Gå til innhold

Hvordan programmere stemmekontroll av pcen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men siden du poster i generell programmering, går jeg utifra at du ikke har nok erfaring til å vite hvordan (hint: Microsoft Speech API)

Men fortsatt MYE arbeid.

Men fra en slags spøk til en slags alvor: stemmestyring er kanskje den mest unødvendige oppfinnelsen til folk som kan lese og skrive noensinne. Det er tregt, upresist og unødvendig.

Menneh... lykke til.

Lenke til kommentar
Ja, men siden du poster i generell programmering, går jeg utifra at du ikke har nok erfaring til å vite hvordan (hint: Microsoft Speech API)

Men fortsatt MYE arbeid.

Men fra en slags spøk til en slags alvor: stemmestyring er kanskje den mest unødvendige oppfinnelsen til folk som kan lese og skrive noensinne. Det er tregt, upresist og unødvendig.

Menneh... lykke til.

"Men fra en slags spøk til en slags alvor: stemmestyring er kanskje den mest unødvendige oppfinnelsen til folk som kan lese og skrive noensinne. Det er tregt, upresist og unødvendig."

Spurte jeg etter din personlige mening? Nei. Fant forresten et program selv... Dragon Naturally Speaking. Neste gang kan du vurdere å faktisk si noe meningsfult.

Lenke til kommentar

Basert på MS Speech API har jeg selv laget enkel stemmestyring til eget bruk. Det funker greit det hvis ord-kommandoene lydmessig er veldig tydelig adskilt fra hverandre, men hvis to eller flere kommandoer er nær hverandre lydmessig blir det ofte feil, særlig hvis der er bakgrunnsstøy som f.eks. musikk, og det hender faktisk en sjelden gang at bakgrunnsstøy blir oppfattet som lydkommando. Alle lydkommandoer må være på engelsk, så hvis man er ustø i engelsk så blir det lett feil av den grunn, som f.eks. hvis man uttaler kommandoen email som "email" og ikke som "imail". Har sett på den der Dragon NaturallySpeaking, også her foregår alt på engelsk så vidt jeg kan se da, og den koster flesk, for den billigste varianten bare 199 amerikanske dollars, dvs ca. 1170 kroner.

Lenke til kommentar
"Men fra en slags spøk til en slags alvor: stemmestyring er kanskje den mest unødvendige oppfinnelsen til folk som kan lese og skrive noensinne. Det er tregt, upresist og unødvendig."

Spurte jeg etter din personlige mening? Nei. Fant forresten et program selv... Dragon Naturally Speaking. Neste gang kan du vurdere å faktisk si noe meningsfult.

Så det er ikke lov til å komme med personlige anbefalinger når noen spør om noe? Han grunngav til og med det han sa med hvorfor det er ubruklig.

Dessuten gav han deg et hint om hvilket API du kan bruke, men det valgte du tydeligvis bare å drite i?

Ta deg en kake og kom tilbake når du smilet ditt går andre veien, du.

Endret av Manfred
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...