Sobye Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Jeg gikk nylig til innkjøp av en Dell Inspiron 1720, som har fungert godt helt til for noen uker siden. Jeg måtte restarte to-tre ganger hver dag, og til slutt nektet også Windows Installer å gjøre noe som helst. Jeg bestemte meg for å formatere. Jeg satte inn recovery-CDen, markerte harddisken og valgte 'Formater'. Deretter kjørte inntallasjonen, og dette gikk helt fint frem til den kom til 'Fullfører innstallasjonen'. Der stod den i halvannen til to timer, før skjermen viste et helt svart bilde med cursor. Har prøvd igjen, gjentatte ganger, med samme resultat. Er det noe jeg gjør galt? Det er utrolig surt å måtte gå tilbake til min gamle stasjonære, med 256MB minne, når Warhammer: Age of Reckoning ligger så fristende og freidig på nattbordet. EDIT: Bruker til informasjon Vista Home Edition 32 bit. Endret 18. september 2008 av Sobye Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Det høres ut som du kan ha problem med enten harddisken eller minnet. Siden du ikke kan boote Windows, så er du avhengig av en bootbar CD for å kjøre tester. Ett slikt alternativ er The Ultimate Boot CD. Denne har minnetester som Memtest, og tester for alle HD-produsenter. Om du ikke vet hvilket harddiskmerke som står i maskinen, så bruker du Aida16, som også ligger på CD'n. Noen maskiner har også harddisktester innebygd i BIOS. Er maskinen under garanti, så bør du ta kontakt med forhandler. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jøss, samme problemet som jeg er ute for. Det ble levert til meg en Inspiron 1720 som plutselig ikke ville laste Windows. Jeg prøvde å reinstallere, og traff på det samme. Den stopper ved "fullfører installasjonen", står der lenge, så blir skjermen svart. Kjørte diagnoseprogrammer og fikk beskjed om at det var feil på harddisken. (fikk SMART feil bl.a). Fant ingen feil på minne e.l. Pratet med Dell support og fikk beskjed om at Infocare skulle komme og bytte disk, noe de gjorde. Jeg sa jeg skulle installere Windows igjen selv, så teknikeren gikk. Dessverre var feilen fortsatt der. Jeg får ikke installert Vista, men av en eller annen grunn får jeg helt greit installert og brukt Ubuntu. Siden vi begge har vært ute for akkurat samme feilen, kanskje det er noen slags sammenheng her? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 For dem som har dette problemet, gjør følgende som står i tråden under. Da går Vista rett inn. http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=173345 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå