Gå til innhold

USB2 enhet kobles ikke riktig av maskinen. Hva er galt?

foenix

Anbefalte innlegg

Når jeg setter i en kortleser, får jeg beskjed om at "Høyhastighets-usb-enhet koblet til en ikke-høyhastighets-hub" osv....

Jeg har forstått det slik at maskinen skal gjøre dette automatisk. Når jeg kobler digitalkameraet til samme hub´en, blir den koblet riktig. Da får jeg heller ingen feilmelding.

Hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg setter i en kortleser, får jeg beskjed om at "Høyhastighets-usb-enhet koblet til en ikke-høyhastighets-hub" osv....

Jeg har forstått det slik at maskinen skal gjøre dette automatisk. Når jeg kobler digitalkameraet til samme hub´en, blir den koblet riktig. Da får jeg heller ingen feilmelding.

Hva er galt?

Dataen oppfatter det som om du har koblet en Usb-2 plugg(som gir høyere hastighet) til en usb-1 plugg (som ikke har samme kapasitet, men gjør det samme hvis du gir den mer tid). Se om du har installert driver til usb-2, eller om dataen din faktisk er klar over om det er en usb-2 port. Hatt samme problemet, men da med en usb-2 port som ikke er internt koblet til hovedkortet.

Jeg får gjerne denne meldingen når jeg kobler en enhet som med max ytelse trenger en USB-2 til en USB-1 port. Det har ikke mye å si på enheten med mindre det er streaming, men den har tregere overgangshastighet.

Om jeg oppfattet spørsmålet riktig :p

Edit: Leif

Endret av Roxrud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...