BingoBonzo Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Jeg skal sette opp en egen liten server og håper derfor på tips til HW for dette. Serveren skal jobbe med to ting: 1. Streame lyd og bilde (til en annen PC med Media Center) 2. Kjøre server SW til SqueezeBox Jeg er opptatt av god lyd og mine viktigste kriterier her er ytelse/fart og kvalitet på overføringen. Altså er fokus på I/O. Andre føringer er: - Server vil kjøre Windows Server 2003/2008 - Data overføres via kablet Gigabit nett - Bør i utgangspunktet ha 2TB diskplass (med lett mulighet for å øke dette) - Støy/eller varme spiller ingen rolle (skal konkurrere med vaskemaskinen..) - Størrelse som et midi/mini tower (normal desktop type) - Jeg har skjerm/tastatur/etc. - Budsjett ca. 4000 Tar gjerne i mot tips til ferdige "pakker" eller enkeltdeler: - Hovedkort med fokus på filserver/IO oppgaver - Nettverkskort (Gigabit) - Diskoppsett (eks. RAID og andre ting) - Harddisker I mitt hode er det disse 4 tingene som er det viktigste i forhold til mine ønsker. EDIT: Endret litt i teksten i håp om at det skal lokke noen til komme med tips Endret 22. september 2008 av BingoBonzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå