KrQlle Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Heij. Jeg skal begynne å trene mer overkropp for å så større overkropp, å da tenker jeg på hele overkroppen. jeg er i utgangspunktet 17år, 183ch høy og 83kg driver med ski og skiskyting på høyt nivå bynnte sånn smått å trene på styrketreningsrommet i år, men trenger råd til hvordan jeg skal trene, hvor lenge jeg skal trene, hva jeg skal trene osv. har en dag i uken ledig til styrkerommet, resten er booket til annen trening. er takknemlig for alle svar Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hvorfor i all verden vil du bare trene overkroppen når bena utgjør halvparten av din kropp? Dette gjelder jo spesielt deg som driver med ski på høyt nivå. Du bør faktisk prioritere bena foran overkropp. Trener du bare overkropp vil du ende opp med å se ut som en gorilla på pipestilker. Siden du bare har en dag til rådighet på gymmet ville jeg ha trent B-økta fra Stronglifts 5x5: Knebøy 5x5 - Start med tom stang og øk 5 kg hver økt. Egentlig er det meningen å øke 2,5 kg hver økt, tre ganger i uken, men siden du bare kan trene en gang får du satse på større hopp. Stående Militærpress 5x5 - Start med tom stang og øk 2,5 kg hver økt Markløft 1x5 - Start med 40 kg og øk 5 kg hver økt Pull-ups 3xfailure (gå over til å trene 3x5 med ekstravekt med økninger på 1,25 kg når du klarer 3x15 med kroppsvekt) Fiks kostholdet og løft med riktig teknikk. For sistnevnte er YouTube og Google din venn. Lykke til! Lenke til kommentar
KrQlle Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Takker.... Problemet me prio. på bena er at jeg har trent langrenn siden jeg var 6 år. og har hadd mange intervaller så det at overkroppen skal bli for stor i forhold til bena er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Styrke økter på noen måneder gir bedre volum enn langrenn et helt liv. Intervaller KAN gi volum, men ikke like bra som sett med knebøy og beinpress Lenke til kommentar
KrQlle Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Styrke økter på noen måneder gir bedre volum enn langrenn et helt liv. Intervaller KAN gi volum, men ikke like bra som sett med knebøy og beinpress Bena mine utgjør i allefall 66%... har vel ikkje en like ekstrem forskjell slik såm skøyteløpere men... va volumet anngår så er jeg ikkje ute etter kjempe volum... heller mer styrke.. eller iallefall utgjevning av magen å større brystmuskler litt større armer kanskje. Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Statisk styrke får du ikke av kondisjons trening. Veldig lite i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå