spett Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Har just kjøpt meg en SLIKT MULTIMETER (SCOPE), men likte ikke softwaren som fulgte med. Alt for lite muligheter. Kabelen mellom pcen og meteret blir installert som en usb2serial sto det, men ligger under "HID-kompatibel enhet" i enhetsbehandling. Finnes det noen der ute som vil hjelpe meg med å få lest ut hva meteret sender til pcen? Tips? Eller bare litt info om hvor jeg kan starte? EDIT: Ved å bruke USB View og Google har jeg funnet ut at chippen som koples opp mot pc'n er DS2490 fra Maxim. Har aldri brukt en USB port i noe program før. Noen som kan hjelpe meg i gang? Endret 18. september 2008 av zanor Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Kabelen mellom pcen og meteret blir installert som en usb2serial sto det, men ligger under "HID-kompatibel enhet" i enhetsbehandling. Har du fått installert en ekstra com port sammen med driveren, en "fake" com port. Finnes det noen der ute som vil hjelpe meg med å få lest ut hva meteret sender til pcen? Tips?Eller bare litt info om hvor jeg kan starte? Jeg lurer først på om programmet bruker usb direkte eller om det brukes en virituel com port, men du kan starte med å spørre produsenten om de har noe dokumentasjon som de vil gi ut. Du kan se etter om det programmet du installerte installerer noe COM objekter (litt usikker på navnet) som trolig kan brukes. Edit: har du erfaring med programmering? Endret 18. september 2008 av Giddion Lenke til kommentar
spett Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Er ingen virtuelle com porter installert. Det sto bare i en "boble" under installeringen av Plug&Play driverne. Tror windows surra litt der. Så programmet bruker nok usb porten direkte. Jeg er ganske sikker på at usb pluggen er koblet direkte til den nevnte DS2490 chippen ut i fra idVendor og idProduct. Og mellom meteret og kabelen blir det brukt IR faktisk. Har noe erfaring med programering fra før. Men når det gjelder windows programmer begrenser det seg nok til Visual Basic. Men har programert en del Microchip PIC i C og assembly. Så er jo ikke heeelt grønn Skal ta å sende de en mail. Men tviler på at det er noe de vil gi ut, men er jo verdt ett forsøk. Endret 18. september 2008 av zanor Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ordnet det seg, fikk du tilgang til dokumentasjonen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå