DKH Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Hallo! Nå som jeg leverer min HTC touch inn for tredje gang, er jakten på ny telefon startet. Lurer på om noen kan gi meg noen anbefalinger? Har noen ting jeg legger vekt på: Må ha: •GPS •WIFI (med god internettleser, bruker internett på mobil mye) •Dokumentleser •Være rask (rask prosessor, som ikke henger når man skriver etc..) •Stor skjerm (igjen til internett). •Kalender/planlegger Fordel å ha: •3,5 mm jack utgang (selvfølgelig da musikkspiller ) •Et allright kamera (3.2 mp og opp) Har sett på noen telefoner (Samsung Omnia i900, HTC Diamond, HTC HD, Nokia e71 og LG KC910). Den som skiller seg ut er HTC HD, men prisen gjør den ikke noe mer aktuell enn de andre. Mulig det blir litt dyrt for meg (vil prøve å begrense teknofriken i meg litt, hehe). Er også usikker på hvordan internett er på e71 - er skjermen stor nok? Tar gledelig imot alle tips, og ikke minst erfaringer Endret 18. september 2008 av DKH Lenke til kommentar
CallMeBuddha Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Som du har funne ut sjølv er telefonen som passar best til deg (ut i frå spesifikasjonsønskene du oppgjev) HTC Touch HD. Eg hadde ikkje nølt eit sekund; teknofriken må få lov å komme ut Berre å jobbe litt ekstra og litt overtid,så har du finansiert den. Lenke til kommentar
DKH Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Er veldig usikker - synes den blir litt dyr. Omnia er en telefon jeg derimot synes bare virker mer og mer fristende. Bare se her http://www.mobiltest-danmark.dk/index.php?...amp;article=263 Noen som har testet den? Lenke til kommentar
DKH Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Har slått fra meg HTC HD - blir for dyr for det jeg vil putte i en telefon nå. Noen som har noen andre forslag? Hva vil dere si er "minste størrelse" på skjermen, for at den skal være noenlunde god på nett? Lenke til kommentar
DKH Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Tror jeg skal prøve noe annet enn WM nå, da jeg ikke orker en telefon alt må endres på for at det skal bli allright.. Tror jeg går enklere, med nokia som har alt som trengs, samtidig som de faktisk VIRKER.. Hvem ville dere anbefalt meg av n79 eller e71?? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 N95 8GB går billig på netcom.no atm. 890 + abb = minstetotkostnad 1 år = 2438. Hadde det ikke vært for at jeg _må_ ha telenor så hadde jeg nok vært rask til å sikre meg en til den prisen. Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Er veldig usikker - synes den blir litt dyr. Omnia er en telefon jeg derimot synes bare virker mer og mer fristende. Bare se her http://www.mobiltest-danmark.dk/index.php?...amp;article=263 Noen som har testet den? Iphone 3G VS HTC Diamond VS Samsung Omnia Test Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hvem ville dere anbefalt meg av n79 eller e71?? Nokia Tube Begge du never her er knallgode alternativer, men Tube passer kravene dine som hånd i hanske Lenke til kommentar
DKH Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Nokia tube ser fin ut ja.. Er bare i tenkeboksen om jeg vil ha noe touch-skjerm nå. Da må i såfall skjermen være bedre enn de HTC leverer (de holder faktisk ikke helt mål synes jeg personlig). Men hvordan Tube blir på det området er vel enda ukjent?!? Blir nok enten E71(eventuelt 72), E75 eller N79 på meg (eller Tube hvis skjermen blir funksjonell nok til meldinger og epost). N95 som blir nevnt over her, er rett og slett for tykk - eller hadde den vært fin! Noen som har E71 og kan si hva de føler om den? Designmessig er den jo veldig praktisk da den kun er 1 cm tykk.. Endret 27. september 2008 av DKH Lenke til kommentar
Problemmann Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 N95 8GB går billig på netcom.no atm. 890 + abb = minstetotkostnad 1 år = 2438.Hadde det ikke vært for at jeg _må_ ha telenor så hadde jeg nok vært rask til å sikre meg en til den prisen. Den er låst ved noe som kalles operatørlås. Kan kun åpnes etter 12 mnd. Krever med andre ord også bytte av abn. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Den er låst ved noe som kalles operatørlås. Kan kun åpnes etter 12 mnd. Krever med andre ord også bytte av abn. Poenget var? Lenke til kommentar
Problemmann Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Den er låst ved noe som kalles operatørlås. Kan kun åpnes etter 12 mnd. Krever med andre ord også bytte av abn. Poenget var? Seriøst? Det er da opplagt, men kan gi med teskje Det blir en ekstrakostnad for dem som vil bruke andre levrandører. Bør opplyses av han som annonserer tilbudet da det vil virke inn på enkeltes beslutning om tilbudet er noe for dem. edit, typos Endret 29. september 2008 av Problemmann Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ja, "minste totalpris" bør være ganske opplagt. Det gjelder forresten med de fleste telefoner kjøpt med et spesielt abonnement. Lenke til kommentar
DKH Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Men nokia E71 eller N79? Fordeler jeg ser med E71: -Kan bytte moduser (noe som er jeg ser på som en fordel da jeg liker å skrive alt jeg skal/to do lister ned i planleggeren) - Tynn og pent design (fordel med tynn mobil da den skal ned i lommer). Fordeler med N79: - Bedre kamera - Fm sender (synes broderns n78 virker helt topp i bilen) - 3,5 mm jack (men finnes jo en overgang som gjør det greit med 2,5 også) De sterke sidene til den ene, er det jeg ser på som svake sidene til den andre. Noen andre forskjeller mellom de to som jeg burde være klar over? Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 N95 8GB. Veldig bra tlf, aldri opplevd feil på den jeg har. Anbefales! Koster ja, men du får hva du betaler for og. Lenke til kommentar
DKH Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Det er mulig det, og jeg har prøvd den flere ganger (både den og den tidligere vanlige n95), men som sagt ovenfor så er den for tykk rett og slett. Må være praktisk rent fysisk også, så derfor er den utelukket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå