Gå til innhold

Trenger en programkode

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i dag laget en PowerPoint (!!) som viser 100 ord etter hverandre, med x-antall sekunders intervall. Poenget er at dette brukes til å gi elever i 2. klasse trening i å lese. Læreren velger hvor lenge hvert ord skal vises, og hvor lang tid det er mellom hvert ord. Kun ett ord om gangen på hvit bakgrunn.

Dette er lite fleksibelt, og jeg leker med tanken om å gjøre dette webbasert, noe som ikke burde by på veldig mye arbeid (?) for en som behersker php.

Er det noen som tror de er i stand til å snekre sammen noe slikt? Det enkleste er sikkert om disse 100 eller flere ordene hardkodes inn, det mest fleksible ville selvsagt være om man kan laste opp egne ordlister.

Kan alltids betale litt for en slik jobb hvis det er noen som mener det er mulig å få til.

--

Pål Monstad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde ikke være umulig vet hjelp av litt javacript nei.

Hvor mye tenker du å gjøre ut av dette - med tanke på administrasjonsverktøy?

Hvor mye tenkte du å cashe ut for noe slikt?

Info som er grei å oppgi for at folk skal fatte interesse.

Trenger ikke noe spesielt adminprogram. Egentlig burde det holde at det jobbes med flate filer som jeg administrarer på server selv. Trenger da bare en rullegardin som velger hvilken aktuell ordliste som skal brukes, samt knapper for å styre tidsintervallene.

Ta gjerne kontakt på pal at hkskole.no med et prisforlangende hvis dette kan være interessant. Alle ord skal sentreres midt på skjermen, svart skrift på hvit bakgrunn, relativt store bokstaver av type arial el.

Lenke til kommentar
Burde ikke være umulig vet hjelp av litt javacript nei.

Hvor mye tenker du å gjøre ut av dette - med tanke på administrasjonsverktøy?

Hvor mye tenkte du å cashe ut for noe slikt?

Info som er grei å oppgi for at folk skal fatte interesse.

Trenger ikke noe spesielt adminprogram. Egentlig burde det holde at det jobbes med flate filer som jeg administrarer på server selv. Trenger da bare en rullegardin som velger hvilken aktuell ordliste som skal brukes, samt knapper for å styre tidsintervallene.

Ta gjerne kontakt på pal at hkskole.no med et prisforlangende hvis dette kan være interessant. Alle ord skal sentreres midt på skjermen, svart skrift på hvit bakgrunn, relativt store bokstaver av type arial el.

Det hele skal forresten brukes ikke-kommersielt (skoleverket i en kommune), så noe budsjett for dette finnes ikke. En symbolsk sum kan nok ordnes til den som har et foretaksnummer og kan sende faktura.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg laget denne til deg. En enkel løsning, men det er kanskje det som skal til?

Jeg er ganske fersk i php så dette kan kanskje virke klønete for andre her inne, men det virker jo :D

Here we go!

start.php

<?php
session_start();
if(isset($_SESSION['whereAt'])) {
unset($_SESSION['whereAt']); // Start på nytt
}
echo "<a href=\"oving.php\"> Start her </a>";

?>

oving.php

<?php
session_start();
ob_start();
$default_interval = "1"; // Definer hvor mange sekund det skal være mellom ordene

if(!isset($_SESSION['whereAt'])) {
$_SESSION['whereAt'] = 0;
} else {
$_SESSION['whereAt']++;
}

?>
<html>
<head>
<meta http-equiv="refresh" content="<?php echo $default_interval; ?>">
<title>Øving gjør mester!</title>
</head>
<body>
<?php
$filename = "ordliste.txt";
$fil = fopen($filename,"r") or exit("Kunne ikke åpne filen");
while(!feof($fil)) {
	$ordliste = fgets($fil);
}
fclose($fil);
$exp = explode(",",$ordliste);

$z = $_SESSION['whereAt'];
echo "<span style=\"font-size: 60px;color:red\">$exp[$z]</span>";
if($_SESSION['whereAt'] > count($exp)) {
header("Location: start.php");
}

?><br /><br />
<a href="start.php"> Tilbake til start </a>
</body>
</html>

Ordlisten er en txt fil og ordene separeres med ","

ordliste.txt

hei,alle,sammen,hvordan,går,det,med,dere,jeg,bare,lurer,hello,english,do,you,speak,it

Sekundene stilles inn i oving.php i variabelen $default_interval ...

Sånn som det er nå legges alle filene i samme katalog og kjøres fra browser http://blabla/start.php ..

Dette og design endrer du bare som det passer deg..

Lykke til!

Endret av bjeffbjeff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...