lfsn Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Har installert Highpoint ATA133 Disk Accelerator, og medfølgende driver. Alt funket bra helt til jeg skulle reinstallere windows XP. Maskinen finner ikke disken, men i enhetsbehandling under SCSI- RAID- kontrollere, så er ATA133 controlleren der (+en annen IDE controller som jeg ikke vet hva er). Har avinstaller og installer driver flere ganger uten hell. Håper noen kan hjelpe meg med problemet? Lenke til kommentar
cdr Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Det er mulig du må importere disken. Kontrollpanel / Administrative verktøy / Datamaskinbehandling / Diskbehandling Hvis du er usikker på hva du skal gjøre, legg ut et skjermbilde av diskbehandlingen. Lenke til kommentar
lfsn Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Takk for svar... Etter som jeg skjønner, så skal jeg trykke på "skann disker på nytt" og/eller på "oppdater". Men når jeg gjør d, så får jeg heller ikke fram den harddisken. Noen andre tips? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det RaScZaK tenkte på var nok om du hadde Dynamisk disk, noe som er et relativt vanlig problem. Men det var ikke det. Drivere er jo OK. Du har altså flere enn to disker? Er det SATA eller PATA? Har du sjekket hvor på hovedkortet den er plugget inn, og hva BIOS sier om den IDE kanalen? Du har 3 CD ROM drev? Lenke til kommentar
lfsn Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Det RaScZaK tenkte på var nok om du hadde Dynamisk disk, noe som er et relativt vanlig problem. Men det var ikke det.Drivere er jo OK. Du har altså flere enn to disker? Er det SATA eller PATA? Har du sjekket hvor på hovedkortet den er plugget inn, og hva BIOS sier om den IDE kanalen? Du har 3 CD ROM drev? Jeg har 2 fysiske CD-ROM (men også Deamontools).Alle 3 diskene er PATA, og den tredje disken min er koblet til diskkontrolleren som er satt inn i en PCI-kortplass. Har ikke koblet noe som helst i maskina mi, enten før eller etter jeg har reinnstallert winXP. Så skjønner ikke hvorfor d pluttselig ikke skal gå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå