Alinoe Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Er koranen det eneste som definerer hva som er religiøst for en muslim? Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Har du forresten noen kilder på dette? ..... Koranen (33:59):"Du profet, si til dine hustrer og døtre og de troendes kvinner at de skal svøpe om seg kledningen. Dette er nærmest til at de gjenkjennes og ikke sjeneres. Gud er tilgivende, nåderik." [Chapter 24, verses 30-31] Also, "O Prophet! Tell thy wives and daughters, and the believing women, that they should cast their outer garments over their persons...that they should be known and not molested." [Chapter 33, verse 59] In one tradition, the Prophet Muhammad is quoted as saying: "...If the woman reaches the age of puberty, no part of her body should be seen but this --- and he pointed to his face and hands." og Hadith - Bukhari 6:282 Hadith - Bukhari 1:148 Tafsir ibn Kathir. bok2 side 12 ... Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Leste at noen muslimer foreslår(krever)alkoholfrie pga. drikkepress imot troende muslimer og at de ikke blir integrert. Her og her. Hva synes du? Jeg synes at det er helt latterlig at de hele tatt skal foreslå noe slikt. Hadde dette blitt foreslått i andre land så hadde det jo vært helt latterlig. Det beviser bare på at noen muslimer her i Norge ikke kan bli integrert og vil bare bli fornøyd når Norge ser ut som Saudi Arabia. Jeg synes at disse som ikke tåler synet av alkohol kan fint pakke kofferten og reise hjem hvis de har det så forferdelig grusomt her. HAHA, that made my day! Håper vi kan ha islam-frie dager også. Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Muslimer krever... Jeg mener at er relevant for diskusjonen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Muslimer krever... Jeg mener at er relevant for diskusjonen. Skal vi begynne med video klipp, vil undertegnede også gjerne bidra! E: Youtube Endret 20. september 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Poenget er at veldig mange faktisk er nordmenn, og må ha like mye rett til å uttale seg om det norske samfunnet som alle andre. De er "norske" hvis de er integrerte, men ikke nordmenn. Her blander du desverre begrep, man blir ikke "nordmenn" automatisk når man får statsborgerskap, uansett hvor mye de politisk korrekte enn klager. Dotten: En etnisk norsk er en person som har slektsledd som går flere generasjoner tilbake i landet, altså det samme som nordmann. Det krever også i utgangspunktet at hvertfall de fleste nyere ledd i familien din har vært etnisk norske, tradisjonelle etniske grupper som fks samer definerer jo seg ofte også som samer istenenfor nordmenn, men de som har flere etnisk norske i slekten føler seg ofte mindre "samiske". Hvem som er nordmann eller ikke nordmann er nå for meg temmelig uvesentlig. Nasjonalisme er generelt sett renspikka idioti, men det er en litt annen diskusjon. Dette er Norge, her har vi demokrati og vi strekker oss ganske langt etter det å ha ytringsfrihet. Noe som da betyr at man skal få lov til å uttale seg og komme med politiske meninger uten at personer som har null respekt for demokratiet skal be dem om å "flytte ut av landet", fremfor å argumentere mot selve det politiske forslaget. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Dette er Norge, her har vi demokrati og vi strekker oss ganske langt etter det å ha ytringsfrihet. Noe som da betyr at man skal få lov til å uttale seg og komme med politiske meninger uten at personer som har null respekt for demokratiet skal be dem om å "flytte ut av landet", fremfor å argumentere mot selve det politiske forslaget. Så du klarer altså ikke og skjønne at majoriteten i Norge blir provosert og føler seg til side satt fordi de føler at minoriteten i Norge skal legge premissene for hvordan vi skal leve. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hvis det er noe marked for dette, så kan vel et par utesteder på eget initiativ kjøre i gang noen alkoholfrie dager. Burde jo være kjempepotensiale, hvis alle muslimene som tidligere ikke gikk ut, da ville gjort det. Alternativt står enhver muslim selv fritt til å lage sitt eget utested med alkoholfri servering. Dette forslaget får muslimene til å fremstå som enda mer kravstore og sutrete enn før. Hvorfor klarer enkelte personer å lire av seg sånt svada som dette? Ønsker de konflikt?? Tror det var Hege Storhaug som kommenterte saken ca slik; "Med alkoholfrie dager, betyr det at også muslimske jenter får gå ut på byen..?". Beklager hvis dette har vært sagt før, har ikke lest hele tråden.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Koranen (33:59):"Du profet, si til dine hustrer og døtre og de troendes kvinner at de skal svøpe om seg kledningen. Dette er nærmest til at de gjenkjennes og ikke sjeneres. Gud er tilgivende, nåderik." Denne sier kun at de skal ha klær på seg, og ikke noe av grad av tildekning. [Chapter 24, verses 30-31] Also, "O Prophet! Tell thy wives and daughters, and the believing women, that they should cast their outer garments over their persons...that they should be known and not molested." Vers 30 handler kun om menn, det blir galt å referere til det verset. "Og si til de troende menn, at de skal dempe sine øyekast, og holde sitt kjønnsliv i tømme. Dette er mer sømmelig for dem. Gud er vel underrettet om det de foretar seg." Vers 31 har du en ufullstendig og omskrevet versjon av. Den er kvinners versjon av vers 30. "Og si til de troende kvinner, at de skal dempe sine øyekast, og holde sitt kjønnsliv i tømme, og ikke vise sin pryd, unntatt det av den som kommer til syne. La dem trekke sløret over sine bryst og ikke vise sin pryd til andre enn sine menn, sine fedre, svigerfedre, sønner, stesønner, brødre, nevøer, eller deres hustruer, eller sine slaver, eller menne som betjener dem, men er hinsides kjønnsbegjær, eller barn som ikke forstår seg på kvinners nakenhet. La dem ikke trampe med føttene, slik at det kan erkjennes hva de skjuler av pynt. Omvend dere alle til gud, dere troende, at det må gå dere godt." Verset sier altså kun at de skal skjult brystene for utenforstående. [Chapter 33, verse 59]Denne referansen har du allerede nevnt ovenfor, prøver du å bløffe til at det skulle referere til det udokumenterte sitatet nedenfor? In one tradition, the Prophet Muhammad is quoted as saying: "...If the woman reaches the age of puberty, no part of her body should be seen but this --- and he pointed to his face and hands." Nøyaktiv hvor i Koranen skal dette stå?og Hadith - Bukhari 6:282 Hadith - Bukhari 1:148 Tafsir ibn Kathir. bok2 side 12 Disse er ikke fra Koranen. Endret 20. september 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hvem som er nordmann eller ikke nordmann er nå for meg temmelig uvesentlig. Nasjonalisme er generelt sett renspikka idioti, men det er en litt annen diskusjon. Liberalisme og Sosialisme er også reinspikka idoti. Nasjonalismen som blomstrer opp i Europa er en reaksjon på den mislykkede multikulturismen politikerene tvinger på oss, alle land untatt de vestlige har rett til å være stolte av sin kultur og historie. Dette er Norge, her har vi demokrati og vi strekker oss ganske langt etter det å ha ytringsfrihet. Noe som da betyr at man skal få lov til å uttale seg og komme med politiske meninger uten at personer som har null respekt for demokratiet skal be dem om å "flytte ut av landet", fremfor å argumentere mot selve det politiske forslaget. Det er ingen lov som sier hvor saklig kritikk må være, selv om jeg er enig med deg i at "dra ut av landet" ikke er den beste argumentasjonen er det fortsatt innenfor ytringsfriheten. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Personlig har jeg strengt tatt ingenting imot at muslimer fremmer forslag for å forandre det norske samfunnet. Det jeg reagerer på er når de forandringene kun skal finne sted for å tilpasse Norge etter muslimene. Fjerning av bilder med griser og liknende synes jeg er særdeles latterlig. Hvis muslimene synes grisen er så usedvanlig støtende synes jeg heller det er lettere å fjerne øyene fra bildet, i stedet for å fjerne bildet. Når det gjelder de alkoholfrie dagene synes jeg ikke det er noe galt i forslaget i seg selv, (Jeg synes jo det er et latterlig forslag, men det er strengt tatt en god tanke) men grunnlaget for forslaget. Grunnlaget for forslaget skulle vært noe som "nordmenn drikker for mye, dette kan redusere alkoholforbruket litt" eller liknende. Ikke "Det er provoserende at dere drikker for da blir ikke vi inkludert ettersom ikke vi får lov å drikke". Grunnlaget for forslaget er rett og slett skammelig og idiotisk. Jeg blir nesten litt provosert. Jeg håper Fahim Naeem i IHSG bare har hatt en dårlig dag Det blir litt som om Jehovas Vitner skal nekte hele norges befolkning å få julegaver bare fordi de ikke kan få det selv. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Btw. Torstein Dahle er nesten så latterlig at han er morsom. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Nasjonalismen som blomstrer opp i Europa er en reaksjon på den mislykkede multikulturismen politikerene tvinger på oss, alle land untatt de vestlige har rett til å være stolte av sin kultur og historie. Og, det er ikke så rart når vi ser den massive "innvasjonen" av muslimer til Europa. Egentlig kanskje et annet tema, men Schrödingers katt på NRK sist uke, fortalte om den lave fødsels raten i Europa i forhold til Europere under temaet: Europas kollektive selvmord! Hvis det ikke ble snudd innen 10 til 20 år, ville vi få et flertall av muslimer også i Europa. Dette er dramatiske tall, som krever handlig. Det er ingen lov som sier hvor saklig kritikk må være, selv om jeg er enig med deg i at "dra ut av landet" ikke er den beste argumentasjonen er det fortsatt innenfor ytringsfriheten. Og det er heller ingen som har argumentert på denne måten i tråden, så hvorfor enkelte her gjentar gang på gang at dette er dårlig argumentasjon vet jeg ikke. Ingen her (tror jeg), som er uenig at den type agrumeter ikke holder serlig lenge. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Dette er Norge, her har vi demokrati og vi strekker oss ganske langt etter det å ha ytringsfrihet. Noe som da betyr at man skal få lov til å uttale seg og komme med politiske meninger uten at personer som har null respekt for demokratiet skal be dem om å "flytte ut av landet", fremfor å argumentere mot selve det politiske forslaget. Så du klarer altså ikke og skjønne at majoriteten i Norge blir provosert og føler seg til side satt fordi de føler at minoriteten i Norge skal legge premissene for hvordan vi skal leve. At jeg tar avstand fra lavpannede kommentarer fra provoserte nordmenn er ikke det samme som at jeg ikke forstår at de blir provosert. Jeg er forundret over at du ikke klarer å se forskjellen og at du presterer å komme til den konklusjonen som du gjør. I min verden så er ikke det at man blir provosert en unnskyldning for å uttale idiotiske ting, eller oppføre seg idiotisk. Forståelse og aksept er som kjent to forskjellige ting. Om jeg ikke hadde forstått at man ble provosert, eller forstått hvorfor man blir provosert, ville jeg heller ikke vært istand til å ta avstand fra det. Jeg dømmer ikke det jeg ikke forstår (forhåpentligvis...). Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Det er ingen lov som sier hvor saklig kritikk må være, selv om jeg er enig med deg i at "dra ut av landet" ikke er den beste argumentasjonen er det fortsatt innenfor ytringsfriheten. Og det er heller ingen som har argumentert på denne måten i tråden, så hvorfor enkelte her gjentar gang på gang at dette er dårlig argumentasjon vet jeg ikke. Ingen her (tror jeg), som er uenig at den type agrumeter ikke holder serlig lenge. Ingen, Robert? Det står da vitterligen i førsteposten: Jeg synes at disse som ikke tåler synet av alkohol kan fint pakke kofferten og reise hjem hvis de har det så forferdelig grusomt her. Og i andreposten: Det der kan de klage på en annen plass.Pakk kofferten og reis Og videre: det som gjør med enda med glad er han som var i tabloid i dag, fra FRP, som jeg har en liten anelse om praktiserer den muslimske tro, som støtter oss nordmenn og han utatalte seg på vel egentlig at de som syter og klager over at de føler seg støtt og ikke inkludert her i norge bør ryke og reise. de blir inkludert i bøtter og spann allerede. som flere her har sagt.. " Ryk og Reis" Kan de ikke se på at andre koser seg med en rødvin til biffen så kan det for he.....dra....osv Om de ikke kan følge de simple reglene vi har her kan de som sagt bare pakke kofferten med engang, ingen tvinger dem til å bo her. Nå skjærer jeg ikke alle muslimer under en kam, men jeg mener at slike som kommer til landet vår for deretter å kreve kreve kreve skulle vært stemplet i stussen med "Return to sender" og gått hodestups ut av landet, vær takknemmelig for at dere får komme hit og at vi tar dere inn. Integrer dere i samfunnet og lær dere norsk. det jeg syns er at de skal pakke kofferten og komme seg laaaaangt vekk hvis de ikke tåler kulturen våres. Lurer på hva det neste er å jeg.. Flykter/flytter de til norge så får de faenma intrigere seg i sammfunnet vårt. Er jo ikke så lenge siden en annen sak var oppe om muslimer. ang det sengetøyet de går med over hodet. De får gå normalt kledd som oss. Jeg er ikke rassist. men det værte jeg vet er å høre utlendinger klager over norge. Skjønner ikke hva problemet deres er.. sier bare en ting: FLYTT LANGT VEKK FRA MEG. DET ER IKKE LENGE TIL VI HAR EN SVART STATSMINISTER.. haha.. Geir Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Hehe, slik går det når man leser med skylapper Takk, Geir! E: Ler, så jeg detter av stolen her, skjønner ikke at jeg ikke har sett dette. Huff. Kom i alle fall ikke fra meg denne gangen da! Endret 21. september 2008 av roberteh Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Bare hyggelig. Geir Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Hmm, jeg trodde ikke de ville mingle med oss poteter/vantro Nei, de får heller opprette egne utesteder. Det blir for dumt å skulle få hele samfunnet til å føye seg etter overtroen deres. Endret 22. september 2008 av Pricks Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Muslimer krever... Jeg mener at er relevant for diskusjonen. Han fyren har en del interessante synspunkter på en del ting. Lenke til kommentar
Djengo^^ Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 "allah? er det noe nytt som har kommet det?" "nainai, vart lenge!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg