Gå til innhold

Muslimer krever alkoholfrie dager

Anbefalte innlegg

Din uttalelse er fremdeles litt spesiell, da "selv de mest moderate" antyder at dette er den mest moderate uttalelsen man kan finne blant norske muslimer om emnet. Om en muslim som av mange karakteriseres som moderat har uttalt dette, har du ikke automatisk belegg for å si at "de mest moderate muslimene i Norge sier at vi bør forvente [dette]."

Jeg søkte også litt rundt på dette, og fant bare uttalelser fra Aslam Ahsan som frarådet voldelige demostrasjoner, og der han tok avstand fra brenning av ambassader. Jeg tar imot kilder med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på om jeg kan kreve alkoholdager om jeg flytter til Iran?

Du kan jo forsøke. Men det er nå slik at vi her i Norge holder ytringsfriheten som en absolutt verdi, noe som ikke gjøres i store deler av den muslimske verden. Men det er jo ikke noe grunnlag for at vi skal innskrenke vår egen ytringsfrihet, fordi vi ikke liker hva noen innvandrere har å si.

Det er så lett å hive prinsippene ut av vinduet til tider, føler jeg. Vi skryter av ytringsfriheten vår, men har vanskelig for å takle når folk bruker den til å ytre ting vi ikke liker. :)

Jeg vil ha religionsfrie dager hvor ingen får lov å bære religiøse symboler.

Du vil altså ha ytringsfrihetsløse dager (slik jeg tolker det, da det er i strid med ytringsfriheten med slik forbud)? Jaja. Du har i hvert fall det til felles med de som styrer i en deler av den muslimske verden ;)

Lenke til kommentar

Han sier i samme intervju at "De som drapstruer ham er også fundamentalister.", og støtter altså ikke drapstruslene på noen måte. Han er opprørt over det Selbekk gjorde, som jeg også mener var helt idiotisk gjordt, og uttaler seg slik. Jeg kunne antagelig funnet på å si lignende ting om noen gjorde noe mot meg som var like provoserende, uten på noen måte å mene at det er greit å komme med drapstrusler mot noen.

Ellers,

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=181826

Denne mener jeg er langt mer eksplisitt enn din kilde. Her tar han klart avstand fra akkurat de handlinger du nevnte. Å antyde at "de mest moderate muslimene i Norge" aksepterer ambassadebrenning har du rett og slett ikke på noen måte dekning for.

Lenke til kommentar
Her tar han klart avstand fra akkurat de handlinger du nevnte. Å antyde at "de mest moderate muslimene i Norge" aksepterer ambassadebrenning har du rett og slett ikke på noen måte dekning for.

Det hadde vært fint om du for en gangs skyld hadde argumentert mot det jeg faktisk skriver. Hvor sier jeg at de "aksepterer" ambassadebrenning?

Lenke til kommentar
Brenning av ambassader og drapstrusler er vel en akseptert reaksjonsmåte mot slikt. Det er i alle fall det selv de mest moderate muslimene i Norge sier at vi bør forvente.

Her utleder du helt tydelig at siden "de mest moderate muslimene i Norge" sier vi bør forvente det, så er det "vel en akseptert reaksjonsmåte". Hvis du ikke forsøker noen slik utledning, skjønner jeg ikke hvorfor du skriver noen av delene. Jeg påsto heller ikke isted at det var nøyaktig det du skrev, men sa at du ANTYDET det, noe du VITTERLIG gjør. Og jeg vil igjen få påpeke at du på ingen måte har belegg for å skrive det du gjør, nemlig at de mest moderate muslimene i Norge sier vi bør forvente brenning av ambassader og drapstrusler. Å sette det i den sammenhengen du også gjør, er helt bak mål.

Jeg liker ikke spesielt å gjøre akkurat denne lille "vitsen" fra din side til side opp og side ned med innlegg, men du påstår gang på gang at du ikke sier ting du ikke har fullt belegg for. Da får du heller legge av deg uvanen med å komme med slike unødvendige innlegg uten grunnlag i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Leste at noen muslimer foreslår(krever)alkoholfrie pga. drikkepress imot troende muslimer og at de ikke blir integrert.

Hvis de ønsker slike dager så må de nok søke til et land under Islam. Selv drikker jeg ikke, og jeg har ikke noe problem med det. Hvis de finner dette som et veldig stort problem så får de vel bare gruppere seg i grupper med andre ikke-drikkende muslimer. Eller slutte å henge med folk som drikker hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Og jeg vil igjen få påpeke at du på ingen måte har belegg for å skrive det du gjør, nemlig at de mest moderate muslimene i Norge sier vi bør forvente brenning av ambassader og drapstrusler.
Jeg linket det nettopp:

-Anser du ikke Aslam Ahsan som moderat?

-Benekter du utsagnene hans? Jeg så det live på TV.

-Eller prøver du deg bare på en bløff slik folk på venstresiden har for vane?

Jeg liker ikke spesielt å gjøre akkurat denne lille "vitsen" fra din side til side opp og side ned med innlegg, men du påstår gang på gang at du ikke sier ting du ikke har fullt belegg for.
Om du finner noe jeg faktisk har skrevet som ikke stemmer med virkeligheten så får du henvise til det istedet for slike upresise og udokumenterte utsagn.
Da får du heller legge av deg uvanen med å komme med slike unødvendige innlegg uten grunnlag i virkeligheten.
Se ovenfor.
Lenke til kommentar

Er du faktisk uenig i at det å hevde at "de mest moderate muslimene i Norge" sier vi bør forvente drapstrusler, med grunnlag i utsagnet til én visstnok moderat norsk muslim (hvorvidt han er moderat har jeg personlig ingen formening om), er en drøy påstand? Du må henvise til ganske mange norske muslimers uttalelser før noe slikt får gyldighet. Ellers antyder du vitterlig at disse moderate muslimene aksepterer det - med mindre du bare regner Ahsan som en god kilde til informasjon, da enhver annen person kunne fortalt deg at jo, drapstrusler MÅ man faktisk forvente når man gjør slikt. Man BURDE kanskje ikke måtte forvente det, men slik er verden. Men om det nå bare var en slik konstatering du prøvde å få frem, skjønner jeg ikke hvorfor det er relevant hvor moderat Ahsan er. Dét er kun relevant i sammenheng med hvorvidt man AKSEPTERER handlingene.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Som sagt før;

De får se å gi seg! Når skal dem stoppe?!

Nå er jeg offisiellt drittlei av dem utlendingene som kommer til Norge,

skitne og respektløse, og krever å omvende hele nasjonen til

et jalla-jalla land. Skal dem være pirkete kan dem ta turen tilbake til

deres hjemland.

Vi kan ikke omvende hele Norge bare fordi politikerne slipper inn hauger

med muslimer og andre ekstremister som klager på at hjemlandet er jævlig,

så dem kommer til oss for å leve uten krig, forsyne seg av skattepengene våre,

voldta damene våre, slepe inn bakterie-kjøtt, forgifte oss med kebab og nå skal dem til og med konvertere Norge til en muslimsk nasjon, hvor deres flagg skal bli heist på vår nasjonaldag, vi skal bære deres drakter, gifte oss med døtrene deres,

og deres hymner skal synges i stedet for våre gode gamle nasjonalsanger.

Hva skjer med verden i dag?!?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...