RalphM Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hei! Har opplevd nå at CPU-vifta mi plutselig står og kjører for "full guffe" hele tiden. Vanligvis demper den seg etter at bootingen og windowsprogrammene er lastet inn. Men nå fortsetter den å gå i samme tempo, noe som selvsagt fører til mye støy. Jeg har ikke gjort noen endringer hverken software- eller hardware-messig, og jeg oppfatter det som en uprovosert feil. Vifta det er snakk om er en stor Zalman-vifte, som går på rundt 2800 rpm, med en kabinett-temperatur på +/- 40 grader. Jeg vet ikke hvor mange rpm den gikk på før, da jeg først fant det ut i forbindelse med dette problemet. Hva kan dette skyldes? Og finnes det evt software der man kan styre hastigheten på viftene? På forhånd takk! PS! Ja, jeg har støvsugd vifta... Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Det skal være å bruke Speedfan til å kontrollere viften din. Lenke til kommentar
RalphM Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Det skal være å bruke Speedfan til å kontrollere viften din. Jeg fant det programmet i løpet av kvelden, og det funker utmerket. Men jeg er jo fortsatt av den oppfatning at noe er galt, ettersom den ikke justerer seg selv. Hvor høy temperatur tåler en Intel Core 2 Duo-prosessor, mon tro? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Den tåler vel rundt 85 - 90 grader før den tar kvelden, men den vil sansynligvis slå seg av ved 80 eller noe. Så normalt sett slår de seg av før de event. blir svidde. Du lå på 40? da skal du være ganske trygg Endret 18. september 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå