Gå til innhold

[LØST]Fjerne autorun-reklame fra minnepinne

./\.

Anbefalte innlegg

I forbindelse med et seminar, fikk jeg en gratis minnepinne. Når jeg setter minnepinnen i pcen kommer den vanlige "Removable Disk" opp, men også en flash-reklamefilm. Denne reklamefilmen ligger på en emulert CDROM (CDFS) sammen med en autorun-fil. Hvis jeg tar ut minnepinnen, forsvinner den emulerte CDROM'en. Den dukker dog opp hver gang jeg kobler til minnepinnen. Jeg har lyst til å fjerne CDFS driven permanent (og dermed reklamefilmen), men jeg vet ikke hvordan.

Jeg har uten hell:

- Formatert minnepinnen

- Low-Level formatert minnepinnen

Er det en mulighet for at reklamen er hardkodet i minnet? Kan man isåfall fjerne reklamen?

Jeg har forresten tatt en titt på selve kretskortet. Mikrochipen kommer fra Chipsbank, type CBM 2091 (ikke CBM 2081 som er på hjemmesiden). Det står ikke produsentnavn på minnet, men en logo som bare består av bokstaven S, og et serienummer: FBNL 52AHGK3WG

Got any clues?

Endret av ./\.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke kan fjerne autorun fila så er det straks verre.

Dog er det mulig å koble ut autorun helt og holdent, og da starter ikke reklamen i det hele tatt, dette må da gjøres på hver maskin om du ikke kan fjerne autorun.inf fila noe det virker som når du har prøvd å formatere den.

Spretter den opp i flere partisjoner når du setter den inn? (Flere stasjoner i min datamaskin) hvis så, prøv å slette den med reklamen på i diskbehandlingen til Windows.

Lenke til kommentar

Den emulerte CD-rommen er read only, så jeg får ikke fjernet autorunfila. Det eneste som popper opp er emulert CDFS (E:) og en tom removable disk (F:).

På et annet forum leste jeg rykter om at det hele muligens bygger på Plug n' Play og Windows' USB host controller. Dvs, reklamen dukker ikke opp på alle linux-maskiner.

Lenke til kommentar

for den enkelte maskin går det enkelt an å slå av autorun for cd-rom enheter. høreklikk egenskaper yada yada yada.

for å fjerne autorun på usb-enheter må du inn i regedit. jeg testa noen settinger der, men systemet ble veldig ustabilt når jeg satte inn og tok ut usbenheter etter det.

google disable usb autorun eller lignende.

Lenke til kommentar
for den enkelte maskin går det enkelt an å slå av autorun for cd-rom enheter. høreklikk egenskaper yada yada yada.

for å fjerne autorun på usb-enheter må du inn i regedit. jeg testa noen settinger der, men systemet ble veldig ustabilt når jeg satte inn og tok ut usbenheter etter det.

google disable usb autorun eller lignende.

Jeg koblet ut Autorun generelt og ikke bare for CD ROM'er, ergo startet den ingenting med Autorun fila.

Kan du slette partisjonen fra diskbehandlingen i kontrollpanelet? Har du prøvd det?

Ellers så har du jo dette for Windows XP: http://www.engadget.com/2004/06/29/how-to-...run-on-windows/

Er den jeg har brukt når Autorun skal kobles ut...

Lenke til kommentar
Jeg koblet ut Autorun generelt og ikke bare for CD ROM'er, ergo startet den ingenting med Autorun fila.

Kan du slette partisjonen fra diskbehandlingen i kontrollpanelet? Har du prøvd det?

Jeg har løst problemet nå. Ikke helt sikker på hva du mener med diskbehandling, men du pekte meg i riktig retning. Trengte bare å disable den emulerte cd-romen i Device Manager. Jeg burde strengt tatt tenkt på det før.

Anyways, takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...