Gå til innhold

Hjelp til å sette opp budsjett!


alfarnes89

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Eg er en 19 år gammel gutt som er matros lærling og eg tjener omtrent 12 tusen i mnd etter skatt. Eg har et problem med at eg altid klarer å bruke om absolutt alt av penger! Eg har ingen som helst motstand mot å bruke penger så lenge eg har dem på konto, og da går pengene veldi fort. Som sagt så tjener eg ikke så mye, men eg trenger altso hjelp til å sette opp et budsjett, som eg gjerne kan føre på exel.

 

På forhånd takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Eg er en 19 år gammel gutt som er matros lærling og eg tjener omtrent 12 tusen i mnd etter skatt. Eg har et problem med at eg altid klarer å bruke om absolutt alt av penger! Eg har ingen som helst motstand mot å bruke penger så lenge eg har dem på konto, og da går pengene veldi fort. Som sagt så tjener eg ikke så mye, men eg trenger altso hjelp til å sette opp et budsjett, som eg gjerne kan føre på exel.

 

På forhånd takk for alle svar

 

Hadde jeg vært i dine sko, ville jeg sørget for å spare 15k i BSU hvert år, og ellers brukt resten av pengene på hva du føler for. Du kommer sikkert til å tjene mye bedre når du er ferdig med lærlingtiden, så da er det vel ikke så nøye å leve så himla trangt nå i lærlingtiden?

 

Vet jeg ikke svarte på spørsmålet ditt, men.. :)

Lenke til kommentar

Sørg for å ikke ha hele lønningen på kontoen knyttet til kortet ditt. Sett over feks 2 000 av gangen. Da blir du mer bevisst på hvor mye du bruker.

 

 

Putt en sum hver måned i fond. Det gjør dem vanskeligere tilgjengelig, samtidig som det i disse dager kan begynne å være en ekstra god idè.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...