Jackvo Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320110 ... Og er det sånn at jeg absolutt må fjerne ALL innmaten for og få installert det? Hovedkortet må ut og alt, bare for og få feste Eller finnes det en enklere type feste-metode for Asus P5N-D 775 Socket? PS: Hvis hovedkort lyset ikke lyser, hva er feil? Litt smånervøs når jeg ikke så noe grønt lys Takker og bukker for ALL hjelp:D Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg har bestilt samme vifte, med regulerering av hastigheten i tillegg.. Har prøvd å bruke litt tid å sette meg litt inn i vifter, og holdt på å bli sprø.. Som du nevner er det slik at på en del vifter må hovedkortet tas ut for å montere viften. Men på den du nevner her mener jeg at det ikke skal være nødvendig. Ellers hadde ikke jeg kjøpt denne vifta. Ut med HK er uaktuelt for meg. Så jeg tror du skal slippe, om du har plass ellers vet jeg lite om, jeg er ingen guru på data.. Min problemstilling er at nevnte vifte kommer med 3 pins kontakt, mens jeg har 4 pins kontakt til CPU viften på mitt hovedkort. Har du samme problemstilling/ evt noe svar på hva jeg skal gjøre. Har ikke fått min vifte i posten ennå... Lenke til kommentar
Jackvo Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Jeg har bestilt samme vifte, med regulerering av hastigheten i tillegg.. Har prøvd å bruke litt tid å sette meg litt inn i vifter, og holdt på å bli sprø.. Som du nevner er det slik at på en del vifter må hovedkortet tas ut for å montere viften. Men på den du nevner her mener jeg at det ikke skal være nødvendig. Ellers hadde ikke jeg kjøpt denne vifta. Ut med HK er uaktuelt for meg. Så jeg tror du skal slippe, om du har plass ellers vet jeg lite om, jeg er ingen guru på data.. Min problemstilling er at nevnte vifte kommer med 3 pins kontakt, mens jeg har 4 pins kontakt til CPU viften på mitt hovedkort. Har du samme problemstilling/ evt noe svar på hva jeg skal gjøre. Har ikke fått min vifte i posten ennå... Jeg er det totalt motsatte av en dataguru så... Men det du sier 3-pins kontakt? Jeg fikk fire små skruer og fire store... Sikkert 4-pins da? Og fjerning av HK her i huset blir bare et stort banne-helvette Monteringen er et helvette på 775 kort Men svarte jeg deg da? På det spørsmålet du stilte meg? Lenke til kommentar
Jackvo Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 (endret) pushpin greier? Er det en mulighet? Endret 18. september 2008 av Jackvo Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 pushpin greier? Er det en mulighet? Ja , med en annen kjøler. Lenke til kommentar
Jackvo Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 pushpin greier? Er det en mulighet? Ja , med en annen kjøler. FUCK Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Det er lov å gjøre litt research selv på produktet man kjøper. Å ta ut hovedkort for å montere tunge cpu kjølere som i visse tilfeller trenger forsterkning iform av brakett på baksiden er intet nytt fenomen. How to install: http://www.zalman.co.kr/Eng/product/Produc...tup.asp?Idx=161 Lenke til kommentar
Jackvo Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Det er lov å gjøre litt research selv på produktet man kjøper.Å ta ut hovedkort for å montere tunge cpu kjølere som i visse tilfeller trenger forsterkning iform av brakett på baksiden er intet nytt fenomen. How to install: http://www.zalman.co.kr/Eng/product/Produc...tup.asp?Idx=161 Takker!! Hvor mye tåler egentlig et hovedkort? Er det ekstremt ømfintlig? Eller tåler det litt manpower? Jeg "kan" være litt klønete Men har gått lei alt det Q6600 bråket Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Det er lov å gjøre litt research selv på produktet man kjøper.Å ta ut hovedkort for å montere tunge cpu kjølere som i visse tilfeller trenger forsterkning iform av brakett på baksiden er intet nytt fenomen. How to install: http://www.zalman.co.kr/Eng/product/Produc...tup.asp?Idx=161 Jeg mener hvertfall jeg gjorde en del research da jeg kjøpte samme vifte som deg. Og for meg var det avgjørende at viften kunne monteres uten å ta ut HK - så det skal du slippe. Finner ikke den testen igjen. Viften kom ut som en grei vifte, og enkel å montere.. Men fant ikke løsning på mitt problem i researchen - pushpin hva er det?? Lenke til kommentar
Jackvo Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Det er lov å gjøre litt research selv på produktet man kjøper.Å ta ut hovedkort for å montere tunge cpu kjølere som i visse tilfeller trenger forsterkning iform av brakett på baksiden er intet nytt fenomen. How to install: http://www.zalman.co.kr/Eng/product/Produc...tup.asp?Idx=161 Jeg mener hvertfall jeg gjorde en del research da jeg kjøpte samme vifte som deg. Og for meg var det avgjørende at viften kunne monteres uten å ta ut HK - så det skal du slippe. Finner ikke den testen igjen. Viften kom ut som en grei vifte, og enkel å montere.. Men fant ikke løsning på mitt problem i researchen - pushpin hva er det?? ... Så MYE enklere Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Det er lov å gjøre litt research selv på produktet man kjøper.Å ta ut hovedkort for å montere tunge cpu kjølere som i visse tilfeller trenger forsterkning iform av brakett på baksiden er intet nytt fenomen. How to install: http://www.zalman.co.kr/Eng/product/Produc...tup.asp?Idx=161 Jeg mener hvertfall jeg gjorde en del research da jeg kjøpte samme vifte som deg. Og for meg var det avgjørende at viften kunne monteres uten å ta ut HK - så det skal du slippe. Finner ikke den testen igjen. Viften kom ut som en grei vifte, og enkel å montere.. Men fant ikke løsning på mitt problem i researchen - pushpin hva er det?? ... Så MYE enklere Har sett den der. Men den sier meg ikke så mye annet enn hvordan disse skruene/ klipsene skal løsnes/ strammes... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg hadde seriøst aldri tørt og festet de push pin greiene uten å ta ut hovedkortet for å få noe støtte på baksiden. HK bøyer seg flere cm nedover. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) CNPS9500 AT Installation. http://www.overclockersonline.net/index.ph...=406&pnum=4 PushPin prinsipp på socket 775 som på OCZ Vendetta 2 Endret 18. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Jackvo Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Må bare spørre igjen: Hvor mye tåler egentlig et hovedkort? Er det ekstremt ømfintlig? Eller tåler det litt manpower? Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Må bare spørre igjen:Hvor mye tåler egentlig et hovedkort? Er det ekstremt ømfintlig? Eller tåler det litt manpower? Noe tåler det vel. Men det skal jo håndteres med forsiktighet.. MEn noen ganger må det jo et lite dytt til for å få festet noe.. får du til å festet vifta uten å ta ut HK? Endret 18. september 2008 av Reggy Lenke til kommentar
Jackvo Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Må bare spørre igjen:Hvor mye tåler egentlig et hovedkort? Er det ekstremt ømfintlig? Eller tåler det litt manpower? Noe tåler det vel. Men det skal jo håndteres med forsiktighet.. MEn noen ganger må det jo et lite dytt til for å få festet noe.. får du til å festet vifta uten å ta ut HK? Ser ikke veldig lyst ut Men jeg har lest en del gode reviews, så har ikke noe lyst til og gi opp VELDIG fin kar det her ... Men og drive og tukle med hovedkort HATER jeg Må bare spørre igjen:Hvor mye tåler egentlig et hovedkort? Er det ekstremt ømfintlig? Eller tåler det litt manpower? Noe tåler det vel. Men det skal jo håndteres med forsiktighet.. MEn noen ganger må det jo et lite dytt til for å få festet noe.. får du til å festet vifta uten å ta ut HK? Ser ikke veldig lyst ut Men jeg har lest en del gode reviews, så har ikke noe lyst til og gi opp VELDIG fin kar det her ... Men og drive og tukle med hovedkort HATER jeg Takker også syar2003 Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Må bare spørre igjen:Hvor mye tåler egentlig et hovedkort? Er det ekstremt ømfintlig? Eller tåler det litt manpower? Noe tåler det vel. Men det skal jo håndteres med forsiktighet.. MEn noen ganger må det jo et lite dytt til for å få festet noe.. får du til å festet vifta uten å ta ut HK? Ser ikke veldig lyst ut Men jeg har lest en del gode reviews, så har ikke noe lyst til og gi opp VELDIG fin kar det her ... Men og drive og tukle med hovedkort HATER jeg Må bare spørre igjen:Hvor mye tåler egentlig et hovedkort? Er det ekstremt ømfintlig? Eller tåler det litt manpower? Noe tåler det vel. Men det skal jo håndteres med forsiktighet.. MEn noen ganger må det jo et lite dytt til for å få festet noe.. får du til å festet vifta uten å ta ut HK? Ser ikke veldig lyst ut Men jeg har lest en del gode reviews, så har ikke noe lyst til og gi opp VELDIG fin kar det her ... Men og drive og tukle med hovedkort HATER jeg Takker også syar2003 Hva er konklusjonen? Hovedkortet må tas ut eller ikke? Lenke til kommentar
Jackvo Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Må bare spørre igjen:Hvor mye tåler egentlig et hovedkort? Er det ekstremt ømfintlig? Eller tåler det litt manpower? Noe tåler det vel. Men det skal jo håndteres med forsiktighet.. MEn noen ganger må det jo et lite dytt til for å få festet noe.. får du til å festet vifta uten å ta ut HK? Ser ikke veldig lyst ut Men jeg har lest en del gode reviews, så har ikke noe lyst til og gi opp VELDIG fin kar det her ... Men og drive og tukle med hovedkort HATER jeg Må bare spørre igjen:Hvor mye tåler egentlig et hovedkort? Er det ekstremt ømfintlig? Eller tåler det litt manpower? Noe tåler det vel. Men det skal jo håndteres med forsiktighet.. MEn noen ganger må det jo et lite dytt til for å få festet noe.. får du til å festet vifta uten å ta ut HK? Ser ikke veldig lyst ut Men jeg har lest en del gode reviews, så har ikke noe lyst til og gi opp VELDIG fin kar det her ... Men og drive og tukle med hovedkort HATER jeg Takker også syar2003 Hva er konklusjonen? Hovedkortet må tas ut eller ikke? Egentlig er jeg ikke helt sikker, men til nå ... Ta ut Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Du trenger ikke bruke noe makt ved å installere en slik kjøler du har kjøpt. Å ta det ut er ikke vanskelig , det er kun å plugge ut kabler og skru ut ni skruer. Deretter løfte det forsiktig opp fra motsatt lang ende fra der I/O bakplata er. Sette det tilbake igjen i på samme måte du tok det ut , bare husk å ikke skru til alle skruene før alt er sentrert , og ikke skru de hardere enn akkurat til der skruen butter i kortet. CNPS kjøleren monterer du som vist fra zalman og med å trekke til de to skruene vekselvis helt til det bunner. Dytte push pin kjølere på plass med hovedkortet i kassa derimot med stor makt kan skape svikt og er man skikkelig uheldig kan f.eks PCB baner ryke. Dessuten har flere fått push-pin kjølerene sine montert skjevt og høye temperaturer eller ikke startende cpu som resultat. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Du trenger ikke bruke noe makt ved å installere en slik kjøler du har kjøpt.Å ta det ut er ikke vanskelig , det er kun å plugge ut kabler og skru ut ni skruer. Deretter løfte det forsiktig opp fra motsatt lang ende fra der I/O bakplata er. Sette det tilbake igjen i på samme måte du tok det ut , bare husk å ikke skru til alle skruene før alt er sentrert , og ikke skru de hardere enn akkurat til der skruen butter i kortet. CNPS kjøleren monterer du som vist fra zalman og med å trekke til de to skruene vekselvis helt til det bunner. Dytte push pin kjølere på plass med hovedkortet i kassa derimot med stor makt kan skape svikt og er man skikkelig uheldig kan f.eks PCB baner ryke. Dessuten har flere fått push-pin kjølerene sine montert skjevt og høye temperaturer eller ikke startende cpu som resultat. Uff. Dette var dårlig nytt. Trodde denne vifta kunne monteres rett på uten fjerneing av HK. Skjønner at HK fjerning er all verdens, but still... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå