Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fistmile :(:(:(

Anbefalte innlegg

Hva sier dere til dette da

Jeg ventet i over 3Mdn på info fra de og hører ingen ting

Men etter jeg la inn dette på innlegget da fikk jeg dette

Hei! Du får denne mailen siden du står registert som interessent hos Firstmile. Dersom du ikke ønsker dette, vennligst se nederst for hvordan du sletter deg. Det kommer veldig mange henvendelser til oss om når vi vil bygge ut et gitt område og når bestillingskjema blir tilgjengelig. Riktignok står det i teksten "Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling." men da vi per i dag har flere hundre sentraler som oppfyller dette kravet, har vi nødvendigvis ikke muligheten til å gjennomføre dette i nær fremtid. Vi har fortsatt planer om å bygge ut disse sentralene, men det vil bli tatt gradvis og for noen vil det si at de ikke får Firstmile i år. Vi har ennå ikke lagt noen planer ut over de to første rundene som vi vil bygge ut, så det har ingen hensikt å kontakte oss for å be om når vi vil bygge ut ditt område. Veldig mange av de som har spurt om dette har ikke fått svar rett og slett fordi vi ikke ville fått tid til noe annet. De som er med på de to første rundene vil få dette opp når de sjekker telefonnumeret sitt på websiden vår. Dersom det står noe annet enn "Ingen info om utbyggning tilgjengelig" er din sentral med på de to første rundene. Dersom det står "Ingen info om utbyggning tilgjengelig" er det ingen planer om å bygge ut din sentral i aller nærmeste fremtid. Igjen har det ingen hensikt å maile oss med når vi vil bygge ut din sentral, da det ikke er fastsatt hvilke sentraler vi vil bygge ut etter runde 2. Vi kan heller ikke anslå eller si omtrent når din sentral blir bygget ut. Planer og informasjon om videre utbygging blir annonsert på websiden vår. Når vi bygger ut Runde 2 starter arbeidet med å planlegge runde 3. Status i dag. Per i dag har vi bygget ut 13 sentraler i Oslo og Akershus. Enkelte sentraler i Oslo har blitt utsatt til Runde 2 mens noen få sentraler i runde 2 har blitt "oppgradert" og fremskyndet slik at de kommer mellom runde 1 og 2. Vi vil ikke gå ut med hvilke disse er av konkuransehensyn. Det har heller ingen hensikt å sende mail å spørre om dette. De interessente som er tilkoblet disse sentralene vil se at sentralen er i ferd med å bli utbygget. Per i dag venter vi på at kunder skal tilkobles sentralene i Oslo. Runde 2 iverksettes når vi har et akseptabelt antall kunder samt at vi er fornøyd med målingen på trafikken og utstyret. Evt. problemer må da utrettes før vi går videre. Grunnet diverse forsinkelser, bl.a. med å få tilkoblet abonnenter vil antagelig runde 2 ikke starte før juni. Alle som er tilkoblet en sentral hvor bestillingsskjemaet gjøres tilgjengelig vil få en mail om at det nå er mulig å bestille bredbånd fra oss. Ikke oppdatert database. Noen interessenter får denne meldingen; "Vi har desverre ikke oppdatert databasen med informasjon om din sentral og linjelengde, vennligst sjekk tilbake om et par dager". Dette skyldes at vi ikke får noen informasjon fra Telenor på telefonnummeret. Det kan være at du har hemmelig nummer, at databasen til Telenor var nede når du registrerte deg, feil i denne, eller at du ikke har telefon fra Telenor sitt kobber (f.eks. telefon fra kabel TV-leverandør). Det er også noen "hull" i databasen til Telenor, slik at de selv ikke vet linjelengden f.eks. Vi vil kjøre en ny automatisk sjekk mot Telenor sin database i neste uke, men hvor mange denne vil oppdatere er umulig for oss å si. Dette medfører da at vi manuelt må sjekke de som ikke blir oppdatert. Dette er meget tidkrevende og har du ikke et telefonnummer som ikke er i området vi har bygget ut, eller vil bygge ut i nærmeste fremtid, vil vi ikke oppdatere dette. Etterhvert som vi bygger ut sentraler vil vi oppdatere de som ligger i området til sentralen. Vi vil også minne om at tilgjengelig informasjon kommer opp på websidene våre. Det er relativt stille der, men det arbeidet og de endringene som skjer er internt på stamnettet, teknisk eller administrativt slik at dette er informasjon som ikke er relevant for våre kunder eller interessenter. Vi benytter også anledningen til å minne om at vi ikke selger til bedrifter. Med vennlig hilsen, Firstmile kundeservice ---------------------- Dersom du ikke ønsker å stå som interessent hos Firstmile eller ikke ønsker å motta disse mailene vennligst gå hit; http://www.firstmile.no/DeleteCust.php og legg inn telefonnummeret og mailadressen du har registrert deg med. Du vil da ikke motta noen mail fra Firstmile i fremtiden, eller stå som interessent hos oss.

Er det tilfeldig eller ?????? jeg bare lurer

Hilsen

Mumiene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var nok det. Mailen var sterkt forsinket, da et script måtte lages for å maile kun de som ikke kunne bestille. Videre har det vært en økende pågang på mail etter informasjon.

Det som selvsagt var litt pinlig var at jeg fortsatt klarte å legge teksten inn feil slik at alle "enter" ble strippet og mailen ser helt forferdelig ut, men jeg får vel bare bite det i meg, ta kritikken for den pinlige tabben og ikke gjøre det igjen. Sånn går det når man skal gjøre ting fort. :)

Mvh,

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar

Det skal også sies at det har vært dårlig med kontakt fra vår side, men vi har vært litt skeptisk på å sende dette ut på mail, da det er mange som ikke ønsker slikt "spam". Vi har defor brukt kun websiden vår til dette, men utifra mailene vi mottar er det tydelig at det ikke er så mange som leser eller følger med der, så det vil brukt en kombinasjon av web og mail fremover.

Mvh,

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

mumiene: skal du fortsette å syte over noe som står klinkende klart på en webside eller skal du komme med seriøse innlegg ?

Lenke til kommentar
kan alle krangle-idioter HOLDE KJEFT. Lurer på hvem som er dummest av dere egentlig.

snakker du til meg, elller?

Til mitt forsvar: Jeg blir ************************ provosert av slike folk som "mumiene"

så det forrige innlegget mitt var kun en refleks :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...