BigJackW Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Hei Har sett her på skolen min at flere og flere prøver dette her med å svime av for moro skyld, og nå har det kommet en avisartikkel i lokal avisa. - http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article3795694.ece Hvordan er dette skadlig på kroppen egentlig ? Endret 19. september 2008 av BigJackW Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Har prøvd dette selv. Utrolig ubehagelig. Kraftig hodepine etter et par ganger. Jeg trøster meg med at dette er flere år siden, og at jeg har vokst litt i hodet mitt siden den gang. Nøyaktig hva helserisken er aner jeg ikke, men det kan jo ikke være sunt. Endret 19. september 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Idioter folk er, det såkalte "choking game" fører til en rekke dødsfall årlig verden over.. http://en.wikipedia.org/wiki/Choking_game Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Stifi her har hatt traumatiske opplevelser med dette. Twice. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg har aldri forsøkt det, da jeg forstår hvor farlig det er. Å ikke se på det negativt gjør at du fremstår som dum. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 I must be hinking of someone else that was forced to do it. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Dessverre, jeg omgås ikke idioter som gjør slikt. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Synes det er behaglig jeg. Men så har jeg ikke gjort det på noen år da, ikke kommer jeg til å gjøre det heller Men for et par uker siden var det ei som kvelte meg til svime mens jeg satt på puben og tok meg en pils. Hun sa hun skulle drepe meg, så jeg sa "okei" og slappa av mens ho kvelte. Om det var surstoff i pust eller blod som gjorde det vet jeg ikke men jeg ble temmelig sjokka når jeg våkna til igjen Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Og det frister til gjentakelse selvsagt? /Facepalm Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Og det frister til gjentakelse selvsagt?/Facepalm Hvor gir jeg uttrykk for det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Var noen i klassen min på ungdomsskolen som gjorde det for noen år siden. Prøvde det aldri selv, men var ei i klassen min som gjorde det på ei god venninne av meg (var frivillig), men ble litt pissed på hun som gjorde det. Har besvimt en gang i mitt liv som jeg kan huske, og det naturlig (pga stress i følge legen). Det var ganske ubehagelig siden det skjedde på bussen av alle plasser, men når jeg våknet fikk jeg en utrolig behagelig følelse, men ikke sånn at jeg får lyst til å prøve å besvime med vilje. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 "Det er behagelig" til eksempel? Antakelig ikke riktig så behagelig hvis det går ille. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) "Det er behagelig" til eksempel?Antakelig ikke riktig så behagelig hvis det går ille. Synes det er behaglig jeg. Men så har jeg ikke gjort det på noen år da, ikke kommer jeg til å gjøre det heller /Facepalm Endret 19. september 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Tydeligvis ikke, ettersom det skjedde frivillig for to uker siden? /Facepalm Det er uansvarlig å formidle det er behagelig, da det kan føre til at folk prøver det. Endret 19. september 2008 av Stifi Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Tydeligvis ikke, ettersom det skjedde frivillig for to uker siden?/Facepalm Og hvorfor tror du planen med det var å besvime? /Facepalm Edit: Ja, det skal jeg ikke protestere på Endret 19. september 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Helserisken er, om jeg har forstått dette riktig: Du "kveler" noen til de mister bevisstheten, og da får ikke hjernen tilført nok oksygen.. Dermed: De som allerede er såpass hjerneskadde at de driver med dritten, blir stadig mer hjerneskadd! Eller noe sånt Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Høres fornuftig ut. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 man besvimer av for lite oksygen til hjernen. dette kommer enten av for lite blod(kveling) eller for lite oksygen i blodet(f.eks holde pusten). hjerneceller begynner å dø når hjernen får for lite oksygen, disse kommer ikke tilbake. noe av hva som kan skje: - hjerneskade. - minnetap. - hjernedød. - og så klart død. man får en liten hjerneskade hver gang man prøver det, selv om man kanskje ikke merker dette selv. dette er ca like sunt som å slå en hammer mot hodet "rusen" man får av dette er faktisk hjerneceller som dør Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Tydeligvis ikke, ettersom det skjedde frivillig for to uker siden?/Facepalm Og hvorfor tror du planen med det var å besvime? /Facepalm Men for et par uker siden var det ei som kvelte meg til svime mens jeg satt på puben og tok meg en pils. Hun sa hun skulle drepe meg, så jeg sa "okei" og slappa av mens ho kvelte. Om det var surstoff i pust eller blod som gjorde det vet jeg ikke men jeg ble temmelig sjokka når jeg våkna til igjen Om du har prøvd det før var du vel klar over at du besvimer ved mangel på oksygen? Likevel klarte du ikkje å kople det å bli kvelt = ikkje få oksygen med å besvime når denne dama skulle kvele deg? Kvifor slappa du då av og ikkje gjorde motstand? @Tråden: Berre gløym å prøve dette. Idioti på svært høgt plan, det er verken behageleg eller tøft, farleg kan det være og. Endret 19. september 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Om du har prøvd det før var du vel klar over at du besvimer ved mangel på oksygen? Likevel klarte du ikkje å kople det å bli kvelt = ikkje få oksygen med å besvime når denne dama skulle kvele deg? Kvifor slappa du då av og ikkje gjorde motstand? Jeg kobler ikke kveling til pressing på brystkasse 4år tidligere nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå