Totentanz Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg lurer på om folket har en ordning for sortering og kategorisering av sine litterære skatter. Jeg benytter selv veteranen Excel til formålet. Kjedelig i sitt ytre, men ren og ryddig. Sortering i følgende kategorier: Tittel Forfatter Språk Emne Format Forlag Kommentarfelt Noen med mer kreative løsninger? Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Jepp, det gjør jeg! Personlig bruker jeg LibraryThing og synes det er et fantastisk bra verktøy. Endret 18. september 2008 av yvonne2 Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg buker Excel og LibraryThing. I Excel lister jeg først opp romaner, deretter drama, korttekster, poesi, tegneserier, fakta, foto/billedkunst, antologier og oppslagsverk, og bøkene står alfabetisk etter forfatter i sine respektive kategorier. Jeg har kolonner for tittel, forfatter, sjanger, originalspråk og hvorvidt boken er lest eller ei. Ehm, ikke akkurat en mer kreativ løsning, med andre ord. Lenke til kommentar
Totentanz Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Hyggelig med svar, fra dere begge! LibraryThing blir på sikt nødt til å bli den komplementære broren til Excel, det ser jeg tydelig. Jeg låner lest/ikke lest-kategorien av deg, blaakopi. Den kan jo bare tjene til økt fokus på lesning. Flere lister, der ute? Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Må slutte å lese sånne tråder, får dårlig samvittighet. Hos meg er det ingen elektronisk katalogisering og i bokhylla står bøkene hultert i bultert, pluss noen bunker med bøker her og der. Lenke til kommentar
Coriander Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg har alle bøkene mine på gulvet. Har ikke fått kjøpt meg bokhylle ennå, så de er ikke særlig sortert. Det er de derimot på facebook. Har Visual Bookshelf, der jeg legger inn alle bøkene jeg har lest, hvilke jeg eier og hvilke jeg vil lese Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå