Nidaroo Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hei, fattern har Canal Digital, det jeg lurer på er om jeg på en eller annen måte kan få inn det samme på min tv også, i huset nærmere hundre meter bortenfor. Har pr, dags dato Riks-TV men føler og måtte ha Canal+. Og det er en kjent sak at det koster endel i året. Derfor lurer jeg på om det er mulig å koble meg på. Må vel muligens ha en boks samt kort for å få det inn? Eller vil det fungere og koble dette opp på nåværende riks-tv boks jeg har, eller blir det feil kilde? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Du må nok skaffe deg din egen antenne og tuner, men det er mulig faren din kan kjøpe et "tv nummer 2" abonnement som er mye rimeligere, som du kan bruke, og så bare betaler du regningen. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Du må nok skaffe deg din egen antenne og tuner, men det er mulig faren din kan kjøpe et "tv nummer 2" abonnement som er mye rimeligere, som du kan bruke, og så bare betaler du regningen. Men hvis man allerede har en tuner, kan man kjøpe en pakke til, som inngår i den du har fra før, som du sier "tv nr 2"? Evt, mye billigere? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ja, du får pakke nr.2 til 995 for første året nå. Sjekk ut canaldigital.no Lenke til kommentar
likferd Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det er ikke sikkert du kan bruke tuneren du har fra før, siden du trenger en som canal digital har godkjent, og som støtter "pairing" av kortet. Hvilket merke og modell er det du har fra før? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Men hvis det nå skal være aktuelt at jeg feks, kjøpe en sånn alternativ "tv nr 2" løsning, vil jeg da bare kunne tuneren og kortet, også dra feks, en kabel fra parabolen og bort til det andre huset, og se Canal Digital derfra? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 100 meter coax kabel vil nok desverre bli alt for stort signaltap uten forsterking. Ikke tror jeg det er lovlig heller, på grunn av jordingsforskjell osv mellom husene Det koster ikke mye for en liten parabolantenne da. Ca 3-500 kroner for antennen og 3-500 for hodet vil jeg tro. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 100 meter coax kabel vil nok desverre bli alt for stort signaltap uten forsterking. Ikke tror jeg det er lovlig heller, på grunn av jordingsforskjell osv mellom husene Det koster ikke mye for en liten parabolantenne da. Ca 3-500 kroner for antennen og 3-500 for hodet vil jeg tro. Ja, skjønner. Saken er den at i huset mitt, så har jeg 3 tver. Et i stuen(der hvor jeg har Riks-tv), et i stoven i 2 etg, og et på soverommet. Det som er at jeg har dårlig signaler på Rikstv, ikke helt dårlig. Men kunne vært bedre. Den ligger på 100% -> 30-38 %... Ettersom jeg ikke har så allverdens med penger til overs i måneden, vil det bli for mye med også canal digital i måneden. Og ettersom jeg ikke vil kunne få inn CanalDigital der hvor huset står nå, vil det ikke fungere. Er på grensen til huset til min far. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det står litt om forsterkarar og kablar i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1018462 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå