Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill kræsj, Ingen forklaring eller feilmld diagnose. Vista64bit

Anbefalte innlegg

Hei! Skal forsøke å gjøre dette kjapt og kort.

Som regel finner jeg ut av mine problemer selv, men selv nå er jeg og tech ansvarlige på jobben min er rådløs...

System

Jeg kjører en Intel Quad Core2 Extreme, 3 GHz. 4 GB DDR2. Geforce 8800GTX og Creative XFI Fatal1ty på en Vista Home Pro 64bit. Alt er meget stabilt med oppdaterte DirectX, drivere, Nod32 antivirus og windows Updates. Ingen overklokking.

Pc'en blir mest brukt til tungt grafikk arbeid og spilling.

Problem

I enkelte typer spill som Civilzation 4, Pirates! og for øyeblikket mest utsatt: Warhammer Online, skulle man tro at spillene levde sitt eget liv når det gjelder stabilitet. Jeg tar Warhammer Online som hovedeksempel: Uansett tidspunkt, om det er midt i loadescreena, 2 sekunder til 20 minutter uti i spillet, så blir spillet "instant" lukket ned, uten noe antydning til påvirkelse til hva som kan forårsake det. dvs hva jeg holder på med i spillet og utenfor spillet. Det er helt random når det kræsjer.

Verken spillet eller pc'en låser seg under eller etter kræsjet. Ikke en gang en "No response" eller feilmelding kommer opp i ettertid. Det ser rett og slett ut som noen har "ALT+F4"'et spillet. Det gjelder så langt de nevnte spillene. Andre spill har sine kræsjer, men er langt mer stabilt og etterlater seg en feildiagnose.

Prøvd å fikse så langt

Sjekket alle drivere at de er oppdatert. Ingen bedring.

Installert nyeste DirectX og Windows Updates. Ingen bedring.

Slått av så mange bakgrunnsprosesser som mulig og Antiviruset. Ingen bedring.

Reinstallere spillet? Tvilsomt at det vil hjelpe ettersom problemet oppstår i flere spill.

Hardware feil?

Muligens men lite sannsynlig mener jeg, ettersom jeg jobber med andre programmer som er langt mer cpu/minnne og grafikk krevende enn spill, og det kræsjer ikke.

Skal gjøre mitt beste med oppfølging av info om mer enn dette er nødvendig.

Håper noen har et svar på problemet! Er meget lei av å gå i server que i en halvtime hver gang spillet kræsjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...