Gå til innhold

Ny mp3 spiller, med god lyd?

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Heisann

I dag da jeg var ferdig på skolen, satt meg på bussen og tok opp min Cowon iAudio D2 så jeg at skjermen var knust..:( Så jeg trenger en ny spiller. Jeg vil helst ikke bruke mer enn 1000.- Har dere noen gode forslag? Kravet mitt er stort sett noe med god lyd, video er absolutt ikke noe krav men, en fordel. Har sett en del på Sony spillere som "NWZ-A828" hvordan er de? Er det ok spillere?

Freebird.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er veldig godt fornøyd..:)

Jeg har hørt/lest/fått vite at den ikke har den beste lydkvaliteten, men det er jo bare bra at du er fornøyd da :thumbs:

Selv tror jeg at jeg kommer til å gå for en Sony NWZ-A828KB, jeg må bare vente til noen får den på lager...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

http://www.amobil.no/artikler/samsung_p2/53546

Sitat: "P2 får imidlertid vist sitt fulle potensial om du bruker den opp mot et entusiasthodesett, som Sennheiser HD 600. Med et godt spenn mellom bass og diskant, blir lyden åpen og naturtro. Dessuten er lydbildet stort sett svært klart og presist gjennom hele registeret. Skal vi utsette på noe, må det være at noen detaljer kan komme til å drukne ved for mange elementer i den nedre delen av registeret."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
http://www.amobil.no/artikler/samsung_p2/53546

Sitat: "P2 får imidlertid vist sitt fulle potensial om du bruker den opp mot et entusiasthodesett, som Sennheiser HD 600. Med et godt spenn mellom bass og diskant, blir lyden åpen og naturtro. Dessuten er lydbildet stort sett svært klart og presist gjennom hele registeret. Skal vi utsette på noe, må det være at noen detaljer kan komme til å drukne ved for mange elementer i den nedre delen av registeret."

Amobil sine anmeldelser må du ta med et par hundre klyper salt... Det faktum at de bruker 300 ohm hodetelefoner som referanse på en portabel spiller bare for å høres fancy ut sier egentlig sitt, men jeg har fjernet dem fra alt jeg har av RSS lesere for å slippe å bli irritert over idiotien dems mer så den saken får ligge.

Lydkvaliteten på mp3 spillere i dag er slik at du egentlig klarer deg uansett hva du kjøper (med visse unntak) da det er hodetelefonene det står mest på og ikke spilleren (selv om den har litt å si selvsagt), men merker som apple (har ikke testet nye generasjonen) og creative kan være greit å holde seg unna. Samsung, sony, sandisk og cowon sine nye spillerserier har stort sett godkjent lyd og det er små nyanser som skiller de. Sandisk er mestere på nøytral lyd, men suger på lydforbedringer etc. Cowon er mestere på lydforbedringer med BBe teknologien. Sony er en mellomting, mens samsung kan plasseres på noen hakk nedenfor sony (og samtidig joine sandisk i ubrukelig lydforbedringer, aka DNSe). Hvilket som helst av de fire merkene vil greie seg for 99.99% av befolkningen. Den siste 0.01% har aldri vært innom forumet her uansett for de bruker ikke mp3 spillere. Derfor bør du konsentere mer om spilleren i seg selv, la andre ting bestemme valget.

Noen liker p2, andre - som meg - hater spilleren. Har brukt P2 en del og takler den overhodet ikke, hele menysystemet er utrolig tregt og en simpel ting som å scrolle ned en liste tar hundre år motfor andre spillere med skikkelige knapper. Bluetoothen på den saken er forøvrig den mest buggete jeg til dags dato har sett, sist jeg lekte med en skulle jeg eks overføre en fil og den klarte da å legge til MOBILEN min som et headset istedet -__- I tillegg liker jeg ikke touchskjermer spesielt, irriterende treg gimmick som egentlig bare er moro i de første dagene man har spilleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...