Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen ruster fra innsiden!


mviken

Anbefalte innlegg

Jeg har en Saab 900, 95-modell. Om vinteren sliter jeg med at det kommer fuktighet INN i bilen fordi det lekker en plass men finner ikke ut hvor det er. Fuktighet på innsiden resultere i at alt av metal inni bilen korroderer (ruster).

 

Noen som vet råd om hvordan jeg kan forhindre dette? Bruker en kondensoppsamler som jeg setter på hver kveld når den er inni garasjen, gjør jeg ikke dette fryser vinduene PÅ INNSIDEN!

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Tørk opp bilen skikkelig, og spyl den skikkelig med høytrykkspyler etterpå. Kanskje du klarer oppdage hvor fukten kommer fra? Har du noen ideer til hvor i bilen det kommer inn?

 

Med høytrykksspyler kommer vannet under høyt trykk og i andre vinkler enn vanlig regn, så det blir ikke riktig. Bilen min er helt tett, men når jeg vasker med HT trekker det inn litt rundt vinduer etc. Vanskelig å finne ut av, begynn med å finne ut om det er rent vann utenfra eller annen væske som lekker inn. Lukter det i bilen? Av kjølevæske, kanskje? Sjekk med en SAAB-forhandler/verksted om det er noen kjente svakheter på din modell.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Tørk opp bilen skikkelig, og spyl den skikkelig med høytrykkspyler etterpå. Kanskje du klarer oppdage hvor fukten kommer fra? Har du noen ideer til hvor i bilen det kommer inn?

 

Med høytrykksspyler kommer vannet under høyt trykk og i andre vinkler enn vanlig regn, så det blir ikke riktig. Bilen min er helt tett, men når jeg vasker med HT trekker det inn litt rundt vinduer etc. Vanskelig å finne ut av, begynn med å finne ut om det er rent vann utenfra eller annen væske som lekker inn. Lukter det i bilen? Av kjølevæske, kanskje? Sjekk med en SAAB-forhandler/verksted om det er noen kjente svakheter på din modell.

 

Det lukter ingenting annet enn det rent vann lukter, dvs. ingenting.

Lenke til kommentar

Hadde problemer med lekkasje i en opel jeg hadde, der var det fra bagagerommet, var

montert en uoriginal antenne. Merket det på dugg i bilen, var rimelig vått under teppet baki der.

Hadde også en dreneringsplugg i gulvet under førersete som løsnet en gang, da sprutet det

fra fordekket inn i bilen år jeg kjørte i regn..

Kan være verdt å sjekke, Vectra og Saab 900 er bygget på samme ramme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...