Bruno Mars Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg er da en nybegynner i programering. Holder på med Visual Web Developer 2008 Express edition. Jeg følger dette eksemplet fra boka mi: 1 Opprett et nytt prosjekt med mappenavn Hemmeligmelding 2 Lag et brukergrensesnitt som består av en tekstboks(txtPassord), en knapp(btnVis) og en etikett(labHemmeligMelding). Du velger selv hva meldingen i etiketten skal være 3 Sett egenskapen Visible på labHemmeligMelding til false. Dette vil medføre at etiketten ikke er synlig når du kjører websiden. I designmodus, derimot, vil du ikke se noen endring 4 Registrer en Click-hendelse på knappen, der du legger inn følgende kode protected void btnVis_Click(object sender, EventArgs e) { labHemmeligMelding.Visible = (txtPassord.Text == "abc123"); } 5 Testkjør websiden. Skriv inn ulike passord i tekstboksen, og trykk på knappen Vis for hver gang. Legg merke til at den hemmelige meldingen kun synes når du skriver passordet abc123 i tekstboksen. Og det greier jeg fint. Men så skulle jeg prøve å lage en liten vri på det, og få det til å vises en flash- animasjon når jeg skriver inn passordet og klikker på knappen. Noen som kan hjelpe meg med det? Det er en side med ASP.NET og C#. Lenke til kommentar
serverside Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Du kan feks bruke en placeholder.. På samme måte som med din label kan du: <asp:Placeholder runat="server" id="plhHemmeligInnhold" Visible="false"> Alt som står inne denne placholderen kan skjules/vises på samme måte som med en label.. (html-kode, og andre asp.net servercontrols også) </asp:Placeholder> Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Takk for hjelp. Men jeg skjønner dessverre ikke helt hvordan jeg legger til .SWF- fila. Fila ligger nå i solution explorer. men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få den i placeholderen... Endret 19. september 2008 av mx1000 Lenke til kommentar
ptta Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Du går faget informasjonsteknologi 2 på vgs og bruker boka "Programmering av dynamiske websider i C#" eller hva? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Stemmer det. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Unnskyld at jeg tar en liten avsporing, men kan du kort svare på et enkelt spm. ang det faget, siden jeg vurderer å ta det til neste år? Lærer dere å lage programmer som kjører på datamaskinen i vanlig C#? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Nei, det er vel egentlig mest programering til internetsider. Men jeg kan uansett anbefale faget, spesielt om du har litt interesse. Det som jeg syntes er synd er at starter på scratch igjen. Første året lærte jeg noe. Men IT2 bygger ikke på IT1 så derfor er det litt repitisjon fra i fjor. Så i timene så har jeg det foreløpig relativt kjedlig og bare surrer litt rundt. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Helt enig mx1000, til nå i år har alt jeg har lært noe av vært ting jeg egentlig ikke skulle gjøre;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå