Gå til innhold

Få nedlastinger til å laste direkte ned?

WiSLE

Anbefalte innlegg

Hei.

1. Når jeg laster ned ting i IE'7 så blir disse lagret i temp, før dem blir kopiert vidre dit dem skal.. Hvordan endrer jeg dette?

2. Samt, jeg har idag 2gb ram, men ser at rammen blir brukt 100% hele tiden, er dette pga vista eller fordi jeg har lite ram?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:hmm: når du laster ned noe, da får du opp lokasjon hvor dette blir plassert og da kan du forandre nedlastings plass, hvis du vil. ( ikke bare trykke: last ned )

jeg selv har en 3e parts nedlastings program og da blir dette forskjellige plasser for .exe og zip.

lykke til

Lenke til kommentar
Hei.

1. Når jeg laster ned ting i IE'7 så blir disse lagret i temp, før dem blir kopiert vidre dit dem skal.. Hvordan endrer jeg dette?

2. Samt, jeg har idag 2gb ram, men ser at rammen blir brukt 100% hele tiden, er dette pga vista eller fordi jeg har lite ram?

Takk på forhånd.

1. Tror ikke det er mulig. Etter det jeg kan se i registeret er det bare standardmappen for valget av hvor du ønsker å lagre filen som kan endres.

2. Det er fordi Vista bruker minnet ditt som cache. Helt normalt og ingenting å bry seg om. 2 GB burde være tilstrekkelig. Jo mer du har des bedre er det, så det skader ikke å investere i mer. Billig er det også.

2. Dette er nok begge deler, vista spiser ram som bare juling. Så enten bør du kjøpe mer ram eller nedgradere til XP.

Å bruke RAM er bare en positiv ting i Vista. I motsettning til XP utnytter Vista så mye RAM som er mulig. Både raskere og bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har nå etter 1 dag med vista opplevd, Bluescreen - Internett stopper opp når noen applikasjoner bruker nettet(clogger trafikken), fungerer ikke slik som jeg regnet med.

1. Kan jeg gå tilbake til XP 32bit / 64 bit, å få like god utnyttelse av de fire kjernene jeg har?

2. Hvor ligger checksum filene i Vista.. I Wireshark så får jeg "TCP CHECKSUM INCORRECT" eller "UDP CHECKSUM INCORRECT" på nesten all TCP og UDP trafikk på pcen.

Lenke til kommentar
Hei.

Takk på forhånd.

1. Tror ikke det er mulig. Etter det jeg kan se i registeret er det bare standardmappen for valget av hvor du ønsker å lagre filen som kan endres.

TCI,

jeg bruker selv Internet Download Manager og kan bestemme selv hvor lagring av ( installasjons ) programmer jeg laster ned, skal skjer. ( har bevisst valgt vekk temp.file )

etterpå, når jeg har laste ned kan jeg plassere programmer hvor jeg vil.

beklager, hvis jeg har misforstått ett eller annet !

mvh paul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...