Gå til innhold

[Løst] Problemer med Compiz på Slackware 12.0

v3g4rd

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg skal holde et foredrag om Linux for resten av klassen i forbindelse med eksamen i engelsk kommunikasjon på universitetsnivå. Jeg tenkte derfor at den beste måten å få nye medlemmer til "klubben" på, var blant annet å vise frem Compiz (Fusion).

Nå over til problemet. Vanligvis bruker jeg aldri Compiz eller noe lignende siden jeg rett og slett ikke har bruk for det. Som skrivebordsbehandler, kjører jeg XFCE, og tar meg heller ikke bryet med å legge inn Gnome eller KDE siden det strengt tatt ikke skal være nødvendig for å få Compiz til å fungere.

Jeg har nå prøvd å få Compiz til å fungere på to forskjellige måter. Den første var å laste ned kildekoden til Compiz og kompilere det på egenhånd. Dette fikk jeg delvis til å fungere, og var på den måten heller ikke avhengig av grafiske brukergrensesnitt for å konfigurere det rett siden jeg kunne gjøre alt via terminalen. Jeg brukte også gtk-window-decorator i stedet for emerald. Alle effektene jeg slo på i Compiz fungerte helt ypperlig, men det som ikke fungerte var at vinduene ikke oppdaterte seg selv. Hvis jeg åpnet en ny terminal var vinduet helt svart inntil jeg minimerte/maksimerte vinduet eller endret på størrelsen.

Siden jeg ikke hadde så mye tid når jeg prøvde på dette sist gang, tok jeg meg ikke bryet med å feilsøke problemet. I stedet, fjernet jeg pakken jeg hadde kompilert selv, og lastet i stedet ned slackbuilds fra slackbuilds.org og brukte dette til å kompilere Compiz-fusion.

Det som er merkelig, er at jeg møtte på akkurat det samme problemet her også. Siden CCSM og Emerald også fulgte med denne pakken, hadde jeg dessuten muligheten til å konfigurere Compiz Fusion grafisk.

Kort oppsummert; Jeg klarer ikke å få Compiz til å fungere ordentlig, siden vinduene mine ikke oppdaterer seg med mindre jeg endrer størrelsen på det, eller minimerer og maksimerer vinduet.

Har dere noen tips, før jeg begynner å feilsøke problemet på egenhånd? Har noen av dere vært borte i det samme?

Endret av v3g4rd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...