Lakesis Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Skal ha meg en ny 19" nå snart. Har lyst på en flat CRT, mao. Trinitron eller Diamondtron. Etter å ha sjekka litt rund og sett på budsjettet mitt (max 3500,-) står jeg igjen med følgende 2 skjermer: Samsung Monitor 19" TCO99 SyncMaster 959NF Diamontron. koster 3305,- hos PSData. ADi 19" CRT MicroScan P950 TCO-99 Skjerm 0,25dp, FD Triniton Pure Flat. Koster 2452,- hos Komplett. Er Samsung'en verdt de ekstra 800 kronene? Samsung klarer 100Hz i 1280x1024 (som er oppløsningen jeg kjører i), mens jeg ikke finner noen data på hva ADi skjermen klarer i samme oppløsning. Videre har Samsung 0.24 dotpitch mens ADi har 0.25. Hva betyr dette i klartekst? Mindre er vel bedre? Hvilken skjerm vil dere anbefale av disse to? Vil så klart ha den beste, og hvis Samsung er mye bedre er ikke 800 kroner for mye for å få kvalitet. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 kjøp samsungen, da vet du du får kvalitet stol på meg, det er absolutt verdt 800kr samsung lager veldig bra skjermer til prisen Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Har ikke sett ADi skjermen så jeg tør ikke komme med noen anbefaling. Når det gjelder dot pitch så er mindre bedre ja. Mindre dot pitch (dvs mindre avstand mellom stripene) gir et skarpere bilde. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 helt klart samsung men hvorfor psdata? nå databutikken har skjermen til 3k. Lenke til kommentar
Lakesis Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Takk for alle svar så langt! I utgangspunktet hadde jeg nå bestemt meg for Samsung'en, men...så var jeg innom Elkjøp idag og fikk se denne skjermen! En Philips 109P40, 19" CRT , den hadde flatt bilderør men hva slags bilderør er det egentlig? (Spurte betjeningen, den ene visste ikke, den andre trodde det var "noe sånt trinitron greie?" sjekka litt rundt, ringte sjefen men fant ikke ut noe...nok om det!). Ser ikke ut som det er verken Trinitron eller Diamontron iallefall, eneste jeg finner er at den er "AG Real Flat", er isåfall dette like bra som Trini eller Diamon? Klarte ikke å se de 2 horisontale stripene midt på skjermen på Philips'en mens jeg var på Elkjøp, er det kun på de 2 andre typene eller var det bare jeg som blingsa i farta? The bottom line; burde jeg heller kjøpe Philipsen istedet for Samsung'ern? Vet at Philips koster 3995 hos Elkjøp, men maxgrensa mi på 3500 var ikke inkludert frakt. Så, de vil vel koste omtrent det samme. Og det er jo greit og ha 30 dagers returrett og evt. forsikring på den. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Vel som det står på elkjøp så er det en Aperture Grill (AG) skjerm. Det vil si at den har de to stripene og er basert på samme teknologi som Trinitron/Diamondtron. btw linken din til philips funker ikke Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 kjøp samsung sier nå jeg. da vet du at du får kvalitet til en rimelig penge. uten at jeg har prøvd phillips, og uten at jeg tror jeg trenger det (elkjøp er svært lite konkurransedyktig på datadeler i forhold til webshoper, så ikke tro den er bedre fordi den er dyrere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå