litenfyr Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hei lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg. uansett hvem datamaskin så får jeg aldri mere enn 160 kbs ned i utorrent. det er noe som er vedig kjedelig siden linja mi er mye raskere(4500) har vista og utorrent som program. er medlem på en privat tracker så det skulle vært mye raskere og er det andre steder. noen som veit noen løsninger? eller som har hatt samme problem? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 har du åpna porta på rutern? Lenke til kommentar
litenfyr Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 jeg veit ikke. kan noen hjelpe meg på fremgangsmåte med det? har en thompson speedtouch780 Lenke til kommentar
litenfyr Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Det var en ferdig innstilling i ruteren for bittorrent. så jeg lasta ned det og innstalerte. men det går ikke fortere enn 160 kbs jeg skjekka om porten jeg bruker er åpen og det var den. noen som har noen tips? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 ftp://ftp.uio.no/linux/ubuntu-iso/8.04.1/...esktop-i386.iso Hvilken hastighet får du på denne? Med Opera eller Firefox som klient. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Evt se på www.portforward.com for hjelp. Det hjalp iallefall meg med nedlastningen på linja vår. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Dette har jo ingenting med portåpning å gjøre. Mål hastigheten på linjen din på et speedometer og se hva du har. Måler du fremdeles 160kbit/s så slå av og på routeren og modem. Mål så hastigheten igjen. Lenke til kommentar
litenfyr Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 fikk 1300 kbs ned på itavisen og 235 opp. er jo egentlig ganske lavt det å da. men er jo veldig mye bedre enn selve dl hastigheten i bittorrent. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Hmm, nå må du holde tunga rett i munnen; kBps eller kbps? Endret 21. september 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvis du har slått routermodemet av og på og du måler 1300kbs så er det noe som ikke er rett. Er du tilkoblet med kabel eller trådløst? Har du kun Speedtouch 780 eller er det flere bokser mellom PC og modem? Lenke til kommentar
pan100 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Hør med din ISP hvilken hastighet ruteren syncer på. Kjør i tillegg heller den ftptesten som ble nevnt tidligere i teksten, ITAvisen sitt speedometer kan du ikke stole på. EDIT: så litt feil, mulig det som ligger der oppe er en FTP-test, men hvi ikke: ring din ISP for å høre hvordan du tester mot uio.no via FTP. Eller se i google om du finner det. For den er til å stole på. Endret 24. september 2008 av pan100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå