Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke sletta en fil? Den bare resirkulerer ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det en systemfil av et eller annet slag? En hjelpefil til et program? eller er det en trojaner/virus?

Har du filnavn og mappe?

Det er en fil som jeg fikk lasta ned. Ligger i den mappa som jeg har til limewire! Prøvd og slette limewire men det går ikke.. Og jeg får ikke sletta hele mappa for da kommer resirkuler greia igjen!!

Lenke til kommentar
Merk filen, trykk shift+delete, virket dette ?

PS

bruker du Norton på den maskinen ?

(Norton Recycle Bin kan gi slike symtomer)

Jeg er på jobb nå men skal prøve dette når jeg kommer hjem! Jeg gikk inn på egenskaper på fila og da sto den på skrivebeskyttet så jeg tok av den men det hjelper ikke. skrivebeskytelsen kommer på automatisk

Lenke til kommentar

Gå inn i kommandomodus (run: cmd) og prøv å delete den derfra.

Du kan også delete readonly filer her.

Ta en CD(change directory) til riktig katalog og bruk kommandoen: DEL /F navnpåfil (/F gjør at du skal få fjernet filen selv om den er readonly)

Lenke til kommentar

Ta en CD(change directory) til riktig katalog og bruk kommandoen: DEL /F navnpåfil (/F gjør at du skal få fjernet filen selv om den er readonly)

Hvis det var dette du ikke skjønte, så tar jeg det mer detaljert:

Trykk på START-menyen.

Der får du et valg som heter Run (Kjør hvis du har norsk meny). Trykk på dette.

Skriv "cmd" i det kommando feltet som dukker opp. Trykk enter.

Sjekk at det står riktig disk-bokstav på kommandolinjen (eks. C:\).

Hvis det er feil disk i forhold til hvor filen ligger, så skriv D:\ (hvis filen du vil bli kvitt ligger på D-disken).

Deretter tar du en CD kommando med banen til der hvor filen ligger. Eks. "cd \limeware\nedlastninger".

Da skal du stå der hvor filen du vil bli kvitt ligger. (eks. c:\limeware\nedlastninger)

Du kan der ta en kommando som heter "dir", og du vil da få listet alle filene du har der.

Så kan du skrive "del /F filenduvilblikvitt".

Da skal den bli borte hvis ikke systemet holder den. (STOPP limeware først)

Lenke til kommentar

Hvis det var dette du ikke skjønte, så tar jeg det mer detaljert:

Trykk på START-menyen.

Der får du et valg som heter Run (Kjør hvis du har norsk meny). Trykk på dette.

Skriv "cmd" i det kommando feltet som dukker opp. Trykk enter.

Sjekk at det står riktig disk-bokstav på kommandolinjen (eks. C:\).

Hvis det er feil disk i forhold til hvor filen ligger, så skriv D:\ (hvis filen du vil bli kvitt ligger på D-disken).

Deretter tar du en CD kommando med banen til der hvor filen ligger. Eks. "cd \limeware\nedlastninger".

Da skal du stå der hvor filen du vil bli kvitt ligger. (eks. c:\limeware\nedlastninger)

Du kan der ta en kommando som heter "dir", og du vil da få listet alle filene du har der.

Så kan du skrive "del /F filenduvilblikvitt".

Da skal den bli borte hvis ikke systemet holder den. (STOPP limeware først)

JEg har vista og det står ikke kjør der!

Lenke til kommentar

Jeg klarte nå og finne den mappa jeg skal slette som heter incomplete

og så skriver jeg c:\users\håvard\documents

så dir

Da kommer det opp alt jeg har der +incomplete som jeg skla ha vekk.

c:\users\håvard\documents] del /F incomplete

Og da får jeg spørsmål om jeg er sikker på og slette denne J/N ? Jeg trykker da J og ingenting skjer..

Endret av roen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette har da ingenting i denne forumskategori å gjøre?

Dette bør flyttes til software-delen av forumet (Microsoft/Vista relatert).

Hvorfor så mye energi på å slette en avbrutt fil fra Limewire nedlasting?

Jeg tror en god start er å sette seg inn i Vista's UAC-problematikk, og eventuelt sjekke hva som står i Event log.

Har liten tro på at det ikke er en feilmelding som vises dersom du fysisk gjør en DEL-kommando og filen fremdeles blir liggende igjen.

Resirkulering er forøvrig en dårlig norsk oversettelse på at filen havner i Recycle bin.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at filen er i bruk av et annet program eller en annen prosess og at du derfor ikke får slettet den. Det hender det hjelper å restarte maskinen, men noen ganger starter programmet som låser filen også opp igjen, og dermed kan filen bli låst på nytt.

Et program som heter Unlocker kan muligens hjelpe deg. Det skal virke på både XP og Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...