generalster Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Har kjøpt Amd X2 4850e "boxed", så lurer jeg på om det er verdt og ta seg bryet + kostnaden å bytte ut denne viften med Scythe Ninja Mini? Noen som har prøvd begge deler? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hvis du ikke plages med støy fra boxed-viften eller maskinen kræsjer på grunn av varme, så trenger du ikke bytte den ut. Lenke til kommentar
generalster Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 så det vil være merkbar forskjell på støynivået mao? spørs om ikke det blir en liten tur bort til netshop i morra da:) Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hvis du har Antec Fusion kabinett trenger du ikke viften til Ninja Mini. Den er med andre ord helt lydløs. Lenke til kommentar
generalster Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Jeg skal montere Scythe vifta i Gigabyte GA-MA78GM-S2H nå, så finner jeg ut hvor jeg skal sette inn strømmen?? finner ingen kontaktpunkter med 3-pins? Noen som kan hjelpe litt raskt? Lenke til kommentar
generalster Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 jeg finner ikke noe annet enn 4-pins kontakter på hovedkortet? Lenke til kommentar
kevral Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Du kan plugge 3-pins rett på 4-pins uten adapter. Prøv og se. Men du trenger ikke vifte på en Ninja Mini på en 4850e, med mindre du har klokket den til helvete eller noe annet rart. Jeg kjører den vifteløs og CPUen bikker såvidt 40 grader på load. Da har jeg samme CPU, mobo, og kjøler som deg, og samme kabinett-layout (NSK 2480). 2 stk Noctua vifter står for hele luftflyten, på mellom 450 og 800 rpm. Vifta fra Scythe har jeg puttet i Antec PSUen, for PSUen var den mest støyende delen av PCen. Endret 19. september 2008 av kevral Lenke til kommentar
generalster Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 sweet, tusen takk.. da dropper vi den:) Lenke til kommentar
kevral Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Skikkelig nice oppsett, jeg er superfornøyd. Den er så stille at det er latterlig, og drar 1080p med hardware-aksellerasjon. Lenke til kommentar
generalster Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 må må bare dobbelt-sjekke her, da kjører jeg kun de to viftene som fulgte med kabinettet (Antec), og ingen vifte til CPU? Du vet ikke om jeg kan kjøre de to viftene på low og? Takk igjen Lenke til kommentar
kevral Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hehe. De Antec-viftene som fulgte med kjører på 1200 rpm på Low. Mine Noctua kjører på 800 på max. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg kjører de på low og jeg har phenom x4 9750 CPU temp under load = 43 grader Lenke til kommentar
generalster Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 såpass ja, får vel bytte ut de og da:) nå får jeg skru dette ferdig;) Lenke til kommentar
generalster Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Takker for god hjelp fra dere, nå er alt oppe og ting virker som det skal.. CPU holder 30 grader idle, så tror det var greit å droppe vifta ja:P Hver gang jeg restarter maskina får jeg opp en melding om at SATA kjører som IDE mode, også spør den meg om jeg vil sette SATA til ACHI eller noe? Har dere fått opp noe liknende? Også lurer jeg hvilken oppløsning dere kjører på tven? Ellers må jeg bare si at dette var mye verdi for pengene! Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg bruker 1920x1080 50Hz oppløsning til TVen. Har Sony 40w4000 tv. Lenke til kommentar
generalster Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 okey, kjører samme oppløsning på 50' pioneer. Blir utrolig bra. Men er det noen som har greie på dette? Hver gang jeg restarter maskina får jeg opp en melding om at SATA kjører som IDE mode, også spør den meg om jeg vil sette SATA til ACHI eller noe? Har dere fått opp noe liknende? Lenke til kommentar
generalster Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 fikk svar i en annen tråd:) Om noen skulle lure på det samme, kan du gå til lagringsenheter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå