Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nye pc deler, cpu viser 97grader (Q9650) Fixet


Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen nytt hk Asus P5E64 WS EVOLUTION ilag med intel q9650. Men får beskjed om att den er for varm av bios. Der viser den 97grader. Har motert true kjøler og pasta.

Burde jo ikke være kontakt om dette stemmer. Er det bios som ikke er oppdatert? For og beskjed om jeg går vidre om att hk ikke kjenner igjenn cpu?? Så stå det i bios det er en q9650.

 

En tin til, hvordan blir det å bruke ide harddisk på dette korte. Finner bare valg for sata disker og en innstilling jeg kan sette til kompetabel å ide... Er det bios som må oppdaterest for att dette skal bli rikktig, det med temp. For den står jo stabilt på 97 grader ved oppstart.

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ha sjekket på produsentens hjemmeside om det finnes bios oppdateringer ja. Når det gjelder ide hardisker så er ikke det noe problem, er vel mulig med to stk regner jeg med. Valgene for sata disker lar du bare stå i ide mode. Bare sett ide disken som bootdiskk i boot alternativene, ikke sett på noen sata disker før du evt installerer operativsystemet på ide disken (hvis det er det du skal).

Lenke til kommentar

Start med å oppdatere bios, gjøres enkelt ved å legge siste bios på en minnepinne og oppdatere fra bios.

 

Mulig grunn er for mye pasta, men ser da ut til å være grei kontakt.

 

Også mulig at hovedkort gir prosessor for mye spenning, men er ganske usikker på den.

 

Jeg tror det er en sensorfeil som er et forholdsvis vanlig fenomen.

 

Du bør legge inn OS på nytt. Ikke boot fra et gammelt operativsystem.

 

Sjekk også at minnebrikkene får rett spenning.

Lenke til kommentar

Den er kald den. vertfall på sidene og oppe. Er jo ikke så mye pasta på denne gangen g vet att den ikke kjøler i seg sjøl. Men får jeg det ikke til med bios oppgradering så må jeg prøve med orginal kjøler på pur arttighet.. Får håpe det går seg til..

 

Å denne har jeg motert så mange ganger at den står neppe feil.

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Ja skulle gjordt det, lastet ned å oppgradert via windows. Men jeg kommer meg ikke så langt om det. Slår seg av om jeg skal instalere ny win eller bruker en annen hd.

 

Tok å kobblet av maskin og skrudde av kjøler etter den hadde gått litt i bios.

Cpu hadde ikke temp i det hele tatt. Kjøleribber rundt var jo varmere. Så er god kontakt der ja. Må jeg dra til byen og få tak i en minne pinne da. ja ja

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Legg inn ny bios fra minnepenn el. trenger ikke ha fungerende operativsystem.

 

OS eller ikke, dette har ingenting med å løse problemet. Høna/egget er problemet. :)

Trådstarter ser ut til å prøve å bruke en CPU som BIos-versjon ikke støtter.

Da *MÅ* man kjøpe seg en billig CPU som garantert er støttet (f.eks. en gammel Celeron D).

Installere denne, *så* flashe, sette tilbake Quad'en og "tut-og-kjør".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Den er stabil i bios så det ser ikke ut til å være noe problem.

 

Du får satse på det. Da holder det med en "bootbar" USB-penn med Bios-flash.

Jeg ville ikke følt meg helt trygg. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...