Gå til innhold

Muslimer krever alkoholfrie dager

Anbefalte innlegg

Leste at noen muslimer foreslår(krever)alkoholfrie pga. drikkepress imot troende muslimer og at de ikke blir integrert.

Her og her.

Hva synes du?

Jeg synes at det er helt latterlig at de hele tatt skal foreslå noe slikt. Hadde dette blitt foreslått i andre land så hadde det jo vært helt latterlig. Det beviser bare på at noen muslimer her i Norge ikke kan bli integrert og vil bare bli fornøyd når Norge ser ut som Saudi Arabia. Jeg synes at disse som ikke tåler synet av alkohol kan fint pakke kofferten og reise hjem hvis de har det så forferdelig grusomt her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhhh, i egypt så drikker min kristne familie som bare faen, tror de kan gjøre det hele uka, er ikke sikker, spø pappa i morgen.

(klarer ikke å la være å nevne at jeg personelig er ateist og ikke arabisk, men kopter, det vil si at jeg stammer fra de shtuka jævllene som bygde pyramider etc, koptere nå til dags er kristne)

Lenke til kommentar

idiotisk å komme med noe slikt, de må da forholde seg til hva som praktiseres her i norge. slutte å syte over dette.

det finnes allerede steder for slike folk som ikke ønsker alkohol. så fåreslår at de finner disse plassene istedenfor å ødelegge for vi som vil drikke og nyte alkohol.

det som gjør med enda med glad er han som var i tabloid i dag, fra FRP, som jeg har en liten anelse om praktiserer den muslimske tro, som støtter oss nordmenn og han utatalte seg på vel egentlig at de som syter og klager over at de føler seg støtt og ikke inkludert her i norge bør ryke og reise.

lei av det er "Vi" som må tilpasse oss innvanderere, greit at vi skal inkludere dem, men det må da være måte på..

de blir inkludert i bøtter og spann allerede. som flere her har sagt.. " Ryk og Reis"

Lenke til kommentar

Dette er vel bare begynnelsen...Hva er det neste de krever...At vi skal ha dager som vi ikke skal spise svinskjøtt eller at bunaden skal byttes ut til fordel burkaen på 17 mai....Nå er det faktsisk slik at det er de som skal tilpasse seg oss og ikke omvendt...Har mistet all respekt for disse muslimene som kommer med slike utsagn....Kan de ikke se på at andre koser seg med en rødvin til biffen så kan det for he.....dra....osv

Lenke til kommentar
Dette er vel bare begynnelsen...Hva er det neste de krever...At vi skal ha dager som vi ikke skal spise svinskjøtt eller at bunaden skal byttes ut til fordel burkaen på 17 mai....Nå er det faktsisk slik at det er de som skal tilpasse seg oss og ikke omvendt...Har mistet all respekt for disse muslimene som kommer med slike utsagn....Kan de ikke se på at andre koser seg med en rødvin til biffen så kan det for he.....dra....osv

Om du leser artikkelen så er ikke problemet svinekjøtt eller et glass rødvin til maten, men drikkekulturen og drikkepresset, særlig blant ungdom som virker ekskluderende. Det er forståelig. Jeg kjenner flere som er avholds som føler drikkepress, som ikke er muslimer. Jeg er enig i at dette forslaget er dumt, men det er greit at vi som drikker blir gjort oppmerksom på hvordan vi av og til fremstår med et par glass innabords mot de som er avholds.

Lenke til kommentar

Tragisk vi skal ikke forholde oss til andre kultures levestil og regler, de kom hit de skal forholde seg til vårt samfunn og våres kultur mest mulig, ikke motsatt. Om de ikke kan følge de simple reglene vi har her kan de som sagt bare pakke kofferten med engang, ingen tvinger dem til å bo her. Det er greit å gå med på enkelte kompromisser, men enkelte ting blir bare latterlig. Selvfølgelig kan de komme med forslag som dette, men burde kanskje tenke to ganger før man tar det fram offentlig. Vi har allerede strenge tiltak mot alkohol, og strengere tiltak vil neppe bli populært.

Edit: Viss det er sant at de føler at drikkepresset er så stort, synes jeg synd at folk må presse Muslimene. Men jeg tror at mange av tilfellene så mener vi egentlig noe vondt med det, det heller det at vi synes det er dumt at de må følge kjipe disiplinerte normer/regler, vi vil jo bare at de skal sleppe seg litt løs å ha det gøy, og vi forstår kanskje ikke helt på dems relgion og hvor viktig det er å følge den etter punkt å prikke. Det er i hvertfall det jeg tror.

Endret av Lubben
Lenke til kommentar

Må være opp til hvert enkelt individ om man vil ha en alkholfri dag eller ikke....men at det skal være slik at man har visse dager hvor man ikke får kjøpt alkohol pga muslimene da har det gått for langt....Sikkert ikke bare jeg som legger merke til det men nå syns jeg muslimene begynner og kreve litt for mye her i landet...Hadde det vært omvendt at vi kristne hadde flyttet til et muslimsk land og krevd at man måtte ha dager hvor bønn måtte foregå i stillhet og ikke ut av svære høytalere så hadde vi sikkert blitt stenet...

Lenke til kommentar
Må være opp til hvert enkelt individ om man vil ha en alkholfri dag eller ikke....men at det skal være slik at man har visse dager hvor man ikke får kjøpt alkohol pga muslimene da har det gått for langt....Sikkert ikke bare jeg som legger merke til det men nå syns jeg muslimene begynner og kreve litt for mye her i landet...Hadde det vært omvendt at vi kristne hadde flyttet til et muslimsk land og krevd at man måtte ha dager hvor bønn måtte foregå i stillhet og ikke ut av svære høytalere så hadde vi sikkert blitt stenet...

Muslimer har da like mye rett til å komme med forslag som kristne. Jeg er enig i at dette forslaget er dumt og det vil aldri gå gjennom, men å begynne å mase om muslimene som krever ditt og muslimene som krever datt synes jeg bare blir tåpelig.

Lenke til kommentar

Tåpelig ja. At muslimer "krever" dette og hint er mest retorikk. Avisene skriver gjerne at muslimer krever ditt og muslimer krever datt, mens egentlig så har bare muslimene tilkjennegitt sitt syn på noe og kanskje foreslått endringer. Ta f.eks dette grisebildet. Jeg kunne ikke lese noe krav ut av artikkelen du linket til, men jeg kunne se at mange muslimer hadde fortalt sykehusdirektøren eller hvem det var at de fant bildet ubehagelig. Det er da helt greit? Sykehuset vil vel også at folk skal si ifra om det er noe de finne ubehagelig så de eventuellt kan forandre på det.

Det eneste jeg reagerer på i de linkene du oppgir er saken fra Sverige.

Lenke til kommentar

Viss jeg ikke tar feil betyr at "ha lal" kjøtt at dyret har blødd i hjel, ved å kutte pusterøret/spiserør og begge pulsårene over halsen på dyret. Tror faktisk Gilde driver med det der. Er ikke noe jeg ville henge meg oppi så lenge vi ikke taper økonomisk på dette og viss muslimene ordner dette selv :)

Endret av Lubben
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...