanskje ikke merker dette selv.

dette er ca like sunt som å slå en hammer mot hodet

"rusen" man får av dette er faktisk hjerneceller som dør

Lenke til kommentar
Tydeligvis ikke, ettersom det skjedde frivillig for to uker siden?

/Facepalm

Og hvorfor tror du planen med det var å besvime?

/Facepalm

Men for et par uker siden var det ei som kvelte meg til svime mens jeg satt på puben og tok meg en pils. Hun sa hun skulle drepe meg, så jeg sa "okei" og slappa av mens ho kvelte. Om det var surstoff i pust eller blod som gjorde det vet jeg ikke men jeg ble temmelig sjokka når jeg våkna til igjen

Om du har prøvd det før var du vel klar over at du besvimer ved mangel på oksygen? Likevel klarte du ikkje å kople det å bli kvelt = ikkje få oksygen med å besvime når denne dama skulle kvele deg? Kvifor slappa du då av og ikkje gjorde motstand?

@Tråden: Berre gløym å prøve dette. Idioti på svært høgt plan, det er verken behageleg eller tøft, farleg kan det være og.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Om du har prøvd det før var du vel klar over at du besvimer ved mangel på oksygen? Likevel klarte du ikkje å kople det å bli kvelt = ikkje få oksygen med å besvime når denne dama skulle kvele deg? Kvifor slappa du då av og ikkje gjorde motstand?

Jeg kobler ikke kveling til pressing på brystkasse 4år tidligere nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...